پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۵۶۲
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
محمدعلی افشانی دیروز ازخط هفت مترو بازدید کرد. شهردار تهران در جلسه با معاونانش هم توصیه‌هایی درباره پیشگیری از فساد داشت.

شعار سال: دیروز شهردار پایتخت در جلسه شورای معاونان از تحمل‌ناپذیری در برابر فساد سخن گفت؛ «حتی یک مورد فساد را هم تحمل نمی‌کنم
حدود یک سال پیش و در هیاهوی روزهای انتخابات ریاست‌جمهوری، محمد باقر قالیباف روبان افتتاح خط هفت نیمه‌کاره را برید اما کمتر از پنج ماه از کارکرد و مشخص‌شدن مشکلات و نمایشی بودن افتتاح آن، با دستور محمد‌علی نجفی، ادامه کار این خط متوقف شد. در بررسی‌های بعدی مشخص شد 12کیلومتر از خط فاقد هواکش و سیگنالینگ و پله‌های اضطراری است و هشدار جدی درخصوص تهویه این خط وجود دارد. محمدعلی افشانی دیروز برای بررسی بیشتر به بازدید از این خط رفت و پس از بازدید به خبرنگاران گفت: این پروژه یک مرحله افتتاح شده بود اما تنها در هفت ایستگاه و آن هم با نواقص فراوان! آنچه مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد این موضوع است که قطارشهری در اولویت اول شهرداری تهران قرار گرفته است و همچنین در حمل‌ونقل و ایمنی نیز نقش بسزایی دارد چرا که بخشی از مردم توان استفاده از خودروی شخصی را ندارند و افرادی هم وجود دارند که با داشتن احساس مسئولیت اجتماعی می‌خواهند بر کاهش آلودگی هوا تأثیرگذار باشند. افشانی گفت: از دید زیست‌محیطی قطار شهری به‌دلیل تأثیری که در کاهش آلودگی هوا، ترافیک و صرفه‌جویی در زمان دارد مورد توجه قرار می‌گیرد. با درنظر گرفتن جمیع این موارد امیدواریم بتوانیم تا چند روز آینده و در تیرماه سال‌جاری پنج کیلومتر از خط ۷ مترو را افتتاح کنیم و برابر قول‌هایی که از سوی مدیران مترو داده شده، امیدواریم این خط در نیمه نخست سال آینده به‌طور کامل به بهره‌برداری برسد.

حتی یک مورد فساد را تحمل نمی‌کنم

با وجود بدهی‌های زیادی که حاصل دوره‌های گذشته شهرداری تهران است، تأمین بودجه برای خطوط مترو کار بسیار پیچیده‌ای به شمار می‌رود. به گفته افشانی، هم‌اکنون پیمانکاران مدام جلوی در شهرداری تهران تجمع می‌کنند و تقاضای تسویه حساب‌های خود را دارند. اما شهردار تهران درباره تکمیل خط ۶ متروی تهران خبر داد که امیدواریم این خط نیز تا پایان شهریور‌ماه سال آینده به بهره‌برداری برسد تا مردم بتوانند از این خطوط استفاده کنند. او اضافه کرد: بی‌تردید صحت و سرعت باید در تکمیل پروژه‌ها با هم وجود داشته باشد و قطعا کیفیت و کمیت باید در کنار هم سرلوحه کار قرار گیرد اما بی‌تردید کیفیت و صحت انجام پروژه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چرا که هزینه اجرای درست پروژه‌ها از هزینه‌های تعمیر و نگهداری پروژه در هنگام اجرا کم می‌کند.

هزینه تکمیل خط ۷ متروی تهران

اعتبار مورد نیاز خط 7به طول ۲۷ کیلومتر تا تاریخ افتتاح اولیه آن ۱۷۰۰ میلیارد تومان بوده است اما اعتباری که برای تکمیل و اتمام پروژه خط ۷ مترو به‌صورت ایمن لازم بود بیش از ۲۷۰۰ میلیارد تومان بود. به این ترتیب تا زمان افتتاح اولیه که سال گذشته انجام شده تنها ۴۰ درصد اعتبار پروژه پرداخت شده بود. از سویی برای اتمام آن به بیش از یک سال زمان دیگر نیاز است. مدیریت شهری امیدوار است که این پروژه تا پایان شهریور‌ماه سال آینده به‌صورت کامل و با تجهیز تمامی موارد ایمنی به اتمام برسد. براساس اخبار اعلامی شهردار تهران، ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تأمین منابع مالی تجهیز و توسعه مترو به‌زودی منتشر می‌شود و امیدواریم تا نوروز بیش از ۱۰۰۰میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر شود. درخصوص تأمین واگن‌های مورد نیاز مترو نیز، ۲۰۰۰ واگن توسط دولت برای کل کشور مقرر شده تا تأمین شود که از این تعداد ۱۰۵۰ واگن متعلق به شهر تهران است. از این تعداد برای ۶۳۰ واگن مناقصه برگزار شده و قراردادهای آنها آماده امضاست. به محض امضای این قراردادها کار ساخت واگن‌ها آغاز می‌شود اما حداقل دو سال به طول می‌انجامد.

شهردار تهران در جلسه صبح دیروز شورای معاونین شهرداری تهران با تاکید بر لزوم حذف هر گونه فساد از مجموعه مدیریت شهری، گفت: من حتی یک مورد فساد را تحمل نمی‌کنم. سیدمحمدعلی افشانی در این جلسه گفت: تنها و تنها زمانی مردم به ما اعتماد می‌کنند که سالم بودن سیستم را احساس کنند، چراکه مردم خوب می‌فهمند و می‌دانند. وی در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت سلامت اقتصادی مدیران، افزود: فکر نکنیم با سخنرانی می‌توان مسئله فساد را حل کرد و شهرداری باید به سمت سالم‌سازی برود.

شهردار تهران خطاب به معاونان و شهرداران مناطق تصریح کرد: اگر شما درست و سالم کار کنید یک نفر جرات نمی‌کند از شما سفارش و درخواست تخلف داشته باشد. وی در بخش دیگری از سخنان خود، از لزوم آزادی رسانه‌ها در نقد مدیریت شهری سخت یادآور شد: رابطه مستقیمی بین آزادی رسانه‌ها و سلامتی سیستم‌ها وجود دارد. اگر نشریات نقد کنند سیستم درست می‌شود، چراکه کسی که مسئولیت می‌پذیرد باید نقد شود. منتهی رسانه ها نباید با احساسات مردم تجارت کنند.

افشانی خطاب به مدیران شهری گفت: رسانه‌های منتقد را بایکوت نکنید، آنها را تشویق کنید. این رسانه‌ها برای ما نعمت هستند. شهردار تهران در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه جدی و پاسخ منطقی به تذکرات اعضای شورای شهر، گفت: تذکرات شورای شهر را جدی بگیرید. وظیفه ما تقویت شوراست. مشی من تقویت شورا و مجلس است؛ چه با ما هم‌عقیده باشند چه نباشند.

وی همچنین با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام در مناطق مختلف شهرداری گفت: تلاش ما برای اتمام پروژه های نیمه تمام ضروری است. ما را با تعداد مصاحبه‌ها سنجش نمی‌کنند. ما را با دو شاخص سنجش و قضاوت می‌کنند؛ یکی ادب گفتاری و صداقت رفتاری و دوم هم پروژه‌های ماندگار.

افشانی در این جلسه همچنین خطاب به معاونان شهردار و شهرداران مناطق گفت: سهم زنان و جوانان با استعداد در مدیریت را تغییر دهید. اگر منطق این باشد که تجربه ندارند تا همیشه این وضعیت ادامه پیدا می‌کند.

شهردار تهران در بخش پایانی سخنان با تاکید بر ضرورت وحدت در شرایط کنونی کشور و با اشاره به مسئولین شهرداری تهران در برگزاری مراسم روز عید سعید فطر، گفت: آمادگی لازم برای اجرای باشکوه نماز عید فطر فراهم است. نماز عید فطر نماد وحدت اقشار جامعه است و باید مواظب باشیم در این عید به وحدت خدشه‌ای وارد نشود، همان طور که خوشحال می‌آیند خوشحال برگردند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری، تاریخ انتشار 23 خرداد 97، شماره: 19587


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین