پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۱۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۴
باید در نظر داشت چشم پوشی از اسناد و مدارکی که منجر به برکناری طه هاشمی از دانشگاه آزاد شده می تواند تبعات جبران ناپذیری برای کشور داشته باشد.
شعارسال: مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه اعلام کرد بنا به پیشنهاد وزیر امور خارجه و تصویب رئیس جمهور، حجت الاسلام سیدطه هاشمی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در واتیکان تعیین شد.

در همین حال، چندی پیش خبرگزاری دانشگاه آزاد طی گزارشی نوشته بود: 21 اسفند سال 95 خبر استعفای سید طه هاشمی از معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و قبول آن توسط میرزاده علی رغم میل وی منتشر شد.

این خبرگزاری در ادامه مدعی شده بود: این استعفا که در شرایط تغییر و تحولاتی کلان مدیریتی در دانشگاه توسط رسانه ها به عزل طه هاشمی از دانشگاه آزاد اسلامی توسط مدیریت جدید تعبیر شد، دلایلی و مدارک مدیریتی و شخصی داشت که مدیران جدید دانشگاه آزاد جهت حفظ آبروی طه هاشمی هیچ وقت از آنها رونمایی نکردند. البته مدیران جدید دانشگاه همواره نسبت به نوع مدیریت فرهنگی سابق انتقاد فراوانی داشتند اما به نظر می رسد اصرار بر اینکه جدایی طه هاشمی خیلی سریع و بدون وقفه به عنوان اولین تغییر صورت پذیرد دلایل و مدارک دیگری هم داشته است.

حکم حجت الاسلام سید طه هاشمی معاون سابق فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد پس از پایان ماموریت حجت الاسلام ربانی، در سکوت خبری به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در واتیکان زده شد.

باید در نظر داشت بدون در نظر گرفتن اسناد و مدارکی که منجر به برکناری وی از دانشگاه آزاد اسلامی شده می تواند تبعات جبران ناپذیری در حوزه روابط مذهبی کشورمان با محافل مسیحی به خصوص کلیسای واتیکان داشته باشد. از آنجا که برخی از این اسناد و مدارک در خارج از کشور جمع آوری شده به یقین در اختیار دشمنان جمهوری اسلامی ایران نیز قرار دارد. از این رو چنانچه این اسناد توسط رسانه های بیگانه منتشر شود می تواند حیثیت دیپلماسی مذهبی کشور را در شرایطی که بیش از پیش نیازمند بهبود گفتگوها و روابط مذهبی هستیم را مورد خدشه قرار دهد.

طه هاشمی که قبل از حضور در دانشگاه آزاد در سوابق خود معاونت اسفندیار رحیم مشایی را نیز در کارنامه داشته است در اظهار نظری اعلام کرده بود که افتخار همکاری با رحیم مشایی نصیب هر کسی نمی شود.

نامه فدایت شوم طه هاشمی به مشایی

پیش از این نیز سایت شفاف نیز طی گزارشی مدعی شد: در اواخر سال 87، در روزهایی که تندترین انتقادات از سوی آیت الله هاشمی نثار احمدی نژاد می شد و احمدی نژاد نیز همه سرمایه خود را علیه هاشمی به کار گرفته بود، «سید طه هاشمی» در نامه ای «فدایت شوم» برای مشایی و در حمایت تام و تمام از رویکردهای دولت نهم و سیاست های احمدی نژاد، خطاب به مشایی نوشت: "پس از شنيدن خبر استعفاي بنده بسياري از هول حليم در ديگ افتادند و به خيال خود اين استعفا را در راستاي اهداف سياسي خود معنا كردند".

طه هاشمي تأكيد كرده است: افتخار همكاري با جناب آقاي مشايي و دولت خدمتگزار كه از هر نظر مورد تأييد مقام معظم رهبري مدظله‌العالي است، نصيب هر فردي نمي‌شود و خدا را شاكرم كه علي‌رغم مشكلات تاكنون اين توفيق همراه بنده بوده است."

براساس متن استعفاي طه هاشمي «‌اين افراد با اين سوء‌استفاده مي‌خواستند يك تصميم و مسئله كاملاً طبي و پزشكي را كه به توصيه همكاران پزشك معالج وي انجام پذيرفته بود به منزله مقابله با دولت نهم و رئيس سازمان ميراث فرهنگي تفسير كنند.

وي مي‌افزايد: «در حالي‌كه همه آن تفسيرها و تحليل‌ها خلاف واقع بود. بدون ترديد آينده روشن و اميد بخش در سايه عنايات حضرت بقية‌الله الاعظم (عج) روحي و ارواح‌العالمين لتراب مقدمه الفداء‌، در پيش روي ملت بزرگ و انقلابي ايران است و علي رغم ميل بدخواهان پيروزي در همه عرصه‌ها سرنوشت قطعي و مسلم كشور و مردم عزيزمان خواهد بود

طه هاشمي آورده است: «اينجانب هر چند كه براي نشان دادن حسن نيت خود مايل بودم استعفاي خود را پس بگيرم اما به دليل توصيه اكيد همكاران پزشك خواهشمند است ضمن موافقت با استعفا در كنار خودتان در يكي از زير مجموعه‌ها نظير مركز ملي مطالعات جهاني شدن ادامه خدمت دهم

طه هاشمی البته عبارات دیگری نیز در مورد مشایی دارد. او آن ایام ، عبارات اغراق آمیز عجیب و بی مانندی در مورد شخص مشایی به کار برد که ناظران سیاسی را حیرت زده کرده بود.

طه هاشمی پس از برکناری از دولت احمدی نژاد

"طه" اما بازنایستاد! او پس از کنار گذاشتن از دولت، با وجود تلاش مستمرش برای کسب یک پست دیگر در دولت احمدی نژاد، از ایران رفت و راهی مالزی و اندونزی شد. او در این ایام ، در صفحه شخصی خود در فیس بوک، تندترین انتقادات را نثار محمود احمدی نژاد و دولتش کرد ، انگار نه انگار که او تا همین چند هفته ی پیش ، عضو شاخص دولت احمدی نژاد محسوب می شد!

پیروزی روحانی ؛ بازگشت «طه» از مالزی!

پس از پیروزی روحانی در انتخابات، طه هاشمی که در تمام ایام 4 سال دولت دهم، در ایران نبود و به فعالیت های پزشکی خود مشغول بود، یکباره و کاملاً ناگهانی به ایران آمد. حتی سعی کرد نام خود را به عنوان یکی از وزرای پیشنهادی کابینه دولت یازدهم، معرفی کند، اما چنین نشد! سپس سعی کرد، معاون یکی از وزرا شود، باز هم نشد! او اما ناامید نشد و از طریق محمد هاشمی (برادر آیت الله هاشمی رفسنجانی) به میرزاده معرفی شد.

در زمان تصدی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد، سعی کرد دولت احمدی نژاد را با تمام قوت بکوبد و از سرمایه دانشگاه آزاد، برای کوبیدن دولت های نهم و دهم استفاده کند. انگار نه انگار که خود، از حامیان و نیروهای همان دولت بوده است. در آن ایام برای طه هاشمی چاره ای نبود جز آنکه به سلیقه آیت الله هاشمی پدر معنوی دانشگاه گردش کند و طبعاً بر آن اساس، سخن براند!

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازپایگاه خبری جهان نیوز، تاریخ انتشار: 10تیر1397 ، کدخبر: 623908،www.jahannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
0
0
واقعا خیلی خوبه که یه سری رسانه در کشور هست مانند شما و این خبر هارو منتشر میکنه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین