پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۳۷۱۴۶
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت گفت: ممکن است بیمارستان‌ها خودشان در چهارچوب بودجه مصوب، سقف مشخصی را تعیین کرده‌ باشند و این موضوع ارتباطی به سازمان بیمه سلامت ندارد
شعارسال:سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت گفت: ممکن است بیمارستان‌ها خودشان در چهارچوب بودجه مصوب، سقف مشخصی را تعیین کرده‌ باشند و این موضوع ارتباطی به سازمان بیمه سلامت ندارد.

با انتشار فیش حسابداری یکی از بیمارستان‌های دولتی به موضوع تعیین سقف برای دریافت خدمات بیمه سلامت در بیمارستان‌ها پرداخته بود که در واکنش به این گزارش، سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت به ارائه توضیحاتی در این خصوص پرداخت.

محمد هاشمی، با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت در بخش‌های پاراکلینیک هیچ سقفی برای ارائه خدمات درمانی تعیین نکرده است، اظهار کرد: ممکن است بیمارستان‌ها خودشان در چهارچوب بودجه مصوب، سقف مشخصی را تعیین کرده‌اند و این موضوع ارتباطی به سازمان بیمه سلامت ندارد.

هاشمی با بیان این‌که برخی موارد مطرح شده در رسانه‌ها از انصاف به دور است، اضافه کرد: اسناد منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تعیین سقف توسط سازمان بیمه سلامت، مربوط به یک بیمارستان است که خودشان چنین چیزی را تعیین کردند.

سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: بهتر است رسانه‌ها در مورد مباحث مهمی مانند بیمه‌های درمانی با کارشناسان و مدیران برجسته این سازمان گفت‌وگو کنند تا مفاهیم و ساز وکار بیمه را به درستی در مطالب خود منعکس کرده و موجب سوء برداشت نشوند.

وی تاکید کرد: همانطور که بارها اعلام کرده‌ایم هیچگونه سقفی برای خدمات داروخانه‌ها، مراکز تصویربرداری، توانبخشی، بخش‌های عمومی تخصصی و فوق تخصصی سرپایی از سوی سازمان بیمه سلامت تعیین نشده است. آنچه با بخش‌های دولتی تفاهم شده مدیریت هزینه توسط آنها و پرداخت مستمر و منظم هزینه‌ها توسط سازمان بیمه سلامت است.

هاشمی گفت: ممکن است برخی از بیمارستانها به منظور مدیریت هزینه تصمیماتی اتخاذ کرده باشند. وزارت بهداشت طبق قانون مسئولیت تدوین راهنمای بالینی را بر عهده دارد و سازمان‌های بیمه‌گر موظفند از چهارچوب‌ راهنماهای بالینی خرید خدمت کنند.

پیش از این هم، طاهر موهبتی، رئیس سازمان بیمه سلامت تاکید کرده بود که این سازمان نقشی در تعیین سقف برای بیمارستان‌ها ندارد. اما همچنان این سوال جدی از مسئولان بیمه سلامت وجود دارد که وقتی بیمه سلامت، در خصوص پرداخت به بیمارستان‌ها، یک تعهد مشخصی را متقبل می‌شوند، اگر بیمارستان به تعیین سقف نپردازد، چه راه‌حلی برای دریافت هزینه از بیمه خواهد داشت؟

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت سلامت نیوز،تاریخ انتشار 5تیر 97، کد خبر: 246768 ، www.salamatnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین