پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۴۰۳۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۱
نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به پیش‌بینی یکهزار میلیارد تومان برای نوسازی مدارس در بودجه ۹۷، از تحصیل چهار میلیون دانش‌آموز در مدارس تخریبی و فرسوده انتقاد کرد.

شعارسال: قاسم احمدی لاشکی با انتقاد از اینکه آمار فرسودگی مدارس تهران از متوسط کشوری بالاتر است، گفت: به تمامی مدارس ساخته شده در تمامی نقاط کشور نیاز است و به نظر نمی‌رسد که مدرسه‌ای خالی از دانش‌آموز باشد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تلاش‌ها برای ساخت و تجهیز مدارس تهران متناسب با جمعیت دانش آموزان نیست، افزود: متاسفانه در حال حاضر حدود یک و نیم میلیون دانش آموز در مدارس تخریبی و دو نیم میلیون دانش آموز نیز در مدارس فرسوده و در واقع یک سوم دانش آموزان در مدارس ناایمن تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه خطر مدارس فرسوده جان دانش آموزان را تهدید می‌کند، تصریح کرد: نوسازی و تجهیز مدارس فرسوده را نباید به تاخیر انداخت بلکه برای مدیریت آسیب‌های ناشی از این آسیب و در وهله اول و سریع‌ترین زمان ممکن باید مدارس را دو شیفته کرد تا در زمان مناسب بتوان نسبت به نوسازی اقدام کرد.

این نماینده مجلس دهم با بیان اینکه اعتبارات لازم برای نوسازی و ساخت مدارس در بودجه سالانه باید پیش‌بینی و به صورت کامل تخصیص یابد، گفت: بودجه نوسازی به صورت منظم دیده نمیشود؛ البته یکهزار میلیارد تومان برای نوسازی در بودجه 97 پیش‌بینی شده است اما مشخص نیست چه میزان از این بودجه محقق شود.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خیرین در ساخت مدارس از دولت پیشی گرفته‌اند، تصریح کرد: بر اساس قانون دولت مکلف است در نوسازی و بازسازی مدارس 50 درصد مشارکت داشته باشد اما متاسفانه دولت تاکنون به تعهد خود به درستی عمل نکرده و در این رابطه کوتاهی کرده؛این در حالی است که خیرین به تنهایی نوسازی مدارس را عهده‌دار شده‌اند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت ، تاریخ انتشار: 14 تیر ، 1397 ، کدخبر: 392353 ، www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
0
0
این ها نکات منفی بزرگی هستند
باید در فی لافور های هیئت دولت قرار بگیرن
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین