پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۴۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
کارشناسان موزه ملی دمشق ترمیم آثار باستانی در پالمیرا را به کمک کارشناسان روس، نه کارشناسانی که یونسکو وعده آنها را داده بود، آغاز کردند

شعارسال:کارشناسان موزه ملی دمشق ترمیم آثار باستانی در پالمیرا را به کمک کارشناسان روس، نه کارشناسانی که یونسکو وعده آنها را داده بود، آغاز کردند.

به نقل از اسپوتنیک، محمد خالد اسعد، رئیس آزمایشگاه موزه ملی دمشق اعلام کرد: گروه هشت نفره ما تلاش‌ها برای ترمیم مجسمه‌ها و آثار باستانی‌ای که از چنگ داعش در پالمیرا نجات یافته‌اند، آغاز کرده‌ است. این اول کار است و گروه ما گسترش می‌یابد و تعداد متخصصین و دامنه کار نیز افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه افزود: این کار بسیار دشوار است. تروریست‌ها مجسمه‌ها را شکسته‌اند و ما قطعه‌های آثار باستانی را جمع‌آوری می‌کنیم. کارشناسان موزه دولتی "پوشکین" در مسکو درخصوص چگونگی بازسازی آثار به ما مشورت‌هایی ارائه می‌کنند و این کمک بسیار مهمی است.

پالمیرا، یکی از مکان‌های ثبت شده در میراث جهانی یونسکو است و هنگامی که افراد مسلح از آن خارج شدند، سازمان یونسکو وعده داد که این شهر قدیمی را احیا کند، اما پس از گذشت بیش از یک سال از زمان پاکسازی پالمیرا از نیروهای مسلح و حفاظت ارتش سوریه از آثار باستانی آن، اما هیچ مهندس معماری، تاریخ‌نگار و مرمت‌کاری از یونسکو و ۳۰ کشوری که وعده کمک داده بودند، به بازسازی این شهر کمک نکرده‌اند.

دولت سوریه اموالی را برای روند بازسازی آثار باستانی اختصاص داده است.

کشورهای غربی و سازمان‌های بین‌المللی از آمادگی‌شان جهت ترمیم و بازسازی شهر پالمیرا خبر داده بودند، اما تاکنون هیچ کدام در این زمینه همکاری نکرده‌اند و متخصصان سوری به کمک روس‌ها اقدام به این کار نموده‌اند.

تروریست‌ها در سوریه آسیب‌های بسیاری به میراث فرهنگی و تاریخی خاورمیانه وارد کردند. از جمله آن‌ها پالمیرا، یکی از باارزش‌ترین مراکز تمدن قدیم است که از ماه مه ۲۰۱۵ تحت تصرف تروریست‌ها بوده است و در ۲۷ مارس ۲۰۱۶ با حمایت و پشتیبانی نیروی هوایی روسیه این منطقه از چنگ تروریست‌ها نجات یافت.

شعارسال، با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار 18تیر 97، کدخبر: 97041809881 ، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
0
0
ما میتوانستیم در این امر پیشقدم باشیم و برای کشوران ارز اوری کنیم
اما دیپلماسی ما در این زمینه ها غیرفعال است
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین