پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۰۷۰
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰
سایت دنیای تبلیغات با دعوت از بزرگان علم تبلیغات در ایران به بررسی شعار های تبلیغاتی 21 بانک کشور از جمله بانک پاسارگاد، پرداخته که در مطلب زیر می توانید بخوانید.
شعار سال: سایت دنیای تبلیغات با دعوت از بزرگان علم تبلیغات در ایران به بررسی شعار های تبلیغاتی 21 بانک کشور از جمله بانک پاسارگاد، پرداخته که در مطلب زیر می توانید بخوانید.

در این بررسی تلاش شده تا برای هر بانک بهترین شعاری که در طول حیاتش استفاده کرده است انتخاب و در این ارزشگذاری استفاده شود.

اطلاعاتی که به این بزرگان داده شد از روی عمد فقط شعار بانک ها بدون دادن اطلاعات دیگر بود که برخی از دوستان تقاضای بررسی شعار از لایه پایین تری را با عنایت به هویت برند و میزان تطابقش با آن را داشتند که اتفاقا قصد بر این بود ارزشگذاری با هویت درک شده از سوی مخاطب مقایسه شود.

نام  و سابقه متخصصین حاضر در این ارزشگذاری:



برخی توضیحات دوستان:

پیام بلوریان کرد : به نظر اينجانب ارزشگذاري براي شعار بدون آگاهي از اطلاعات برند خصوصا هويت پيش بيني شده براي آن نتيجه بخش نبوده و مي تواند به خطا رود . لذا در مجموع نظري ندارم را گزينه ي مناسبي مي دانم.
آرش سلطانعلی: جهت اظهار نظر احتیاج دارم تا Brand Essence یا هویت برند بانک رو بدونم تا برمبنای اون ارزیابی کنم.
مجتبی محمدیان: (مجتبی عزیز مواردی را تشریح نموده بود که با توضیحات ابتدایی پوشش داده شد. مثل همیشه سپاسگزار حضور موثر و حرفه ای اش هستم. به پیشنهاد او بانک تجارت نیز به مجموعه شعارهای مورد ارزیابی اضافه گردید.)
هومن یگانی: شعار تبلیغاتی دارای دوجنبه اساسی می باشد. جنبه نوشتاری، جنبه استراتژیک. عموماً در بررسی جنبه های نوشتاری، اصول تدوین همانند کوتاه بودن شعار، روان و ساده بودن، جذاب و خوش آهنگ بودن، کپی نبودن و دیگر موارد عمومی مورد بررسی قرار می گیرد. در بررسی جنبه های استراتژیک نیز می توان از مواردی همچون هم راستا بودن با بیانیه جایگاه ، متمرکز بودن بر مزایای مد نظر مشتریان ، واقع بینانه بودن، داشتن ارتباط با فعالیت سازمان و ایجاد تمایز نسبت به رقبا و غیره نام برد. قطعاً در این قالب دانستن بیانیه جایگاه، اهداف، چشم انداز سازمان و شناخت کافی از نوع و جنس خدمات مورد نیاز می باشد که قائدتاً در این بررسی، بخش هایی با حدس و گمان همراه خواهد بود.
نقد شعار و لوگوی بانک پاسارگاد


ارزیابی شعار بانک پاسارگاد (بانک پاسارگاد، بانک هزاره سوم)

بهنود الله وردی نیک * : رویکرد آینده نگر، امیدبخش و انگیزشی و اغراق، ساختار اصلی این شعار است.

علی جعفری •••• :
« بانک پاسارگاد، بانک هزاره سوم» ... اسم پاسارگاد، تاریخی صدها ساله را به ذهن می کشاند، اما آن تاریخ صدها ساله، می تواند ارتباطی به هزاره سوم داشته باشد؟! می تواند پیوندی میان گذشته و آینده بسازد؟!

شعار، بیش از حد کهنه به نظر می رسد و بوی فرسودگی می دهد. جدای از همه اینها، «هزاره سوم» مرا به یاد کتابی می اندازد که خانمی در باره «معجزه هزاره سوم» نوشته بود که بهتر است توضیح بیشتری ندهم!

امیر خاکی پور * : در آینده چی می شه ؟

مجتبی محمدیان • : نقطه قوت ندارد

نقطه ضعف: غلو بیش از حد. این دست شعارها در ایران اثر نمی گذارد.

امیرحسین نوریان •• : پاسارگاد و هزاره سوم؟! علاوه بر آن به شدت تداعی جهان سوم می کند. قطعا این شعار کار نخواهد کرد.

هومن یگانی ** : جایگاه سازی یک بانک بروز و همگام با خدمات جهانی و پیشرفته اولین برداشت از دلایل انتخاب این شعار به نظر می رسد. با نوع و جنس هویتی بانک هماهنگی دارد و با مخاطب هدف ارتباط درستی برقرار می نماید. ادعای مطرح شده می تواند از مزایای مد نظر مشتری باشد. در مجموعه ساده و روان و مرتبط با خدمت ارائه شده می باشد.

* نتیجه و جمع بندی شعار بانک ها و میانگین امتیازات اخذ شده به این شرح است. در این ارزشگذاری حداکثر امتیاز ممکن 4 و حداقل صفر می باشد:  

نقد شعار و لوگوی بانک پاسارگاد
با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دنیای تبلیغات، تاریخ انتشار 26 دی 93، کدخبر: 3212، www.donyaetablighat.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین