پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۰۴۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹
رییس کل دادگستری استان البرز افزایش پرونده های قضایی را مرتبط با اوضاع اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: شکی نیست مشکلات اقتصادی مسیر افزایش پرونده‌های قضایی در دستگاه قضایی را هموار می نماید.

شعار سال: احمد فاضلیان رییس دادگستری استان البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته قوه قضائیه در سالن جلسات دادگستری استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: تمام حجم کار انجام شده در مجموعه دستگاه قضایی استان البرز گسترده است. مهمترین هدف اعتماد سازی است وباید بگونه ای باشد که خروجی کار دستگاه قضایی افزایش اعتماد در میان مردم باشد.

وی با بیان این موضوع که، درک مطالبات مردم یکی از سرفصل های قوه قضایی است، تریح کرد: ما سعی نمودیم در استان با کمترین نیزوی انسانی و ضعیف ترین زیرساخت ها کارهای مهم و بزرگی جهت خدمت زسانی مطلوب انجام دهیم.

ما با انبوه وحجم عظیمی از پرونده های ورودی مواجه هستیم ،مطلبی بود که فاضلیان به آن پرداخت و افزود: سهم استان البرز حدود 516هزار فقره در محاکم دادگستری و حدود 98 هزار پرونده در شورای حل اختلاف است از حجم کل کشور است. به همین میزان که ورودی پرونده داریم حدود 600الی 700هزار پرونده مختومه نیز داریم.

فاضلیان ازافزایش دو درصدی میزان ورودی پرونده ها در سال گذشته به نسبت مدت مشابه سال قبل خبر داد وگفت: این وضعیت به نسبت سال‌های قبل کاهش داشته و حدود 20درصد پرونده‌ها مشمول اطاله دادرسی و رسیدگی شده است که حدود ده درصد از پروندها به دلیل استعلامات قانونی و کارشناسی زمان‌بر و طولانی است.

وی با بیان اینکه 10درصد باقی مانده می‌تواند روند کاهش زمان داشته باشد، عنوان کرد: کاهش پرونده‌های ورودی نشان از پاسخ دادن سیاست‌های پیشگیری است و باید در این حوزه متمرکز شد تا علی‌رغم زمان‌بر بودن پاسخ بگیریم.

البرزدر رتبه 11ورودی پرونده ای قضایی در کشور

رییس کل دادگستری استان البرز افزایش پرونده های قضایی را مرتبط با اوضاع اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: شکی نیست مشکلات اقتصادی مسیر افزایش پرونده‌های قضایی در دستگاه قضایی را هموار می نماید. در حال حاضراستان البرز درمیزان ورودی پرونده ها از رتبه 11کشوری برخوردار است که، امید این می رود که شاهد کاههش رشد ورودی پرونده های قضایی باشیم.

محور دیگر سخنان فاضلیان به 10جرم کشوری که در البرز نیز رایج است، معطوف شد وتاکید کرد: سرقت، ضرب وجرح عمدی، توهین به اشخاص، اتهام به اشخاص کشوری، ایراد صدمه بدنی غیر عمدی ، تهدید و تخریب ، کلاهبرداری و خیانت در امانت، مواد مخدر و رانندگی بدون گواهینامه از جمله جرمی هایی هستند که بالاترین میزان پرونده ها را بخود اختصاص داده اند.

عالی ترین مقام مسوول در دادگستری استان البرز در ادامه از میزان پرونده ها ، کاهش و افزایش برخی جرم ها در استان را بصورت آماری یادآور شد و گفت: در سرقت موجب تعزیر تعداد پرونده‌های وارده استان 31هزار و 349فقره بوده که البرز در رتبه هفت کشوری است. که در این راستا16درصد کاهش پرونده و پنج درصد افزایش ورودی پرونده بوده است.

در حوزه ضرب و جرح عمدی :سهم استان البرز 21هزار درگیری از مجموع پرونده‌های این حوزه در کشور بوده و عنوان رتبه دهم کشوری .

درحوزه ایراد صدمه نسبت به سال گذشته 8 درصد رشد داشته‌ایم، در حالی که در کشور این میزان 7درصد است و ما از این حیث یک درصد از میانگین کشوری افزایش رشد داریم.

توهین و فحاشی : وجود هفت هزار پرونده در استان البرزو عنوان داررتبه 23کشوری است که در استان البرز 48درصد رشد داشته‌ایم در حالی که، میانگین کشوری آن 17درصد بوده است.

کاهش پرونده های طلاق به همت مشاوره های طلاق، کاهش کاهش 24درصدی میران طلاق توافقی، که در مجموع کل طلاق در استان البرز در سال قبل 14درصد کاهش داشته است، رفع تصرف232هکتار از اراضی ملی به مبالغ ریالی 300 میلیارد تومان،برگشت وضعیت 130هکتار زمین کشاورزی در حوزه تغییر کاربری در سال قبل و 45هزار هکتار نیز در سه هاهه سال جاری، عملکرد خوب 68 درصدی ورودی ابلاغ های حوزه قضایی بصورت الکترونیکی، کسب رتبه یک در حوزه فرهنگی دادگستری استان البرز در کشور...از جمله مهم ترین اخبار نوید بخش این نشست بود که رییس کل دادگستری به آن اشاره داشت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین، تاریخ 3 تیر 97، کد مطلب: 14895: www.gitionline.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
0
0
دستگاه قضا متاسفانه در تمام استان ها مشکل دارد. در استان 72 ملتی مثل کرج از همه جا بیشتر
ناشناس
United Arab Emirates
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
امیدوارم واقعا کل سیستم قضایی این روحیه رو درون تشکیلات خودش ایجاد کنه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
باید سیستم دادخواست طرح کردن و اعاده حق روند ساده تری رو به دنبال داشته باشه تا عدالت محقق بگرده
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین