پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۳۶
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس از بررسی نشت اطلاعات محرمانه ایران از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس در آینده نزدیک خبر داد.

شعارسال: حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور درباره تصمیم کمیسیون متبوعش در موضوع درز اطلاعات محرمانه ایران توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم کمیسیون امنیت ملی همین نشت اطلاعات محرمانه ایران است که بنا داریم بعد از تعطیلات مجلس سریعاً آن را پیگیری کنیم.

وی افزود: باتوجه به اینکه بنا است 15 سال با انرژی اتمی در اجرای پروتکل الحاقی همکاری داشته باشیم و این پروتکل دسترسی‌های ویژه‌ای را برای آژانس فراهم می‌کند طبیعتاً اطلاعات ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی امنیت ندارد.

حجت‌الاسلام ذالنور با اشاره به بدعهدی‌ها و رفتارهای گستاخانه آمریکایی‌ها و غربی‌ها، بیان کرد: کمیسیون امنیت ملی مجلس حتما واکنش نشان خواهد داد و در بحث ارتباط و تعامل با غربیها و آژانس بین المللی انرژی اتمی، این کمیسیون از دولت می‌خواهد که هرچه سریعتر عکس‌العمل نشان داده و تجدید‌نظر کند.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با بیان اینکه برخورد قاطع و متناسب با این‌گونه رفتارها دو نتیجه را به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: یکی تنبیه آنها در افشای اسرار نظام بوده و دیگری تضمینی برای اینکه اگر قرار است غربیها با جمهوری اسلامی ایران کار کنند باید امنیت لازم برای اطلاعات ما ایجاد شود.

وی تأکید کرد: کمیسیون امنیت ملی با تذکر به دستگاه دیپلماسی خواستار موضع رسمی و قاطعانه با طرف مقابل است و اگر در جلسه کمیسیون به نتیجه برسیم که باید در برجام تجدید‌نظر صورت‌گیرد، حتماً این موضوع را در صحن مجلس مطرح خواهیم کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار خبر 6 مرداد 1395، کدمطلب: 126756 ،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین