پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۱۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴
عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، از وجود نواقص و نقاط ضعف در قانون آیین دادرسی کیفری درخصوص الکترونیکی شدن حبس ها خبر داد.
شعار سال: یحیی کمالی پور با اشاره به تصویب دائمی شدن قانون آیین دادرسی کیفری در صحن علنی مجلس، گفت: هرقانونی تا پایان زمان تعیین شده قابلیت اجرا داشته و پیش از آن کارایی لازم را جهت اجرا نخواهد داشت، بنابراین قانون آیین دادرسی کیفری هم جزو همین قوانین بوده و با توجه به پایان مدت اجرای آزمایشی آن باید هرچه سریعتر قانون به شکل دائمی تصویب می شد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد درمجلس شورای اسلامی افزود: بی توجهی به دائمی شدن قانون برای سال جاری به طورحتم سبب ایجاد نوعی خلاء قانونی می شد، بنابراین با توجه به اینکه این قانون مربوط به نحوه، شکل رسیدگی و مجموعه مقررات دادگاه ها درمسیر رسیدگی های کیفری است؛ بنابراین توجه به قانون آیین دادرسی کیفری یکی از موارد ضروری روز جامعه است.

وی با تاکید براینکه قانون آیین دادرسی کیفری باید هرچه سریعتر دائمی می شد، تصریح کرد: البته این قانون دارای نواقصی است که باید در اسرع وقت در دستورکار بررسی برای رفع نقاط ضعف قرار گیرد، به عنوان مثال بزرگترین ضعف قانون آیین دادرسی کیفری درخصوص تخصصی شدن محاکم، الکترونیکی شدن رسیدگی ها و برگزاری دادگاه و استفاده از شرایطی برای حبس های الکترونیکی است.

کمالی پور با اشاره به اینکه قانون آیین دادرسی کیفری یکی از قوانین آرمانی درجامعه و تصویب آن مطابق شرایط روز دنیا است، گفت: متاسفانه درصد اعظمی از قانون به لحاظ وجود برخی مشکلات عملیاتی و اجرایی نشده است، زیرا اجرایی شدن قانون منوط به 72 آیین نامه شده است که که هیچ کدام از آیین نامه ها درمدت اجرای آزمایشی قانون نوشته نشده است؛ از این رو باید کل مواد قانون واکاوی شده و در نهایت علت عدم اجرای قانون مشخص شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با بیان اینکه دولت لایحه اصلاح قانون آیین دادرسی کیفری را به مجلس ارسال نکرد، افزود: تنها نمایندگان به دلیل اتمام زمان اجرای آزمایشی قانون با تدوین طرحی قانون را به شکل دائمی تصویب کردند.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار 26 خرداد 97، کد مطلب: 386978، www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
0
0
ان شاالله با همت و پیگیری نمایندگان محترم مجلس، شاهد تقویت و سهولت دسترسی به دادگاه های کارآمد باشیم. واقعا باور بفرمایید مردم در این خصوص خیلی مشکل دارند.
ممنون از همت نماینده عزیزمان
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین