پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۵۹۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
یک مقام مسئول با صدور دستورالعملی خطاب به دستگاههای دولتی، نحوه مکاتبه با دفتر رییس جمهور را تشریح و تاکید کرده است نامه نگاری ها باید با فونت نازنین و رعایت سایر مفاد این بخشنامه صورت بگیرد.
شعارسال: بر اساس این دستور که از سوی معاون هماهنگی پیگیری های ویژه خدمات مدیریت دفتر رییس جمهور خطاب به روسای دفاتر وزرا و روسای سازمانهای دولتی ارسال شده، با تاکید بر اینکه کلیه دستگاههای اجرایی، موسسات و شرکت های دولتی موظفند نسبت به اجرای صحیح و دقیق قوانین و مقررات، تصویب نامه های هیات دولت، بخشنامه ها و پی نوشت ها و دستورات رییس جمهور اهتمام جدی داشته باشد، مواردی را حسب نظر رییس دفتر رییس جمهور ابلاغ کرده است.

طبق این موارد، هیچ یک از دستگاههای اجرایی نباید دستورالعمل ها و مکاتبات ابلاغی از سوی رفتر رییس جمهور را مسکوت و بدون اقدام بگذارند و در صورتیکه اجرای موارد ابلاغی، غیرممکن یا مستلزم اعطاء مهلت بیشتری باشد، لازم است به قید فوریت، دلایل عدم امکان اجرا یا درخواست استمهال، اعلام شود. همچنین زمانبندی ارائه پاسخ مکاتبات ابلاغی از سوی دفتر رییس جمهور، بر حسب اولویت های آنی، خیلی فوری و فوری باید به ترتیب حداکثر 3، 5 و 7 روز و در موارد عادی 15 روز کاری باشد.


دستور «نازنین» دفتر رییس‌جمهور به دستگاههای دولتی/ تخلف کنید در کارنامه‌تان ثبت می‌شود! +سند
دستور «نازنین» دفتر رییس‌جمهور به دستگاههای دولتی/ تخلف کنید در کارنامه‌تان ثبت می‌شود! +سند

نکته جالب در این بخشنامه دفتر رییس جمهور، یادآوری و تذکر در خصوص نحوه نگارش نامه های اداری برای آن مجموعه است که بر این اساس، مقرر شده به منظور یکسان سازی و نظم بخشیدن به مکاتبات، نگارش گزارش ها و نامه ها، با قلم نازنین (B Nazanin) و اندازه قلم 14 باشد و در صورت عدم رعایت این موضوع، مکاتبات مذکور توسط دبیرخانه مرکزی ریاست جمهوری، عودت داده می شود.

بخش پایانی این بخشنامه نیز با اعلام ضرورت معرفی معرفی نماینده تام الاختیار برای پاسخگویی مستقیم به دفتر رییس جمهور توسط دستگاههای اجرایی، به روسای دفاتر وزرا هشدار داده شده تخلف از موارد یاد شده، در ارزیابی عملکرد دستگاه و کارنامه بالاترین مقام مسئول دستگاه لحاظ شده و نتیجه ارزیابی، به استحضار رییس دفتر رییس جمهور خواهد رسید.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری مشرق نیوز ، تاریخ انتشار: 12 تیر 1397 ، کدخبر: 870900 ، www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
0
0
امیدواریم دستگاه های ذی ربط این تهدید های آقای رئیس جمهور را جدی بگیرند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
0
0
برخورد با عدم رعایت قانون اساسی کشور باید بیشتر از این حرفا باشه
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین