پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۵۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از بانک مرکزی درخواست کردیم هر شرکتی که ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌گیرد، به محض دریافت ارز، اسامی آن‌ها را منتشر کند.

شعار سال: ایرج حریرچی در مجله خبری اخبار سراسری شبکه یک درباره تخصیص ارز دولتی به شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی گفت: در کشور ۱۰۰ شرکت دارویی داریم که وزارت بهداشت بیش از ۹۹ درصد داروها را قیمت گذاری کرده و به شرکت‌ها بر همین مبنا ارز تخصیص داده می‌شود. این شرکت‌ها همچنین مکلف هستند که قیمت را روی جعبه دارو درج کنند. مردم نیز می‌توانند به سامانه‌های غذا و دارو مراجعه کرده و قیمت و اصالت دارو را مشاهده کنند و به این شکل تخلف آشکار می‌شود. از طرفی داروخانه‌ها نیز مکلف هستند که فاکتور را ارائه کنند.

وی درباره تجهیزات پزشکی نیز بیان کرد: از بانک مرکزی درخواست کردیم هر شرکتی که ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌گیرد، به محض دریافت ارز، اسامی آن‌ها را منتشر کند. خریداران تجهیزات پزشکی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی هستند و بیمارستان‌ها نیز مکلف شدند تمام تجهیزات پزشکی را خودشان تهیه کنند و بیمار را به بیرون از بیمارستان نفرستند. تمام فاکتورهای خرید بیمارستان‌های دولتی و فروش به بیماران، به صورت روزانه بررسی می‌شود و اگر تخلفی باشد، برخورد صورت می‌گیرد.

حریرچی ادامه داد: محرومیت از ارز دولتی و برخورد تعزیرات حکومتی و محرومیت شرکت از واردات تجهیزات از جمله برخورد با تخلف‌ها است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: کشور برای حل مشکلات بسیج شده و وزارت بهداشت اجازه نمی‌دهد کسانی که قصد سودجویی دارند و دلار دولتی می‌گیرند و تجهیزات را به قیمت آزاد می‌فروشند، به سادگی کار خود را انجام دهند و با آن‌ها برخورد می‌کنیم.

وی با بیان این‌که بازار را کنترل می‌کنیم، گفت: از طریق نرم افزار به انبار کلیه شرکت‌های دارویی دسترسی داریم و ذخیره دارویی را به صورت مرتب کنترل می‌کنیم. اجازه نمی‌دهیم بیمار به جز رنج بیماری، رنج دیگری داشته باشد.

حریرچی ادامه داد: در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی هیچ مشکلی برای بیماران به وجود نخواهد آمد.

معاون کل وزارت بهداشت درباره دستورالعمل فرآوری مجدد و ایمن تجهیزات پزشکی نیز گفت: اولا قاعده بر استفاده مجدد است و وسایلی مثل پنس و قیچی در تمام دنیا استریل می‌شود. در آمریکا نیز این مجوز وجود دارد و هیچ کدام از وسایلی که استریل می‌شود، وسیله‌ای نیست که در اروپا و آمریکا استریل نشود. از طرفی برخی افراد کلا مخالف هستند. مردم توجه کنند که خط قرمز وزارت بهداشت، سلامت و ایمنی بیمار است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت ایران پزشکان، تاریخ 18 تیر 97، کد مطلب: -: www.iranmd.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
0
0
اگر این لیست منتظر شود پای خیلی ها به این قضیه گیر میکند برای همین هم هست که نمیشود آن را به سادگی منتشر کرد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین