پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۶۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
مدیرکل فناروی اطلاعات و ارتباطات کردستان گفت: ساختمان دیتا سنتر در این استان سال آینده به بهره برداری می رسد و ظرفیت خدمات دهی به کشور عراق را نیز دارد.

شعار سال: فردین سعیدی روز دوشنبه اظهار داشت: دیتا سنتر کردستان می تواند خدمات هاستینگ و میزبانی وب به کشور همسایه ارائه دهد که علاوه بر کسب اعتباری برای کشور به درآمدزایی هم می انجامد.

وی با بیان اینکه اولویت این ساختمان خدمات رسانی داخلی است، افزود: ساختمان دیتا سنتر و مجتمع ict کردستان می تواند به تقویت استارت اپ های استان هم کمک کند.

سعیدی با اشاره به اینکه هم اکنون هاستینگ خدمات الکترونیکی کردستان از دیتا سنترهای سایر استان ها تامین می شود، تاکید کرد: با راه اندازی دیتا سنتر می توان از طریق فیبر نوری و پهنای باند به بخش خصوصی و دولتی سرویس های میزبانی ارائه داد.

وی با بیان اینکه ساختمان دیتا سنتر از امنیت بالایی برخوردار است بنابراین امنیت داده ها در آن حفظ می شود، یادآور شد: عملیات ساخت این ساختمان بهمن سال گذشته آغاز شد و اکنون اسکلت زیرزمین و طبقه اول آن به اتمام رسیده است.

سعیدی اضافه کرد: 15 درصد از برنامه 18 ماهه پیش بینی شده برای ساخت این دیتا سنتر جلوتر هستیم به این ترتیب اواسط بهار سال آینده می توان انتظار داشت راه اندازی شود.

مدیرکل فناروی اطلاعات و ارتباطات کردستان گفت: 120 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز این طرح از محل اعتبارات عمرانی استانی و ملی تامین شده است.

ساختمان دیتا سنتر و مجمع ICT استان کردستان در زمینی به مساحت سه هزار و 290 مترمربع با هفت هزار و 258 مترمربع احداث می شود.

دیتا سنتر (Data Center) به مجموعه ‌ای از سرویس دهنده ها، زیرساخت‌های ارتباطی، امنیتی و تجهیزات الکترونیکی گفته می‌شود که برای ارائه، نگهداری و پشتیبانی از سرویس‌های تحت شبکه (اینترنت، اینترانت، اکسترانت) بکار گرفته می ‌شوند.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 18 تیر 97، کد مطلب: 82965717، www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
0
0
این تبادلات بین المللی می شود به راحتی در زمینه اشتغالزایی انقلابی در کردستان ایجاد کند
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین