پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۵۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
پس ازشنیده هایی که از انداختن سفره هفت سین 60 میلیونی ریاست جمهوری خبر می داد حالا ابوترابی از یک میلیارد هزینه جشن های آینده خبر داد

شعار سال: انتقاد تند ابوترابی به هزینه یک میلیاردی شهرداری در جشن یزد و واکنش تند عامری به درگیری لفظی با شایق انجامید

ابوترابی عضو غیر اطلاح طلب شورای شهر یزد عصر دیروز در شورا با اشاره به برنامه های جشن ثبت جهانی یزد گفت :چندین جلسه در کمیسیون گردشگری شورا برای جشنی که قرار است در یزد برگزار شد و پاسداشت ثبت جهانی خوب است اما اینها ارتباطی به شهرداری ندارددر این وضعیت بد اقتصادی که داریم درحالی که خیلی از شهرداری ها در حال ورشکستگی هستند . ماه ها نتوانستند حقوق کارگران خود را بدهند و همه به این مشکلات واقفند .ما باید خیلی حساب شده عمل کنیم .

هرکس هرجا پول کم می آورد شهرداری مد نظرش قرار می گیرد و بی صاحب ترین جاها شهرداری ها هستند .نه حسابی و نه کتابی و کار نداریم مدیریت شهر ما به دست دکتر جمالی نژاد بوده و با هدایت ایشون و حمایت شورا مشکلی نداشته و نخواهیم داشت .

شنیده شده از هفتصد تا یک میلیارد سهم شهرداری یزد دیده شده است !

چه حسابی!چه کتابی!؟

این وظیفه ماست یا وظیفه مجموعه های دیگر است ؟

میراث چه کاره است؟استانداری چه کاره است؟

مطرح می کنند استانداری تحمیل کرده است؟

ما اینجه مجموعه مردمی هستیم نمایندگان مردمیم !!

مردم به ما اعتماد مرده اند!

امانت را سپرده اند دست ما؟!اگر این پول ما خودمون بود اینگونه مدیریت می کردیم؟هرجا کم می آورند شهرداری!!!

مدیریت را می گذارند شهرداری !مادرخرج هم شهرداری!!!و خیلی از تعهدها را عمل نمی کنند!!

گفتند یک سوم شهرداری و یک سوم بخش خصوصی و یک سوم هم استانداری؟؟؟!!!

به جرأت به شما ها می گویم دولت اگر می تواند برود خودش را جمع کند !!و یک ریال در این قضیه نمی گذارد و شهرداری همه اش را...

موارد اجتماعی مذهبی و غیره هم جا دارد بررسی شود اینجا دارالعباده است باید توجه کنیم حرمت ها را باید حفظ کنیم!!!

و مردم راضی نیستند از پول جیبشان !!پولی که با زور عوارض می گیریم !!!و جرایم بگیریم و اینجا هزینه کنیم !!!

تا یک میلیلرد تومان برای جشن های کذایی هزینه کنیم ؟؟و یک جوری باشد که هم جوابگوی خدا باشیم هم جوابگوی بندگانش!!!

مردم مطالبه می کنند از ما !

بارها تذکر داده اند و داده ایم هر نقطه ای که بار مالی دارد باید درصحن علنی شورا مطرح شود !!!!بعضی موارد مطرح نشده !و تمام این موارد را با علم می گویم و همه حساب شده می گویم !!!

دستگاه های نظارتی جایگاهشان کجاست؟!!چرا برخورد نمی کنند اگر یک جا برخورد می کردند متوجه می شدیم که درجای خودش هزینه کنیم .

سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی !!!! هیئت مدیره سازمان فرهنگی ورزشی تنها 22 میلیون اختیار دارد و هزینه می شود و همه می فهمند الا شورا!!!!و این درست نیست !!واقعیت این است.....

(خیرمقدم به نماینده یزد) (در بین سخنان مهندس موسوی بیوکی نماینده یزد وارد می شود)

تقاضای ما این موارد مالی باید در صحن علنی شورا مطرح شود و مصوبه داشته باشد !

در باره جشن هفته ثبت جهانی(البته توجه کرده اند و در ایام شهادت امام جمعفر صادق(ع) نیست و احترام گذاشتند اگر در آن ایام بود که خیلی افتضاح بود)

خواهشا بیایید این موارد را در شورا مصوب کنید و یادمان نرود جشنی که برای ثبت جهانی در تهران گرفتند و (و شورا 50 میلیون هزینه کرد) و نه اینکه من نخواهم یزد پیشرفت کند ولی خدا وکیلی پولی که ما در آنجا هزینه کردیم چه خروجی برای شهر یزد داشت و همه افراد اذعان دارند هیچ خروجی نداشت

توضیح :در آن زمان خانم عامری و هاشم پاکنژاد از مخالفین اختصاص این پول بودند.

به ما گفتند وزرا می آیند روسای قوا می آیند و هیچ کس نیامد و ....واقعا خروجی برای شهرمون در بر نداشت و گفتند سرمایه به شهر می آید که ما ندیدیم و اگر سرمایه هم بیاید از جیب شهرداری خرج کردن !!!

و مردم از یازدتای اعضا شورا بازخواست می کنند؟؟؟

و در ادامه خانم عامری پاسخ دادند !

صحبت های من و اقای ابوترابی خیلی اتفاقی در یک رساتا است اما از دو منظر !!!

همانطور که می دانید یزد در سال 96 به عنوان میراث چهان شناخته شده است همه به آن افتخار می کنیم همانگونه که امروز تیم فوتبال بازی ارد و امید واریم که ببرد ابعاد مختلفی برای هویت و غرور ملی هش نیاز داریم و هزاران تبعات اقتصادی و اجتماعی مثبت برای ما وجود دارد .

همینکه یزد میراث جهانی شناخته شده بسیار مهم تر از تمام برندهایی که در جهان وجود دارد خب متشکرم که همشهریان و هموطنانمان تلاش کردند تا ایم اتفاق بیافتد

پارسال استانداری قبل از اینکه شورای پنجم شکل بگیرد تصمیم گرفت که این اتفاق فرخنده را جشن بگپیرد و مردم منتظر بودند و مرتب سئوال می کردند پارسال به خاطر تغییر مدیریت در استان نشد اینکار اتفاق بیافتد

استانداری همچنان مصمم بود و همچنان پیگیری کند از طرف استانداری کمیته ای تشکیل شده است و ادارات مربوطه را دعوت کردند !!!

محورش استانداری است!و دولت است ،دولت تصمیم گرفته و یکی از دلایلش نیاز مردم است !نیاز مردم را نیاز سنجی کرده اند !!!ما همنطور نمی توانیم به راحتیاحساسات و تفکر خودمون را به مردم تعمیم دهیم

و به راحتی بگم برخی از مردم مثل ما فکر می کنند ....(با واکنش یکی از اعضا)برخی از مردم !!

نکته ای دیگه ای شهرداری در بهمن ماه امسال برای اینکه بتواند بودجه خود را تهیه کند از مردم پرسید ؟چی چی می خواهید !!!!پولتون را ما چطور خرج کنیم !سئوال این بود پولی ما از شما می گیریم چه از

طریق عوارض یا راه های دیگر چطور خرج کنیم !!!ما منتشر کردیم این نیاز سنجی را!!!

اولین چیزی که مردم خواستند چیزهایی که با نشاط اجتماعی همراه باشد !این را مردم از ما مخواستند؟چرا ما فکر می کنیم برای مردم مثلا خیابان بکشیم واجب تر است !!

پل درست کنیم واجب تر است !یا نان خشک و پلو و خورشت بدهیم واجب تر است!!!

بررسی کرده نیازهای اساسی بشر را ! و( با خطاب قرار دادن تعدادی از اعضا شورا )اینها علم است برای همه جهان! نیازهای اساسی خوراک پوشاک مسکن سلامت روان و نشاط اجتماعی است !!اینها نیاز اساسی است!

چرا ما عادت کردم شکم واجب تر از روح و روان است !!!

مردم نشاط اجتماعی می خواهند !

چرا همنکه صحبت جشن می شود یک گروه یادشون می آید مردم فقیرند و یادشون می آید بحران اقتصادی هست و اگر یک پروژه خیابان یا یک پل با حیف و میل زیاد ساخته بشه هی کس نمی گوید چطور شد شاید دهها میلیارد حیف و میل بشود !!!!هیچکس هیچ چیز نمی گوید همانکه تا میاد یک لبخند روی صورت مردم بنشیند !!!!......مردم خودشون تصضمیم می گیرن چی می خواهند !!

نه من می تونم بگم و نه هیچ کس دیگر به نظر من !!

وی با لحنی تند گفت:ما نظر سنجی کردیم و مردم گفتنند!!!!!نشاط اجتماعی!!!

دولت تصمیم گرفته جشن بگیرد؟؟؟!!!!

شهرداری به قول آقای جمالی نژاد نمکی روی دیگ می پاشد!!!کنارش!!!!!

براساس فیلم موجود شایق تذکر داد نمک دیک یک میلیارد نیست ....که خانم عامری با روی میز کوبیدن گفت بزارید من حرفم را بزنیم من میان حرف شما چیزی نگفتم (البته شایق در این رابطه حرفی نزده بود|)شایق هم با کوببیدن روی میز ادامه داد که ما هم باید خبر داشته باشیم و در ادامه خانم عامری با کوبیدن روی میبز گفت من ساکت بودم وقتی شما صحبت می کردید !!!!

در همین بین دوباره شایق ادامه داد ما هم به عنوان نماینده مردم باید خبر داشته باشیم !!! و ابوترابی هم وارد بحش شد و گفت 50 میلیون خرج سفره هفت سین کردید و پاسخ نمی دهید!!! و در ادامه خانم عامری گفت :ساکت باشید و توی حرف من حرف نزنید و شایق همچنان مصر به شفافیت هزینه ها بودند وابوترابی هم با اعتراض به هزینه 50 میلیون تومان برای سفره هفت سین زیر نظر خانم عامری ادامه داد و خانم عامری هم یکسره با فریاد خواستار سکوت شایق و ابوترابی بود (البته این جلسه در حضور نماینده یزد و رییس استاندار استان بود ) و خانم عامری همچنان مصر به سکوت بود و گفت اگر نمی توانید سکوت کنید جلسه را ترک کنید و شایق همچنان مصر به در جریان بودن شورا برای هزینه ها و ابوترابی هم با فریاد خواستار توضیح در مورد حیف و میل پول مردم برای انداختن سفرههفت سین رییس جمهوری که بالای 50 میلیون هزینه شده انهم توسط خانم عامری !!!و خواستار توضیح به شورا و مردم !!!و خانم عامری هم مرتب می گفتند من اجازه نمی دهم شما صحبت کنید!!!!و ابوترابی هم با اشاره به پول مردم گفت اجازه نمی دهیم خان بودنتان را به رخ مردم بکشید اینها پول مردم است باید جواب بدهید!!!

عامری گفت هرچه لایق آن هستید بهتان گفتم !!!با دخالت سفید ابوترابی ساکت شد و روی صندلی خود آرام نشست !!ولی ادامه بین شایق و عامری بالا گرفت و شایق گفت بارها گفتیم اینهایی که ادعا می کنید استاندار نظر سنجی کرده به ما هم ارائه دهید و عامری هم با فریاد نزاکت را رعایت کنید و کشش ندهید!!نزاکت را رعایت کنید و کشش ندهید !!!کشش ندهید!!!

خلاصه با دعالت مهندس آزادی و سفید که شایق را به آرامش دعوت کردند شایق ساکت و خانم عامری ادامه دادند ...

عامری در پاسخ به رییس شورا من آرامش داشتم و مهندس شایق هم گفت ما هم لبخند روی لبمان می آید و اینها توهین است که داید انجام می دهید !!ما هم اهل رقص و آواز و همه چیز هستیم البته به جای خودش !!

خانم عامری ادامه داد :مردم ما من می گویم برخی از مردم که نظر سنجی کردن گفتند بله

عامری ادامه داد من نه تصمیم گیرنده بودم نه شورا!!دلیلی که من صحبت کردم اینه که از دیروز و پریروز شروع شده بمباران مسیج و تلفن به من !!

شاید به دیگران ولی به من بیشتر شده است

با یکی از اونها صحبت کردم که چرا به من زنگ می زنید محور استانداری استا و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی و تربیت بدنی و زیر نظر کمیسیون گردشگری است من رییس کمیسیون فرهنگی هستم و گفتم چرا به من زنگ می زنید!!

پیامش را برای من فرستاده من اینجا اعلام می کنم مردم در جریان باشند به من مسیج زدند تو یکجای مقدسی یک گروهی جمع شدند کاش تقوا را رعایت می کردند و راست می گفتند به مردم گفتند جشنی داره برگزار می شود میلیاردها خرجش هست مثل جشن های دوهزار پانصد ساله یا بدتر و خانم عامری رییس کمیسیوئن فرهنگی محورش هست!!!!عامری ادامه داد:من گردن نمی گیرم این حرفا را به من تلفن کردند !من دارم نقل قول می کنم اونها را نمشناسم من !!!!ولی دهها تلفن داشتم من !!!!

ولی می دانم محور این جشن استانداریست ...و ادارات ارشاد و اینها که اسم بردم و شهرداری یک بخشی از اونه و من هم عضو کمیسیون گردشگری در جریانش قرار گرفتم !!من نمی دانم کی بودند دعوتشون می کنم به تقوا!!!و دعوتشون می کنم که استانداری محور اصلی این مراسم است و با نهایت صرفه جویی این کار را انجام می دهد!!!!

و مردمی انجام می دهد و این مبلغ ها را هیچ کس عددش را درنیاورده است !!!واگر یک عده ای رقم می گویند نمی دانم و به مردم می گویم من نه محورش هستم و تصمیم گیر هستم!!!

در ادامه مهندس سفید رییس صبور شورای شورای شهر یزد سکوت را شکست و گفت :این حرف درست است که بدون مصوبه شورا نباید هیچ هزینه ای صورت گیرد !!!باید اینها اول مصوب شود و بعد اقدام شود و البته در تمام زمینه ها

توضیح یزدفردا :یزدفردا هنوز منتظر رقم نهایی سفره هفت سین پهن شده در ریاست جمهوری بوئده و همانگونه که اینجا بابت جشن هخا هیچ کس هزینه را حاضر به اعلام نیست در رابطه با سفره هفت سین هم هیچ کس پاسخ درست نداده است و خبر ها و شنیده ها از هزینه بالای 60 میلیون تومان که از طریق معاونت خدمات شهری سازمان فرهنگی هنری شهرداری سازمان فضای سبز و چند واحد دیگر هزیثنه شده است به گوش می رسد و در رابطه با جشن ها خبر از سه میلیاترد هزینه که یک ملیارد شهرداری یزد و یکملیارد بخش خصوصی و یک میلیارد دولت یا استانداری که همین شنیده ها خبر از عدم هماهنگی بخش خصوصی با اینگونه هزینه ها ونبود پول در استانداری باعث می شود که کل هزینه توسط شهرداری به عنوان مادر خرج هزینه شود و البته روزی که ثبت جهانی یزد را اعلام کردند خبر از سرازیر شدن میسلیاردهای پول از طریق یونسکو به این شهر جهانی داده شد و الان داشته های شهر را نیز باید برای ثبت جهانی هزینه کنیم همانگونه که در بدو حضور شورای پنجم 50 میلیون تمان برای جشن در برج میلاد تهران در شورا مصوب شد و حتی چند خبر از ان جشن به ما یزدی ها نرسید و دریغ از حضور یک خبرنگار در جشن برج میلاد!!

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری یزد فردا، تاریخ انتشار 6 تیر 97، کد مطلب: 145406، www.yazdfarda.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
بریز و بپاشی داریم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین