پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۲۳۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
اینکه از بانک مرکزی ۲۰ هزار میلیارد خط اعتبار داده می‌شود تا پاسخگوی سوء مدیریت دستگاه‌های شما باشد از جیب مردم فقیری پرداخت می‌شود که در ماه رمضان سفره افطار آنها خالی است. فکر نکنید که مشکل حل شده است بلکه ۲۰ هزار میلیارد تومان از جیب مردم برای جبران خطای دستگاه‌های نظارتی شما هزینه شده است.
شعارسال:اینکه از بانک مرکزی ۲۰ هزار میلیارد خط اعتبار داده می‌شود تا پاسخگوی سوء مدیریت دستگاه‌های شما باشد از جیب مردم فقیری پرداخت می‌شود که در ماه رمضان سفره افطار آنها خالی است. فکر نکنید که مشکل حل شده است بلکه ۲۰ هزار میلیارد تومان از جیب مردم برای جبران خطای دستگاه‌های نظارتی شما هزینه شده است.

یک عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بازار خودرو، بازار ارز، بازار سکه مشکل اشتغال و بیکاری، موضوع قاچاق و بحث رکود، بقای تحریم‌ها و تشدید تحریم‌ها امروز مردم‌ را در فشار سنگین قرار داده است. اگر برخورد با این مقوله‌ها وظیفه دولت و مجلس نیست چه کاری از این موارد مهم‌تر است؟

به گزارش ایسنا، حجت اسلام مجتبی ذوالنوری در نطق میان دستور جلسه علنی امروز ضمن تشکر از مردم که در روز قدس حماسه جدیدی را خلق کرده‌اند و سردمداران نظام سلطه را متحیر و لرزان ساختند بیان کرد: مردم حق زیادی بر مسئولان دارند. مردم همه ناملایمات و سختی‌ها را تحمل و فشارها را برخود هموار کردند و در تمام بزنگاه‌های حساس حضور حماسی خود را به رخ دنیا کشیدند. مردم شایسته خدمت هستند.

وی در ادامه با خطاب قرار دادن رئیس جمهور، رئیس مجلس و رئیس قوه قضاییه بیان کرد: مردم پای انقلاب ایستاده‌اند اما عملکرد نامناسب دستگاه‌ها باعث رنجش مردم شده است. فقر و فساد و تبعیض که مقام معظم رهبری بارها فریاد آن را سر داده است و سران سه قوه را مامور برخورد با آن کرده‌اند امروز در جامعه دیده می‌شوند. اگر سران سه قوه بخواهند امروز گزارشی را به رهبری ارائه بدهند آیا می‌توانیم با افتخار سر خود را بالا بگیریم که در جهت تحقق فرمایشات رهبری به وظایف خود عمل کرده‌ایم؟ آیا پرونده رضایت بخشی در برخورد با فقر و فساد و تبعیض داریم؟ آیا توانسته‌ایم مرهمی بر دل زخم مردم در مقابل با فقر و فساد و تبعیض باشیم؟

ذوالنوری افزود: امروز ما نیاز به فعالیت جدی داریم.‌ آقای رئیس جمهور امور از دست شما خارج شده است. بازار خودرو، بازار ارز، بازار سکه، مشکل اشتغال و بیکاری، موضوع قاچاق و بحث رکود، بقای تحریم‌ها و تشدید تحریم‌ها امروز مردم را در فشار سنگین قرار داده است. اگر برخورد با این مقوله‌ها وظیفه دولت و مجلس نیست چه کاری از این موارد مهم‌تر است. آقای رئیس جمهور در رابطه با سوال در خصوص موسسات مالی حاضر نشدید به قانون اساسی احترام بگذارید و با فشار و تهدید و رودربایستی و انواع ترفندها نمایندگان را وادار به انصراف کردید. چرا اجازه نمی‌دهید نمایندگان به وظیفه قانونی خود عمل کنند؟

وی تصریح کرد: آقای رئیس جمهور ۵ سوال دیگر به قوت خود باقی است. شما شعار قانون اساسی سر دادید. امروز چند هفته از مهلت قانونی گذشته و در مقابل قانون تمکین نمی‌کنید و نمایندگان خود را به مجلس برای پاسخ به نمایندگان معرفی نمی‌کنید. امروز نیاز مردم در این پنج محور است. اگر چه در رابطه با بحث موسسات مالی گفته می شود ۶ میلیون نفر درگیر آن هستند اما بنده باید بگویم همه کشور و ۸۰ میلیون جمعیت کشور درگیر بحث موسسات مالی هستند. آقای رئیس جمهور سوال ما صرفا این نبود که چرا مشکل این افراد را حل نمی‌کنید بلکه سوال ما این است که در اثر سوء نظارت و عدم انجام وظایف دستگاه نظارتی چنین گردابی برای مردم ایجاد شد که بقیه مردم کشور نیز باید تاوان بدهند.

ذوالنور خاطر نشانکرد:‌ اینکه از بانک مرکزی ۲۰ هزار میلیارد خط اعتبار داده می‌شود تا پاسخگوی سوء مدیریت دستگاه‌های شما باشد از جیب مردم فقیری پرداخت می‌شود که در ماه رمضان سفره افطار آنها خالی است. فکر نکنید که مشکل حل شده است بلکه ۲۰ هزار میلیارد تومان از جیب مردم برای جبران خطای دستگاه‌های نظارتی شما هزینه شده است. با بک یا الله شب‌های قدر چنین گناهی قابل شستشو نیست. حداقل دل مردم را تسکین می‌دادید و به قانون اساسی احترام می‌گذاشتید و با حضور در مجلس شفاف سازی انجام می‌دادید.

وی در پایان گفت: از چه می‌ترسید. من به مردم می‌گویم پنج سوال قاچاق، رکود، بقای تحریم‌ها، بیکاری‌ و قیمت ارزی که بیش از ۹۰ درصد ارزش پول ملی را دو ماهه پایین آورد و در همه حوزه‌ها منجر به افزایش قیمت‌ها شده است و مسئولین تنها می‌گویند این یک حباب است و باید گفت که این حبابی با رنگ بنفش است و اگر کلید نوک تیز بود و این حباب‌ها را می‌ترکاند اتفاق خوبی می افتاد، پیگیری خواهیم کرد. متاسفانه تنها شعار داده می‌شود که ما توانسته‌ایم تورم را تک رقمی نگه داریم.

شعارسال، با اندکی تلخبص و اضافات برگرفته از سایت عصر ایران، تاریخ انتشار 22 خرداد97، کد خبر: 614403،www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
0
بیچاره همیشه اقشار ضعیف جامعه هستند که ایم سختی هارو تو زندگی حس می کنن
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
0
واقعا الان کی هست که بیاد اینارو به مردم بگه؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین