پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۲۳۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
به دلیل افزایش مصرف برق و کاهش آب موجود در پشت سدها و عدم توان موجود برای چرخاندن توربین‌های تولید برق، خاموشی مقطعی در شهرهای گلستان اعمال می‌شود که این خاموشی به چراغ‌های راهنمایی و ترافیکی گرگان هم رسید.

شعار سال: با شروع فصل تابستان و به دلیل افزایش هفت درصد مصرف برق در گلستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، خاموشی مقطعی در شهرهای مختلف استان گلستان به ویژه گرگان اجرایی می‌شود.

این خاموشی‌ها تا آنجا پیش رفته که نوبت به چراغ‌های راهنمایی و ترافیکی گرگان رسیده و در طول روز برخی از این چراغ‌ها خاموش می‌شود و مدیریت ترافیکی چهار‌راه‌ها توسط افسران راهنمایی و رانندگی اجرا خواهد شد.

براساس اعلام مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان، در حال حاضر دستگاه‌ها توان تولید 10 هزار مگاوات برق را دارند اما به دلیل کمبود آب نمی‌توانیم برق تولید کنیم و نیاز است مردم مدیریت مصرف داشته باشند.

همچنین در خبر منتشر شده پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت توزیع نیروی برق گلستان، مدیرعامل این شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان گرگان گفت: اگر صرفه جویی اتفاق می‌افتاد این مدیریت بار (خاموشی) شامل حال ما نمی‌شد و این مدیریت از ساعت ۱۱ صبح اعمال می‌شود و یک امر بی سابقه‌ای است.

گفتنی است، براساس آمارها برق مصرفی گلستان در دوره سرما حدود 400 مگاوات است و این میزان مصرف در تابستان با سه برابر افزایش به میزان یک‌هزار و 200 مگاوات می‌رسد.

با توجه به اینکه اوج بار مصرف برق بین ساعات 13 الی 17 و 19 الی 23 تعیین شده است، با دستور استاندار گلستان ساعات کار دستگاه‌های اجرایی استان تغییر کرده و از ساعت 6 و 30 دقیقه صبح تا 13 و 30 دقیقه تعیین شده است.

گفتنی است، بر اساس این بخشنامه صادر شده از سوی استاندار گلستان دستگاه‌های اجرایی موظف هستند دمای سیستم سرمایشی نصب شده در ساختمان‌های خود را حداقل 25 درجه تنظیم کنند و تمامی دستگاه‌های به نحوی مدیریت کنند که مصرف برق آنها نسبت به مدت مشابه سال گذشته حداکثر 10 درصد کاهش داشته باشد.

نظارت بر اجرای این بخشنامه بر عهده مدیران دستگاه‌های اجرایی است و عدم رعایت آن تخلف محسوب می‌شود و نمایندگان استانداری و شرکت توزیع نیروی برق استان در مدت اجرای این طرح نسبت به بازرسی اقدام خواهند کرد.

با توجه به اینکه اجرای این طرح و خاموشی‌های مقطعی در استان تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت انتظار می‌رود شرکت توزیع نیروی برق گلستان ساعت و مدت زمان خاموشی مقطعی مناطق مختلف شهرهای استان را به صورت رسمی اطلاع‌رسانی کرده تا شهروندان ضمن رعایت مصرف برق در زمان‌های دیگر، بتوانند فعالیت‌های شخصی و کاری خود را در منزل و یا محل کسب و کار خود تنظیم کنند تا دچار مشکل نشوند.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 13 تیر 97، کد مطلب: 13970413001124، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
0
0
ا.ف75
من شهروند شهر بابل هستم! برای من واقعا عجیبه چرا باید با خاموشی برق خونه ها چراغ راهنمایی هم از کار بیفته؟ واقعا اوضاع خیابون ها اینجا داغون شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
0
0
اگر چراغ های راهنمایی را مجهز به سیستم خورشیدی می کردیم این مشکلات پیش نمیومد
م.ص76
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
0
0
چرا سیستم های خورشیدی برای این چراغ ها استفاده نمیشه؟
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین