پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۸۲۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۸
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از افزایش ۱۰ هزار میلیارد ریالی درآمد سالانه این استان با تکمیل و بهره‌برداری از پروژه بزرگ شبکه آبیاری و زهکشی سد خدافرین خبر داد.

شعار سال: اصغر سلیمانزاده پیش از ظهر پنجشنبه در بازدید وزیر نیرو از مراحل اجرایی پروژه شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین افزود: علاوه براین پروژه سد خدافرین ظرفیت اشتغالزایی ۲۶ هزار نفر را دارد که می تواند بخش عمده‌ای از دغدغه استان اردبیل را در زمینه رفع بیکاری حل کند.

وی با بیان اینکه شبکه آبیاری و زهکشی خدافرین به عنوان یکی از پروژه‌های عظیم این استان اردبیل از محل صندوق توسعه ملی و با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری در حال اجرا است، یادآور شد: طول این شبکه بالغ بر ۱۴۴ کیلومتر است که ۹۲ کیلومتر در خاک استان اردبیل قرار دارد و در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۶۸.۲ درصد اجرا می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تصریح کرد: وسعت اراضی طرح اراضی و زهکشی خدافرین در استان اردبیل حدود ۶۲ هزار هکتار است و این طرح به چهار ناحیه عمرانی تقسیم‌بندی شده و قرار است در اولویت اول ۳۶ هزار و ۷۰۰ هکتار از آن در سالجاری به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اهداف اجرایی این طرح متذکر شد: انتقال و توزیع آب اراضی در محدوده طرح شبکه خدافرین در فاز اول به وسعت ۳۶ هزار و ۷۰۰ هکتار، استفاده از منابع آب مشترک با توجه به مرزی بودن منطقه و توسعه اقتصادی منطقه به واسطه توسعه کشاورزی و دامپروری با افزایش درآمد از مهمترین اهداف است.

به گفته سلیمانزاده ایجاد اشتغال در دوران اجرا و بهره‌برداری از این طرح به تعداد ۲۰ هزار نفر و ساماندهی حدود ۱۰ هزار خانوار عشایر با افزایش تولید محصولات زراعی، باغی و دامی با رویکرد جلوگیری از مهاجرت ساکنان از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه هم اکنون کل ۹۲ کیلومتر کانال اصلی شبکه آبیاری و زهکشی خدافرین در محدوده استان اردبیل در حال اجرا می باشد، بیان داشت: عملیات خاکبرداری، خاکریزی و کانال‌کنی این پروژه تمام شده و کانال اصلی با ۸۵ درصد پیشرفت اجرا و تاکنون ۸۲ کیلومتر آن لاینینگ شده و ۱۰ کیلومتر بعدی نیز در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل عنوان کرد: در مسیر کانال اصلی شش دستگاه سیفون وجود دارد که سیفون‌های قوری‌چای، قره دره، ساری‌دره و جعفرآباد به اتمام رسیده و سیفون دره‌رود با ۷۰ درصد پیشرفت و سیفون لوک اولان با ۲۰ درصد پیشرفت اجر می شود.

گفتنی است وزیر نیرو به منظور بازدید از پروژه های ملی در دست اجرای حوزه آب و بررسی مشکلات این طرح ها به استان اردبیل سفر کرده است.

بهره برداری از پست ۲۳۰ کیلوولت نصیرلو گرمی، بازدید از سد عمارت گرمی و احمد بیگلو مشگین شهر، بازدید از تصفیه خانه فاضلاب نیر و سد گیوی، تشکیل جلسات با مقامات استانی و وزارتی و دیدار با امام جمعه از دیگر برنامه های وزیر نیرو طی امروز و فردا است

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 21 تیر 97، کد مطلب: 4344795: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
0
0
ا.ف75
این پروژه ابیاری اون هم در سخت ترین شرایط ابی باید خیلی خیلی بیشتر از این ها صدا می کرد! واقعا این ضعف رسانه ای اون هم در این زمینه ها بخاطر چیه؟ یه دستی تو کاره واقعا!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
0
0
اردبیل داره رشد می کنه تو این موضوع و این بسیار خبر خوبیه
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
ا.ف75
یعنی واقعا روز به روز عقب افتادن این طرح خیانت به مردم اردبیل بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین