پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۳۶۹۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵
آمار تجارت خارجی دو کشور امارات و چین نشان می‌دهد در ۴ سال اخیر نزدیک به ۴۸ میلیارد دلار کالا از این دو کشور به ایران قاچاق شده است.

شعار سال: یکی از شیوه‌های محاسبه آمار قاچاق کالا مقایسه خروجی گمرک مبدا با میزان ورودی گمرک مقصد است. طبق این روش، اگر فرضا از گمرکات کشور الف ۲۰ میلیارد دلار کالا به سمت کشور ب صادر شده باشد، اما گمرکات کشور ب فقط ۱۵ میلیارد دلار آن را ثبت کرده باشند، به معنای ورود ۵ میلیارد دلار از حجم مذکور به صورت قاچاق و غیررسمی است.

در همین راستا آمارهای تجاری سازمان ملل متحد، نشان می‌دهد از دو کشور امارات و چین، در دوره چهارساله ۲۰۱۳ تا پایان ۲۰۱۶ بالغ بر ۱۲۷ میلیارد دلار کالا به مقصد ایران صادر شده است.

در سوی مقابل، واردات اعلام‌شده ایران از دو کشور امارات و چین در دوره چهارساله مذکور ۷۹ میلیارد دلار بوده است. مقایسه این دو رقم بیانگر آن است که حدود ۴۸ میلیارد دلار کالای قاچاق از امارات و چین در دوره چهارساله ۲۰۱۳ تا پایان ۲۰۱۶ وارد ایران شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری 90 اقتصادی، تاریخ انتشار 3 تیر 97، کدمطلب: 2112464، www.90eghtesadi.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
0
0
ایران نباید فقط دل به وارد کردن کالا از این کشور ها خوش کنه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین