پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۲۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: شوراهای حل اختلاف این استان از لحاظ میزان ورودی پرونده ها به شعب شورا رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است.

شعار سال: توکل حیدری روز دوشنبه در همایش سراسری شوراهای حل اختلاف استان افزود: در طول یکسال گذشته 209 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف استان رسیدگی شده است که این میزان 48.7 درصد کل پرونده ها را شامل می شود.

 وی ادامه داد: سالانه به طور میانگین 429 هزار پرونده به محاکم قضایی استان وارد می شود که از این میزان 220 هزار مورد در دادگاه ها، دادسراها و محاکم حقوقی و کیفری و مابقی نیز در شوراهای حل اختلاف رسیدگی می شود.

وی افزود: 58 هزار مورد از پرونده های قضایی ارجاع داده شده به شعب شوراهای حل اختلاف از طریق صلح و سازش به نتیجه رسیده است که این آمار 37 درصد پرونده ها را شامل می شود.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه کیفی سازی رسیدگی به پرونده های قضایی از مهمترین مسائل مورد توجه است، گفت: تمام همت دستگاه قضایی استان حل و فصل مسائل و مشکلات قضایی مردم در کوتاه ترین زمان ممکن است.

حیدری ادامه داد: همچنین بر اساس آخرین ارزیابی های کشوری، آذربایجان غربی جزو 10 استان برتر کشور در میزان رضایت مندی ارباب رجوع بوده است.

وی ادامه داد: 337 شعبه شورای حل اختلاف با یکهزار و 656 کارمند در آذربایجان غربی فعال است.

در این آیین از قضات، دبیران و اعضای منتخب شوراهای حل اختلاف استان و روسای حوزه های قضایی منتخب قدردانی شد.

شماره تماس 136 دادگستری آذربایجان غربی آماده دریافت هرگونه انتقاد و شکایت از عملکرد دستگاه های اجرایی است و مردم می توانند با این شماره مشکلات خود را مطرح کنند.

آذربایجان غربی رتبه 31 کشوری را در میزان وقوع جرم دارد و این آمار با توجه به مرزی بودن استان بسیار قابل توجه است.

یکی از اولویت های قوه قضاییه کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کردپرس ، تاریخ انتشار 4 تیر 97، کدمطلب: 17554، www.kurdpress.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
0
0
باید افتخار کرد به تموم شهر های ترک نشین ما که تو همه چی پیشرو هستند
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین