پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۱۴۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۱
رفتارهای ضربتی تابستان هر سال در خصوص بحث حجاب متولیان امر را درگیر خود میکند و سبب می شود نه تنها هر ساله اثری بر وضعیت کلی جامعه نگذاشته بلکه تنها در این راه هزینه هایی می شود که راه به جایی نخواهد برد اما سوال مطرح است که در این خصوص چه فعالیتی چاره کار خواهد بود؟

شعارسال: بحث حجاب طی سالیان اخیر مورد چالش در جامعه قرار گرفته و از فرهنگسازی تا برخوردهای چکشی را به خود اختصاص داده است اگر چه طی سالیان گذشته برخورد با زنان بدحجاب در دستور قرار می گرفته اما امسال به سطح شهر و مغازه ها نیز سرایت کرده و ممنوعیت فروش!! مورد توجه جدی متولیان امر قرار گرفته است اما گره کار در کجاست؟

طبق همین نکته رئیس اتحادیه صنف تولید‌کنندگان و فروشندگان پوشاک از ممنوعیت فروش مانتوهای جلو باز خبر داد و در ادامه آدرس ۲۰۰ فروشگاه مانتو با پوشش کاملا اسلامی در سطح شهر تهران، برای دسترس عموم مردم در سایت اتحادیه پوشاک قرار داد.

وی در ادامه با بیان اینکه فروشگاه‌های غیرمجاز بصورت زیرزمینی فعالیت دارند، افزود: فروشگاه‌های غیرمجاز زیرزمینی‌ از دید ما پنهان هستند. برخی از این فروشگا‌ها در خانه‌ و بصورت مزون‌های خانگی فعالیت دارند که دسترسی به آن‌ها سخت و از دید بازرسان پنهان است اما به‌محض این‌که مردم اطلاع دهند یا شناخته شوند، این‌ فروشگاه‌های غیر مجاز به را به اداره اماکن معرفی خواهیم کرد.

پس از این اقدام آیا به نظر می رسد افرادی که مصرف کننده این کالا ها هستند خود با برداشتن دکمه یا دوخت شخصی اقدام به استفاده از این کالا نخواهند کرد؟ آیا گذاشتن یک دکمه در مغازه ها مشکلات این صنف را حل خواهد کرد؟

در شرایط بحران اقتصادی این روزها، گذاشتن ممنوعیت سبب از دست رفتن بخشی از حقوق افراد می گردد و مغازه داران را در تنگنا قرار خواهد داد چرا که انتشار لیست دو شائبه در پی خواهدداشت. اولا اینکه چه معیارهایی در تهیه این لیست وجود داشته و دیگر اینکه ممنوعیت مغازه داران سبب فروش زیر زمینی این محصولات نخواهد شد؟ آیا با افزایش فشار بر بازاریان می توان به کنترل حجاب ختم شد؟

همانگونه که برخورد مستقیم با افراد نمی تواند منجر به کاهش نرخ مصرف کنندگان بشود برخورد با بازاریان نیز نمی تواند به راهی برای مبارزه با بدحجابی ختم شود چرا که گره کار در بحث آموزش است. اتفاقی که طی سال های اخیر کمتر بدان توجه شده و هر سال تابستان به طور پیشفرض اقدام به فعالیت هایی می شود تا عنوان گردد کاری برای مبارزه با بدحجابی در حال انجام است غافل از آنکه برخورد های مستقیم می تواند نتیجه عکس داشته باشد و بیش از پیش شهر را درگیر مواردی کند که نتیجه مطلو را در بر ندارد

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری تیتر شهر ، تاریخ انتشار: 23 تیر 1397 ، کدخبر: 75105 ، www.titreshahr.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
0
0
ا.ف75
اتفاقا من هم موافق این مساله هستم به ای اینکه بیایم با مردم برخورد کنیم با کسانی برخورد کنیم که باعث میشن این وضعیت به وجود بیاد! همین مساله خودش میشه یه نوع فرهنگسازی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
0
0
ا.ف75
اتفاقا من حس میکنم از منبع باید زد یه چیزی رو اگر به فکر درمونیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین