پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۷۷۹
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸
عضو کمیسیون عمران مجلس بر ضرورت شفاف سازی لیست گیرندگان ارز دولتی از سوی وزارت راه تاکید کرد و گفت: برخی لوازم لوکس ساختمانی با ارز ارزان وارد و با ارز بیش از ۷ هزار تومان به فروش می رسد.

شعارسال: سیدهادی بهادری با انتقاد از وضعیت فعلی بازار در بخش های مختلف، گفت: متاسفانه هدایت وضعیت بازار از دست دولت خارج شده و نرخ ها بیشترین حد خود را تجربه می کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در سه ماه اخیر بسیاری از فراورده های ساختمانی درگیر رشد قیمت شده اند، افزود: متاسفانه ضعف نظارت ها قیمت مصالح ساختمانی تولید داخل را نیز به شدت افزایش داده است.

رشد دو برابری نرخ آرماتور و میلگرد

وی با اشاره به رشد بی سابقه نرخ میلیگرد و آرماتور در بازار، تصریح کرد: در 3 ماهه اخیر نرخ آرماتور از هزار و 700 تومان به 3 هزار و 500 تومان رسیده که متاسفانه بی توجهی به روند رشد قیمت ها در قیمت نهایی مسکن سرشکن شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه برخی از فراورده های ساختمانی لوکس با ارز دولتی وارد شده و اکنون با ارز آزاد به فروش می رسد، گفت: متاسفانه ضعف نظارت ها بر بازار فشارهای اقتصادی بسیاری را بر مردم تحمیل کرده است.

وزارت راه با سواستفاده کنندگان از ارز دولتی برخورد کند

وی با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی نیز مانند وزارت ارتباطات باید لیستی از دریافت کنندگان ارز دولتی را منتشر کند، افزود: برخورد با سوءاستفاده کنندگانی که گرانی را به بازار تزریق کرده اند در اولویت کاری دولت باید قرار بگیرد.

بهادری با بیان اینکه شاید افزایش نرخ ها در برخی قطعات لوازم ساختمان از جمله آسانسور منطقی باشد به علت وارداتی بودن و نوسانات اخیر، تصریح کرد: متاسفانه آهن و سیمان که تولید داخل هستند نیز در گردونه گرانی ها قرار گرفته و قیمت مسکن را در گران ترین حالت خود قرار داده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه وظیفه وزارت راه وشهرسازی اتخاذ سیاست هایی برای مهار گرانی در بازار مسکن است، گفت: متاسفانه کم کاری هایی که در تیم اقتصادی دولت رخ داده و ضعف نظارت دستگاه های نظارتی قیمت ها را نجومی کرده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری خانه ملت ، تاریخ انتشار: 8تیر1397 ، کدخبر: 390635،www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین