پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۳۶۲۰۷
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲
نایب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس خواستار آن شد که سازمان میراث فرهنگی به همراه بانک مرکزی به صورت فوری برای تبدیل ارز گردشگر تصمیات لازم را گرفته و اقدامات مورد نیاز را انجام دهند.
شعارسال : شهاب نادری  با اشاره به بازار ملتهب ارز و تاثیر آن در صنعت گردشگری، گفت: نمایندگان مجلس تذکرات بسیاری برای نابسامانی موجود در بازار ارز به رئیس جمهور می‌دهند اما متاسفانه تا امروز اقدام چندانی برای بهبود شرایط انجام نشده است؛ التهاب بازار ارز تاثیرات نامناسب بسیاری بر حوزه‌های مختلف از جمله صنعت گردشگری دارد.

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی افزود: ذهنیت گردشگر نسبت به ایران و گردشگری ما پس از ورود به کشور با مشاهده نابسامانی بازار ارز تغییر می‌کند؛ معمولا گردشگران پس از بازگشت به کشورشان تجربه خود از سفر به ایران را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند ولی با توجه به اینکه در وضعیت کنونی گردشگران مشکل تبدیل ارز به ریال را دارند مسلما این تجربه برای آنها به یادماندنی، خوب و اثرگذار نخواهد بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: نمایندگان برای حل مشکلات موجود در بازار ارزی کشور پیشنهاداتی به دولت ارائه دادند و راهکارهای مناسب را مطرح کردند اما نه رئیس بانک مرکزی و نه وزیر اقتصاد به این راهکارها توجهی نکردند.

وی ادامه داد: اگرچه گران شدن ارز برای گردشگری نکته مثبتی محسوب می‌شود و می‌تواند عاملی برای افزایش انگیزه توریست برای ورود به کشور باشد اما این ویژگی زمانی کارآمد است که گردشگر به راحتی بتواند ارز خود را تبدیل کند.

نایب رئیس فراکسیون گردشگری در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان حاضرند برای رفع مشکلات بازار ارز تعاملات لازم را با دولت داشته باشند، خاطرنشان کرد: سازمان میراث فرهنگی به همراه بانک مرکزی باید به صورت فوری برای تبدیل ارز گردشگر تصمیات لازم را گرفته و اقدامات موردنیاز را انجام دهند؛ ما به دنبال تبلیغ و رونق و گسترش صنعت گردشگری هستیم بنابراین باید تدبیر و تمهیدات لازم اتخاذ شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری خانه ملت ، تاریخ انتشار: 1 تیر1397 ، کدخبر: 389579،www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین