پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، از آغاز بررسی طرح «تبدیل نظام انتخاباتی شوراهای شهر و روستا به نظام تناسبی» در این کمیسیون، طی هفته آینده خبر داد.

شعارسال: محمدجواد کولیوند از ارائه طرح «تبدیل نظام انتخاباتی شوراهای شهر و روستا به نظام تناسبی» از سوی جمعی از نمایندگان به کمیسیون شوراها خبر داد و گفت: بر اساس این طرح، رقابت نامزدهای شوراهای شهر و روستا بر سر کرسی‌های تخصصی خواهد بود، نه بر سر کلیت شورا.

وی در توضیح این نکته گفت: بر اساس این طرح، تعداد کرسی‌های شوراهای شهر و روستا به تناسب مدرک تحصیلی و نیاز شورا تعریف می‌شود و رقابت نامزدها بر اساس تخصص خودشان بر سر کرسی‌های تخصصی شورا خواهد بود؛ به عنوان مثال اگر شورای شهر یک شهرستان ۹ عضو داشته باشد و یکی از کمیسیون‌های آن کمیسیون عمران باشد، نامزدهایی که دارای مدرک تخصصی و سابقه عمران هستند، فقط بر سر این یک کرسی رقابت می‌کنند.

کولیوند گفت: این طرح بر اساس اصول هفتم و یکصدم قانون اساسی تدوین شده و هدف از ارائه آن این است که رقابت نامزدها به صورت تخصصی باشد.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خاطرنشان کرد: این طرح فعلا در کمیسیون اعلام وصول شده و اگر هفته آینده کار بررسی بودجه ۹۵ به اتمام برسد و نیاز به بررسی پیشنهادات بودجه‌ای در کمیسیون نباشد، وارد بررسی طرح می‌شویم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 17فروردین1395، کدخبر: 3590543: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
0
0
این طرح سراسر اشتباه است. کجای دنیا چنین کاری کرده اند که شما دارید انجام می دهید. مطالعه تطبیقی خاصی سراغ دارید ، بگویید تا هم مطالعه کنیم.
این طرح با اصول دموکراسی و انتخابات آزاد تضاد دارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین