پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۰۶۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۶
رئیس سازمان محیط زیست ضمن ناکارآمد خواندن وضعیت فعلی مدیریت رودخانه‌ها، گفت: آقای حجتی تازه سه ماه پیش متوجه شدند که در کشور مشکل آب داریم.

شعارسال: اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در جلسه‌ای با با عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست به گفتگو و طرح دغدغه‌هاى خود و مشکلات زیست محیطى پرداختند. این دیدار پس از ارسال نامه‌ای به رئیس سازمان محیط زیست و درخواست رسیدگى به وضع مردم خوزستان منعقد شد. دانشجویان برای رئیس کلانتری بلیطى به مقصد خوزستان تهیه کرده و همراه نامه ارسال کرده بودند.

امکان تغییر برنامه‌هایم برای سفر به خوزستان نداشتم

مشکلات و مسائل خوزستان اولین موضوع مطرح شده دانشجویان در این جلسه بود. رئیس سازمان محیط زیست در پاسخ به این سوال که چرا با وجود شرایط بحرانی در خوزستان و ارسال بلیط از طرف انجمن اسلامی به این استان سفر نکردید تا از نزدیک شرایط بحرانی مردم را به چشم ببینید، گفت: نمى توانستم برنامه هایم را تغییر دهم.

کلانترى ادامه داد: خوزستان آخرین نقطه کشور است که آب آن تمام می‌شود و حتی اگر آب شهر‌های شمالی هم تمام شود خوزستان باز هم آب خواهد داشت، مشکلى فعلى خوزستان ریزگرد‌ها نیستند، مشکل استان مدیریت منابع آب است.

وی درباره صدور مجوز حفر چاه‌های غیر مجاز در زمان تصدی وزارت کشاورزی، عنوان کرد: مجلس در سال ٨٥ برای چاه‌های غیرمجاز مشروعیت صادر کرد و در واقع این چاه‌ها قانونی حفر شدند.

برای مشکل رودخانه‌ها باید به خدا شکایت کنید

رئیس سازمان محیط زیست ضمن ناکارآمد خواندن وضعیت فعلی مدیریت رودخانه‌ها، گفت: آقای حجتی تازه سه ماه پیش متوجه شدند که در کشور مشکل آب داریم. برای مشکل رودخانه‌ها باید به خدا شکایت کنید.

کلانتری درباره وضعیت سدسازی گتوند، بیان کرد: این سد در زمان دولت آقای هاشمی طراحی و کلنگ‌زنی آن در زمان آقای خاتمی رخ داد و در دولت آقای احمدی نژاد، جای سد را تغییر دادند که این مساله موجب ایجاد مشکل شد. هرچند به ایشان نامه زدم که این کار را انجام ندهند، اما وزارت نیرو، ایشان را فریب داد و این پروژه افتتاح شد.

موافق استقراض خارجی برای احیای دریاچه ارومیه هستم

وی درباره احیای دریاچه ارومیه افزود: کار احیای دریاچه ارومیه ۱۲ سال طول می‌کشد که الان در سال چهارم این پروسه قرار داریم؛ مشکل دریاچه ارومیه، عدم تامین مالی است و بنده با استقراض خارجی در این مورد موافقم.

رئیس سازمان محیط زیست افزود: سو مدیریت درمورد دریاچه ارومیه، سبب شده که مردم آن منطقه عملا نمک تنفس کنند و این عاملی برای افزایش فشار خون آنهاست.

مشکلی در استفاده از محصولات تراریخته نمی‌بینم​

نگرانی کلانتری در رابطه با فشار خون مردم، موجب شد تا دانشجویان از وی در رابطه با محصولات تراریخته و سلامتی مردم، سوال کنند. وی در پاسخ به سوال دانشجویان گفت: موافق استفاده از این محصولات هستم و مشکلی در این رابطه نمی‌بینم.

وی با بیان اینکه هیچ منبعی، مضر بودن این محصولات را تائید نکرده است و اکنون مضر بودن محصولات تراریخته توهمی بیش نیست حتی در هیچ نقطه‌ای از جهان، استفاده از آن‌ها ممنوع نیست.

مشکل کاوه مدنی عدم همکاری بود

رئیس سازمان محیط زیست در پاسخ به سوالی درباره فعالیت کاوه مدنی و ضعف آموزش در این سازمان گفت: کاوه مدنی کی جاسوس نبود، تنها مشکل او عدم همکاری با نهادهای امنیتی بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 18 تیر ، 1397 ، کدخبر: 403950 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
ا.ف75
واقعا این حجم از مسئولین پذیری این عزیزان ستودینه! ادم فقط میمونه چی بگه! باید به اینها مدال و لوح افتخار داد! وگرنه از این همه کار های مثمر ثمری که می کنند زده می شوند:)))
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
0
0
خوب چرا همچین وزیری را مجلس استیضاح نمی کند؟ایا رانت میگیرند و استیضاح نمی کنند؟
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین