پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۲۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۲
وزیر دادگستری با بیان اینکه تصویب دائمی‌شدن قوانین آیین دادرسی کیفری و مجازات اسلامی در حالت اضطرار بود، گفت: شرایط به کیفیتی بود که اگر این قوانین تصویب نمی‌شد، کشور بدون قانون می‌ماند.

شعارسال: سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری در حاشیه نشست هیات دولت با اشاره به تصویب یکباره دائمی شدن قانون مجازات اسلامی و قانون آیین دادرسی کیفری در مجلس گفت: زمان برای وزارت دادگستری به گونه‌ای بود که دیگر امکان آن وجود نداشت که چنین قانونی نباشد؛ حتی شرایط به کیفیتی بود که نمی‌شد کشور بدون قانون اداره شود.

وزیر دادگستری با بیان اینکه این قوانین به کمی اصلاحات نیاز داشتند، تاکید کرد: زمانی که مجلس شورای اسلامی این قانون را تصویب کرد در شرایطی بودیم که در یک حالت اضطرار بودیم و مجلس می‌خواست این کار را انجام دهد؛ شاید اگر فرصت بیشتری برای بررسی وجود داشت، اصلاحاتی هم صورت می‌گرفت.

آوایی همچنین اظهار کرد: ما با دوستان مجلس بحثی را شروع کرده‌ایم که اگر بشود و امکان آن وجود داشته باشد به بحث اصلاح قانون آیین دادرسی کیفری ورود کنیم .

وی با تاکید بر اینکه وزارت دادگستری تاکنون به تصویب این قانون و لایحه اعتراضی نداشته است تصریح کرد: ما هنوز اعتراض جدی نداشته‌ایم و حتی معلوم هم نیست شرایط به اعتراض کردن هم برسد اما بررسی در این زمینه و چند و چون مفاد این قانون را آغاز کرده‌ایم.

با توجه به اتمام مهلت اجرای 5 ساله و آزمایشی قانون آیین دادرسی کیفری و قانون مجازات اسلامی در اول تیرماه 97، مجلس شورای اسلامی در دو مصوبه جداگانه و بی‌سابقه، این دو قانون را بدون بررسی در جزئیات و انجام اصلاحات ضروری، از حالت آزمایشی به دائمی تغییر داد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 15 تیر 1397، کد خبر: 402668 ، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
0
0
قانون قصاص رو به نظر باید از این قوانین حذف کرد زیرا برای جهان امروزی کاربرد ندارد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
0
0
مشکل ما این است که یک سری قوانین خود ساخته را وحی ملزم میدانیم و قوانین الهی را دست خوش تغییر میکنیم
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین