پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۴۰۹۴
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
هنوز مشکلات موسسات مالی ما حل نشده و آنها ناگزیر هستند به دلیل اشکال تراشی‌هایی که خزانه داری آمریکا برای بانک‌ها و موسسات بزرگ ایجاد می کند، به بانک‌های کوچک با هزینه بالا مراجعه کنند و ال سی‌هایشان را گشایش کنند.

شعارسال: عبدالحمید انصاری مدیرعامل اسبق بانک ملی در خصوص ابهامات موجود پیرامون اتصال با سوئیفت با وجود گذشت بیش از 80 روز از اجرای برجام اظهار کرد: سوئیفت یک شبکه ارتباط مالی است. همانطور که ما شبکه های ارتباطی در همه حوزه ها داریم، سوئیفت هم اختصاصا یک شبکه ارتباطی برای ارتباط مالی میان موسسات پولی، مالی و بانکی بین المللی است.

وی افزود: بنابراین با فرض اینکه همه این ارتباطات هم برقرار شود، باز هم مشکلات سر جای خودش باقی می ماند. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا صریحا اعلام کرده که اوباما قصد ندارد اجازه دهد ایران از مناسبات مالی بین المللی آمریکا استفاده کند.

مدیرعامل اسبق بانک ملی به نسیم آنلاین گفت: چند روز قبل خود آقای اوباما در مصاحبه ای اعلام کرد که ما قبول داریم مناسبات دلاری ایران هنوز مشکل دارد و ایران باید از ارزهای دیگری استفاده کند. این یعنی این که آمریکا همان استراتژی که در دوران مذاکرات هسته ای داشته حفظ کرده و به دنبال تغییر در شرایط ایران است. آنها قبلا هم گفته بودند که در برجام به دنبال تغییر رفتار ایران در منطقه هستند.

انصاری خاطرنشان کرد: بعد از این که رهبر معظم انقلاب خیلی جدی اعلام کردند که ما برجامهای دیگری نداریم و از دولتمردان خواستند که همین برجام را پیگیری کنند، آمریکایی ها فهمیدند تیرشان به سنگ خورده و در حال حاضر به دنبال تشدید فشارها به ایران هستند و به عناوین مختلف بانکهای بزرگی را که عمده ارتباطات ما قبل از تحریم با آنها بوده است را می ترسانند و یا برای آنها محدودیت اعمال می کنند.

وی بیان کرد: ویزاهایی را که برای 38 کشور قبلا لغو کرده بودند در حال حاضر به بهانه سفر به ایران دوباره زنده می کنند و به عناوین مختلف می خواهند تحریمهای قبل از برجام را همانطور که منتقدین در داخل کشور پیش بینی کرده بودند اعمال کنند.

مدیرعامل اسبق بانک ملی عنوان کرد: قبل از برجام سوئیفت ارسال پیام را هم به عنوان یک پیام رسان تقبل نمی کرد. مسئله این است که اتصال به سوئیفت موخراتی دارد که آمریکا در حال حاضر به شدت آن موخرات را که قسمت اصلی کار است قفل می کند. اتصال به پیام رسان سوئیفت به شرطی مفید است که بتواند مبادلات مالی و پولی ما را به نتیجه برساند.

انصاری تصریح کرد: اگر قرار باشد پیغامی از طریق سوئیفت منتقل شود ولی آن پیغام ثمری نداشته باشد و بانکها بگویند که ما می ترسیم آمریکا ما را جریمه کند، فایده ای ندارد. همین طور انتقال پیام از طریق سوئیفت هم از اساس به حالت سابق برنگشته است.

وی بیان کرد: این استدلال آقای عراقچی را می پذیریم که ما چند سال با سوئیفت ارتباط نداشتیم و این ارتباط باید آرام آرام جا بیفتد و به تدریج برقرار شود. منتهی باید همان مقدار ارتباط سوئیفت که برای ما برقرار می شود.نتیجه مالی را در موسسات مایل ما منعکس کند که متاسفانه منعکس نمی کند. باید در عمل ما شاهد حل مشکلات نقل و انتقال مالی خود باشیم، ولی هنوز این اتفاق نیفتاده است.

مدیرعامل اسبق بانک ملی گفت: هنوز مشکلات موسسات مالی ما حل نشده و آنها ناگزیر هستند به دلیل اشکال تراشی هایی که خزانه داری آمریکا برای بانکها و موسسات بزرگ ایجاد می کند، به بانکهای کوچک با هزینه بالا مراجعه کنند و ال سی هایشان را گشایش کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 21 فروردین 1395، کدمطلب: 13950121000140 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین