پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۲۶۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۵
سیدرضا افتخاری مدیرعامل سابق استقلال در حالی از سمت خود استعفا داد که روزهای پرچالشی را در این باشگاه گذراند و در مدت ریاستش تنها یک جام برای این باشگاه به دست آورد.

شعارسال: بیست‌و‌هفتم تیرماه سال 97 پرونده حضور افتخاری در جمع آبی‌پوشان بسته شد و این مدیر استقلالی پس از فعالیت یک ساله در استقلال از سمت خود کنار رفت. افتخاری در تاریخ 7 مرداد 95 با تصویب اعضای هیات مدیره به عنوان سرپرست این باشگاه انتخاب شد و بعد از یک ماه فعالیت با این سمت، در تاریخ 10 شهریور همان سال و با تصویب اعضای هیات مدیره و صدور حکم از سوی محمود گودرزی وزیر وقت ورزش رسما به عنوان مدیرعامل کارش را در استقلال شروع کرد.

دوران حضور افتخاری در استقلال با فراز و نشیب زیادی همراه بود، وی زمانی که مدیرعاملی باشگاه را پذیرفت علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی با حکم افشارزاده هدایت آبی‌پوشان را برعهده داشت،‌ دورانی که از نظر فنی چندان مورد پسند استقلالی‌ها نبود و عملکرد ضعیف منصوریان باعث شده بود انتقادها به افشارزاده به اوج خود برسد و یکی از دلایل کنار رفتنش هم همین موضوع بود.

قدم اول؛ حمایت از منصوریان

افتخاری با وجود اینکه منصوریان نتایج خوبی در تیم کسب نکرده بود و با وجود اینکه شرایط برای تغییر کادرفنی هم فراهم بود اما از منصوریان حمایت کرد و اتفاقا جواب هم گرفت.‌ رفته رفته تیم با منصوریان نتایج خوبی به دست آورد و کار به جایی رسید که حتی در نیم‌ فصل‌ دوم(‌فصل شانزدهم)‌ آبی‌ها با هدایت منصوریان نایب قهرمانی را به دست آوردند.

بسته‌شدن پنجره نقل و انتقالات

پنجم بهمن ماه سال 95 اولین چالش برای استقلال به وجود آمد. آبی‌پوشان تهران با حکم فیفا به دلیل بدهی به بازیکنان خارجی از پنجره‌ نقل و انتقالات زمستانی محروم شدند، این محرومیت به دنبال عدم پرداخت مطالبات عادل شیحی بازیکن خارجی این تیم بود. شیحی در زمان افشارزاده به استقلال آمده بود اما عدم پرداخت حق و حقوق این بازیکنان در زمان افتخاری باعث محرومیت استقلال شد.

بزرگترین افتخار افتخاری در استقلال

بدون شک یکی از برجسته‌ترین موضوعاتی که افتخاری همیشه آن را جزء افتخارات خود در باشگاه استقلال می‌داند پرداخت بدهی‌های گذشته این باشگاه است. بدهی‌هایی که کمر باشگاه استقلال را خم کرده‌بود و از دوران ریاست مدیران سابق استقلال (‌افشارزاده و فتح الله زاده‌) برجای مانده‌بود. همین موضوع تا مدت‌ها استقلال را درگیر خود کرده‌بود، اما افتخاری توانست این بدهی را پرداخت کند.‌ همچنین از دیگر نکات برجسته دوران افتخاری در باشگاه استقلال ثبات مالی بود. این باشگاه در زمان یک سال و اندی که ریاستش برعهده افتخاری بود از نظر مالی به ثبات رسیده بود و کادرفنی و بازیکنان کمتر از عدم پرداخت مطالباتشان گلایه داشتند.

فصل هفدهم اوج ضعف استقلال

فصل هفدهم را می‌توان دوران پرتنش افتخاری و باشگاه استقلال دانست.‌ در ابتدای فصل تیم با وجود بازیکنان اسم و رسم‌داری که جذب کرده بود نتوانست نتایج خوبی به دست بیاورد و از همان ابتدا شاگردان منصوریان شکست پشت شکست را تجربه می‌کردند. هواداران آبی‌پوش تهران که تاب نداشتند تیم محبوبشان را در قعر جدول ببینند به شدت از شرایط ناراضی بودند و شعارهای زیادی علیه کادرفنی دادند. این فشارها در نهایت منصوریان را مجبور به استغفا کرد، استعفایی که پروژه یافتن سرمربی جدید را برای افتخاری کلید زد.

در آن زمان گزینه‌های زیادی روی میز بود تا اینکه بالاخره قرعه به نام شفر افتاد. مربی آلمانی که‌ 17 سال در سطح اول اروپا مربیگری نکرده بود اما کارنامه خوب او در آفریقا و آسیا، استقلالی‌ها را به آینده باشگاه‌شان امیدوار کرد. ضمن اینکه شفر، تنها قهرمانی لیگش را هم در کشور امارات بدست آورده و اصول مربیگری در قاره آسیا را به خوب می‌دانست. انتخاب شفر با این رزومه کاری چندان باب میل پیشکسوتان و هواداران استقلال نبود اما در هر صورت افتخاری این مربی را انتخاب کرد و استقلال بعد از 15 سال به مربی خارجی روی آورد. اعتماد افتخاری به شفر خیلی زود جواب داد و این مربی آلمانی توانست استقلالی‌ها را از بحران نجات دهد و حالا نه تنها شفر بلکه افتخاری هم برای آبی پوشان محبوب شده بود!

قهرمانی که نصیب استقلال شد

شرایط برای تیم استقلال روز به روز با شفر بهتر می‌شد و این تیم توانست خودش را خیلی زود از بحران خارج کند و در پایان فصل هفدهم استقلال در جایگاه سومی قرار گرفت. همچنین استقلال در اردیبهشت‌ماه امسال با برتری یک بر صفر مقابل تیم خونه به خونه قهرمان جام حذفی شد. از دیگر افتخارات استقلال در زمان افتخاری صعود به جمع 8 تیم برتر آسیا بود.

ستاره‌های که از استقلال رفتند

استقلال در نقل و انتقالات فصل هجدهم عملکرد قابل قبولی نداشت و همین موضوع هم باعث ناراحتی استقلالی‌ها و هواداران شده بود. بعد از مسابقات جام جهانی استقلال نتوانست ستاره‌های خود را نگه دارد. امید ابراهیمی هافبک تیم ملی فوتبال ایران و فصل قبل استقلال، با درخشش در جام جهانی از جمع شاگردان شفر جدا شد و به الاهلی قطر پیوست. ابراهیمی که قراردادش با آبی‌ها به پایان رسیده بود ترجیح داد در این فصل به دوران حضورش در استقلال پایان دهد.

روزبه چشمی، مدافع تیم فوتبال استقلال هم از دیگر بازیکنانی است که زمزمه حضورش در قطر شنیده می‌شود. او هم مانند امید ابراهیمی در اندیشه رفتن از استقلال است هرچند که هنوز به صورت رسمی اعلام نکرده اما خبرها از مذاکره باشگاه قطری با چشمی حکایت دارند.

سیدمجید حسینی هم پس از کش و قوس فراوان بالاخره روز گذشته با باشگاه ‌ترابوزان اسپور ترکیه مذاکره کرد و در نهایت با نماینده این باشگاه به توافق رسید. نمایش موفق سید مجید حسینی در سه بازی تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 باعث شد این بازیکن مورد توجه یک باشگاه ترکیه‌ای قرار بگیرد.‌ البته قبل از اینکه افتخاری(‌مدیرعامل سابق استقلال) از این باشگاه جدا شود به حسینی پیشنهاد مالی خوبی داده بود و همین موضوع هم باعث شده بود که حسینی قید سفر به ترکیه را بزند اما تغییرات مدیریتی و رفتن افتخاری از استقلال باعث شد این مدافع هم از استقلال جدا شود.

وضعیت قرارداد سرور جپارف و مامه تیام هم هنوز مشخص نیست و افتخاری نتوانست در زمان مدیرعاملی‌اش نظر این دو بازیکن را برای تمدید قرارداد جلب کند. البته افتخاری دلیل عدم جذب سرور جپاروف را خواسته غیرمنطقی این بازیکن برای تمدید سه ساله با مبلغ 450هزار دلار اعلام کرد. در هر حال ماموریت به سر انجام رساندن این کار به فتحی سرپرست باشگاه استقلال سپرده شده است، او قرار است برای تمدید قرارداد این دو بازیکن امشب راهی ترکیه شود.

«نیو مایر» یکی دیگر از بازیکنانی است که قرار است استقلال در این فصل جذب کند، بازیکنی 32 ساله که مخالفت زیادی از سوی پیشکسوتان و کارشناسان فوتبالی با حضورش در استقلال وجود دارد. از دست دادن مهره‌های کلیدی تیم استقلال و ‌همچنین جذب چند بازیکن آسیب دیده و مصدوم باعث شد هواداران از این وضعیت به شدت ناراحت شده و خواستار کناره‌گیری افتخاری شوند.‌‌ استقلال در نقل و انتقالات نسبت به رقبای خود به شدت ضعیف عمل کرد در حالی که رقیب دیرینه این تیم(پرسپولیس) با وجود بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتش عملکرد بهتری داشت.

سوپرجام تیر خلاص بر پیکره استقلال

وضعیت نقل و انتقالات استقلال تعریفی ندارد و لیگ هم یک هفته دیگر آغاز می‌شود، در این میان کناره‌گیری از سوپرجام اوضاع را برای استقلال دردناک‌تر کرد. ‌استقلالی‌ها به تاریخ سوپرجام معترض بودند اما مسئولان توجهی به خواسته آنها نکردند و سازمان لیگ با استناد به نامه استقلالی‌ها مبنی بر درخواست تغییر زمان بازی، پرسپولیس را برنده این دربی و قهرمان سوپرجام معرفی کرد.

دوران افتخاری با استقلال با حواشی زیادی روبه رو بود؛ افتخاری که این روزها در سوگ پدر خود نشسته است، چهارشنبه هفته گذشته به دلیل فشار از سوی هوادران و نارضایتی‌هایی که وجود داشت از سمت خود استعفا داد و حالا استقلال با مدیریت جدید در این روزها در تلاش است شرایطش را کمی بهبود بخشد و بازیکنان بیشتری را از دست ندهد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 29 تیر 1397 ، کد خبر: 407574 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
0
0
ا.ف75
اقای افتخاری نباید موقع رفتن تموم پل های پشت سر خودش رو خراب می کرد و در مورد هوادارن تیم اونطوری صحبت میکرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین