پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۲۴۵۱
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۶
مدیرعامل سابق استقلال در پایان جلسه هیات مدیره با خبرنگاران صحبت کرد.
شعار سال: سیدرضا افتخاری در ابتدای این مصاحبه در واکنش به سوالی در خصوص اینکه آیا فشاری روی او برای قبول استعفا وجود داشته گفت: نه، اینکه می‌گویند از نظر جسمانی مشکل دارم شایعه است و ما فوتبالیست بودیم و حالا حالاها بازی می‌کنیم. آن چیزی که مرا به استعفا وادار کرد این بود که ما اینجا هر چه خوبی کردیم بدی دیدیم. من مختصر به شما می گویم. من همه چیز را نمی‌توانم به هوادار بگویم. اینکه نمی گویم به حساب کم کاری من نگذارید.

افتخاری ادامه داد: سابقه نداشته که در این باشگاه بازیکنی یا مربی البته به غیر از چند نفر بیش از سی درصد از مبلغ قرارداد خود را دریافت کنند. برای اولین بار در تاریخ این باشگاه 80 درصد در سال گذشته و 80 درصد هم امسال پول بازیکنان را پرداخت کردیم. با تمام مربیان و بازیکنان خارجی تسویه حساب کردیم و پرونده های باز مانده بسیاری از سال های قبل را که در فیفا وجود داشت به سرانجام رساندیم و پول نفرات مورد را دادیم.

عضو هیات مدیره استقلال ادامه داد: باشگاهی که میلیاردها تومان بدهی دارد و توسط ای اف سی تهدید می شد را رساندیم به اینجا که مجوز حرفه ای گری به دست بیاورد و در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند. بخش اندکی نیز باقی مانده است که انشاالله مدیریت جدید می آید و آنها را پرداخت می کند.

افتخاری همچنین گفت:شفاف سازی مالی و شفاف سازی قراردادها موضوع دیگری است که انجام شده است. این شایعاتی که شده درمورد نقل و انتقالات باید بگویم که من همه این ها را نگه داشته ام و به غیر از دونفر که تاییدیه پزشکی شان آمده قرارداد بقیه را امضا نکردم و نگه داشتم که تاییدیه پزشکی بیاید. اینکه گفتند با بازیکن مصدوم قرارداد بستند اصلا قراردادی بسته نشده و من هنوز امضا نکرده ایم.

او در حالی که بشدت احساسی شده بود ادامه داد:« جام جهانی بزرگترین خسارت را به باشگاه داد. من این را به آن دسته از هوادارانی می گویم که به پدر من هم توهین کردند(افتخاری بغض می کند) او یک سید بزرگوار بود، جدش جواب همه این ها را می دهد(افتخاری دیگر کاملا می زند زیر گریه)

افتخاری که به نظر می‌رسید شرایط روحی مناسبی ندارد در ادامه حرف‌های همراه با بغضش گفت: دیر یا زود خودشان می‌بینند. نمی‌شناسند، اگر بشناسند خودشان از درد می‌میرند! حالا من از این بحث خارج می شوم. من درباره کارهایی که برای این باشگاه کردیم صحبت می کردم. در طول این دو سال گذشته، برای اولین بار در تاریخ باشگاه، چند بار تکرار می‌کنم. در سال 95 مفاصاحساب مالیاتی را بگیریم و سال 96 هم در دست اقدام است. برای اولین بار مالیات خارجی ها را کلا پرداخت کردیم. یعنی من الان که از اینجا بیرون می روم، به جز چند مورد که آژانس و هتل هستند و مجموعه ورزشی آزادی هیچ بدهی نداریم. شما گذشته را ببینید. چقدر بدهی گذاشتند و رفتند و من الان جور آن می کشم.

وی ادامه داد: یک روز یک نفر به من گفت که آقا اگر قبلی ها بدهی گذاشتند فلان قدر قهرمانی آوردند که گفتم اگر قهرمانی آوردند پول آن را من الان می دهم. وقتی آن موقع که بازیکن گرفتند اکنون پولش را من می‌دهم و قهرمانی مال آنها نیست و مال من است! بعضی ها هم می گویند باشگاه بدهی داشت و الان هم بدهی دارد مثلا به جابر انصاری و ...، این ها مختص فصل گذشته است و چک آنها هم صادر شده و ما به هیچ بازیکنی بدهی نداریم.

مدیرعامل سابق استقلالی ها در ادامه صحبت های خود گفت: جام جهانی بزرگترین خسارت را به ما زد. اولا یک بازیکن مصدوم داریم و زمانی که برگشتند دو هفته به آنها استراحت دادند به همین دلیل ملی پوشان نتوانستند در اردو و برنامه های آماده سازی ما شرکت کنند و به همین دلیل به سازمان لیگ نامه زدیم که به این دلیل بازی سوپرجام را به تعویق بیندازید و ترتیبی بدهید تا ما بتوانیم با آمادگی در این بازی حاضر شویم چرا که بعد از دوره بدنسازی اگر بازیکنان ما به میدان بروند دچار مصدومیت می شوند. ما گفتیم فردا اگر برابر تیم السد و پس از آن برنده الدحیل و پرسپولیس نتوانستیم نتیجه بگیریم چه کسی پاسخگو است؟

مدیرعامل سابق استقلال در ادامه افزود: دوم پول تبلیغات محیطی است که اصلا معلوم نیست قراردادهایی که در فدراسیون بسته می شود و از 160 تا می رسد به 50 تا برچه اساسی است . سه سال است پول بلیط فروشی را به ما ندادند و سه سال از تبلیغات محیطی یک ریال دریافت نکردیم. بعد هم می آیند می گویند این را به حساب شما گذاشتیم. برای همین است که بدهکار شدید. اما بدهی های ما بابت چیست؟ تیم ما در مشهد و رشت بازی می کند آن ها میزبان هستند به داور توهین می شود مارا جریمه می کنند. می گویند تماشاگر شما بوده درحالی که ما میهمان بوده ایم. من در این محیط (فدراسیون) کار کردم و فضا را می شناسم.

او همچنین گفت: زمانی که تیم را تحویل در زمان آقای منصوریان تحویل گرفتم تیم بسته شده بود و من نه دخالتی در جذب مربی و دستیارانش داشتم و نه بازیکنان. اوایل لیگ هم تیم انتهای جدول بود و در نهایت آن رانایب قهرمان کردیم وسهمیه آسیا گرفتیم. بعد آن اتفاقات برای آقای منصوریان افتاد و مجبور شدیم بعد از استعفای ایشان مربی بیاوریم، و من شفر را که باتجربه بود آوردم برای تقویت تیم و نتیجه گرفتن آوردم و سپس تیام و جپاروف را جذب کردیم.

او گفت: همه دیدند که سال گذشته استقلال بهترین بازی ها را می کرد و بهترین نتایج را می گرفت وتوانست بعد از سال ها قهرمان جام حذفی شده و توانست سهمیه آسیا را بگیرد. دو بار هم در دربی در دوسالی که من بودم دو بار برنده دربی شدیم. خیلی زحمت کشیده بود من در ریز مسایل نمی آیم که استقلال چگونه تیم شد. در این دوسال بیشترین فشار را تحمل کردم. من باید دنبال پول می دویدم من تنها بودم هیچکس به من کمک نمی کردو دنبال پول و بدهی باید می دویدم. دنبال مربی می دویدم دنبال بازیکن و کمپ جور کن ...این ها کارهای اجرایی بود باید انجام می دادیم. اما اما انتظار داشتیم ...

مدیرعامل سابق استقلال در ادامه با گلایه از بازیکنان جدایی طلب تیمش گفت: بالاخره بعد از این کمک هایی که من به تیم و بازیکنم کردم، انتظار داشتم بازیکنانم بعد از جام جهانی حداقل این بود که یک زنگ به من بزنند و بگویند حاج آقا حالت چطور است و یک احوالپرسی کنند. آقای امید ابراهیمی از جام جهانی برگشت دو هفته موبایلش خاموش بود. بعد از اینکه یک بار موفق شدم تماس بگیرم به او گفتم چرا نمی آیی تکلیف قرارداد را مشخص کنی. شما نمی آیی و هوادار فکر می کند من کوتاهی می کنم. بعد می آید به من توهین می کند و من به خاطر شما چقدر توهین بشنوم؟ گفت هفته آینده می آیم. هفته بعد هر چه زنگ زدم جواب نداد. به خسرو حیدری زنگ زدم که باجناقت کجاست؟ گفت که شهرستان است و مراسمی دارد و صبح برمی گردد. صبح تماس گرفتم و خسرو گفت از من نشنیده بگیر، رفته قطر! وقتی آمد به او گفتم آقای امید ابراهیمی، شما قبل از رفتن به قطر آمدی و به من بگویی فلان قدر می خواهم اما من ندادم و بعد بروی؟ من خودم را آماده کرده بودم که امید را با هر قیمتی پولش را جور کنم و نگهش دارم. همان کاری که با وریا کردم و نگهش داشتم.

آقای حسینی! شما که در استقلال شدی سید مجید حسینی، چرا بعد از جام جهانی جواب تلفن ما را ندادی. این ها بود که من تصمیم به استعفا گرفتم. گفتم انقدر معرفت ندارند که جواب تلفن مدیرعامل را بدهند. من خودم را به زمین و زمان زدم. به کسانی رو زدم که تا به حال برای خودم از آنها چیزی نخواسته ام. پول قرض کردم و به اینها دادم که مشکلاتشان را حل کنند.

او در ادامه نارضایتی هایش از برخی بازیکنان استقلال اظهار داشت: من چقدر به اینها خدمت کردم. با این حال وقتی به اردو می رفتم توقع داشتند من به آنها سلام کنم! چه بگویم، بازیکن سالاری از همین جا شروع می شود. چرا دارم می روم؟ واقعا در زندگی با اینکه به اینها خیلی محبت کردم، هرچند بازیکن خوب هم در بینشان هست و بعضی ها وقتی بفهمند من می روم، شاید ناراحت بشوند.

در این فوتبال کثیف دلال ها بیداد می کنند و بازیکنان جوانی مثل نورافکن را که با زحمت در تیم های پایه رشد و آموزش داده ایم و به تیم اصلی فرستادیم، هنوز یک سال بازی نکرده می برند. این دلال ها به خانه های بازیکنان رسیده اند. الان شما یک تماس با یکی از این دلال ها بگیرید، 30 ثانیه نمی شود که بازیکنان خبردار می شوند.

مدیرعامل مستعفی استقلال با اشاره به شرایط سخت مذاکره با بازیکنان گفت: گفت من می روم و با مدیربرنامه‌ام برمی گردم. ایشان با ما قرارداد دوساله دارد و فکر کنم 800 تومان قراردادش است. من به او گفتم با توجه شما اکنون حسینی سابق نیست و رشد کردی و البته این رشد را هم مدیون باشگاه استقلال هستی، من کمک می کنم امسال قراردادت اضافه شود. گفت چقدر اضافه می کنید و گفتم دو برابر می کنم که گفت نه کم است! گفتم باشد و یک مقدار دیگر هم اضافه می کنم. گفتم من زحمت کشیدم و طی این دو سال تیم را تیم کردم و چرا شما نمی خواهید در تیم بمانید؟ استقلال اینقدر برای شما هزینه کرده تا بازیکن شوید و حالا یک سال دین تان را به این تیم ادا کن و سال بعد کمک می کنیم به تیم خوبی بروی. ایشان گفت من بروم و فکرهایم را کنم و بعد خبر می دهم. گفتم باشد و برو. صبح آمد و گفت پاسپورت مرا بدهید و فرم قرارداد جدید می‌فرستم! گفتم شما با ما قرارداد داری و یعنی چی فرم قرارداد جدید می‌فرستم که گفت با توجه به صحبت‌های جدیدی که داشتیم و گفتم اشکال ندارد و من روی همان قرارداد یک متمم می‌گذارم. بعد مدیربرنامه او که بزرگترین لطمه را به استقلال می‌زند آمد و گفت که نه، ایشان می‌تواند 100 هزار دلار بدهد و به هر تیمی که می‌خواهد برود. گفتم 100 هزار دلار البته بعد از رضایت باشگاه و ما رضایت نمی‌دهیم و به او نیاز داریم.

وی ادامه داد: چون الان در باشگاه نیستم این حرف ها را می زنم. اگر آن موقع می گفتم روحیه بازیکن خراب می شد و یک سری هوادار به پشتوانه بازیکن می آمد ولی الان دارم به هواداری که بارها به آنها گفته ام نمی توانم یک چیزهایی را به شما بگویم و اگر بگویم سنگ روی سنگ بند نمی شود. به بازیکنان گفتم شما زمانی که از جام جهانی برگشتید هیچ کدام تان به اردو نرفتید. بعد هوادار به من حمله می کند. شما می بینید که در اردو نیستند و به من چه؟! شما که می بینید اینها برای اردو و مذاکره نمی آیند. حالا برویم سر وقت خارجی ها؛ دیروز از ساعت 11 صبح تا 21 با تیام و چپاروف جلسه داشتم و یک پیشنهاداتی که حالا می‌گویم.

او ادامه داد: پیشنهادهایی شد که می گویم چه کسی پشت آن ایستاده است اما مدیر برنامه تیام می آید و می گوید اگر می خواهید تیام در تیم بماند باید پانصد هزار دلار روی میز بگذارید. فکر کردی با بچه طرف هستید؟ بگذارید هوادار به من فحش بدهد اما من از پول بیت المال این هزینه ها را نمی کنم. این مردم به نان شب خود محتاج هستند. من چرا باید به این ها پول مفت بدهم که چی؟ که تیمم فلان تیم را ببرد؟ نخواستیم. ما چرا باید به این ها باج بدهیم. موقعی که جلوی این ها می ایستیم هم فحش می خوریم. اما اگر بخواهیم باج بدهیم آدم خوبی هم می شویم.

مدیرعامل سابق استقلال در ادامه گفت: همین هوادار باعث شد تا شفر دستمزد خود را بالا ببرد. من در دوبی که برای اولین بار با او مذاکره کردم با 360 هزار دلار قرارداد بستم. چطور می شود او می آید آن رقم را به ما پیشنهاد می دهد؟ برای اینکه دائم به من فحش می دادند فلان فلان شده چرا قرارداد با شفر را نمی بندید؟ نگذاشتند من طبق برنامه خودم پیش بروم چرا که در آن صورت در دقیقه نود می آمد و با ما تمدید می کرد حتی پایین تر از آن مبلغ اولیه قرارداد خود را تمدید می کرد. آنقدر به من فشار آوردند که در روز فینال جام حذفی مجبور شدیم قرارداد ببندیم و جان مان را نجات دهیم. مبلغ قرارداد او هشتصد هزار دلار با دستیارانش است و دویست هزار دلار هم اسپانسر به او خواهد داد. یعنی یک میلیون دلار با دستیارانش.

او درباره قرارداد جپاروف نیز ادامه داد: او دیروز آمده و به من می گوید چهارصد هزار دلار به من بدهید تا سه ساله قرارداد ببندم. من می گویم تو 36 ساله هستی و سه سال دیگر باید با عصا بیایی برای من بازی کنی. من این ها را به مردم نگفتم چون تصور می کردم بتوانم آنها راضی به این کار کنم.

افتخاری در مورد چک مربوط به رضایتنامه داریوش شجاعیان از گسترش فولاد که با ادعای این باشگاه مواجه شده نیز گفت: برای آقای شجاعیان یک میلیارد و پانصد میلیون تومان باید به باشگاه گسترش فولاد می دادیم تا ایشان را سه ساله به خدمت می‌گرفتیم. از این مبلغ یک میلیارد و 300 میلیون پرداخت شده و 200 میلیون که یک قسط است عقب افتاده که اینقدر شلوغش کرده‌اند. من به خاطر مشکلات جاری باشگاه و اینکه اینها خودی هستند و آقای زنوزی خودش گفتند من عاشق استقلالم و مشکلی نیست عقب انداختم. باشگاه گسترش فولاد خودی است و نمی رود که شکایت کند اما AFC این حرف ها حالی اش نمی شود و باید اول پول بدهی های آن را می دادم. فردا نگویند که تو آنجا بودی چرا پیش بینی نکردی و در هر صورت پول باشگاه گسترش فولاد اینقدر که بزرگش کردند نبود. 200 میلیون شجاعیان و باشگاه گسترش را می‌دهیم و ماجرا را تمام می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که مدعی شده در استقلال تنها بوده و این موضوع به نظر می‌رسد با کنایه او به اعضای هیات مدیره همراه بوده و اینکه می‌گویند پندار توفیقی همه کاره استقلال است گفت: ببنید آقای توفیقی مورد حمله ناجوانمردانه قرار گرفت. وقتی ایشان آمدند مقابل دلال و مدیربرنامه می ایستد و باج نمی‌دهد و قراردادهایی می بندد که مثلا مجید حسینی نمی تواند برود آن زمان مورد هجمه قرار می گیرد. ما بارها شده که 11 ساعت می نشستیم و در مورد یک قرارداد بحث می کردیم. آقای توفیقی خسته که نمی شد هیچ، کار خودش را هم به نحو احسن انجام می‌داد. این مشکلاتی بود که برای توفیقی هم درست کرده بودند و در این مدت بدون اینکه یک ریال از باشگاه بگیرد تمام وقت زحمت می کشید و خدمت بزرگی به استقلال کرد. همین چند بازیکنی که گرفتیم به کمک ایشان گرفتیم.

وی ادامه داد: متاسفانه کسانی در هیات مدیره داشتیم که فقط حرف می زدند. نتوانستند یک ریال پول به باشگاه بیاورند. تنها کسی که برای تامین منابع باشگاه پا به پای ما آمد آقای ملکی بود. فقط مصاحبه بکنند یا هوادار و یا بازیکن را مقابل ما قرار دهند و جالب بود که وقتی طرف را زیر سوال می‌برند می گوید که ما گفتیم مدیرعامل انجام بدهد اما نمی دانیم چرا انجام نداده است! چه را گفتی؟ چرا یکی از آنها را خودت انجام ندادی!

مدیرعامل مستعفی استقلال درباره ماندن جپاروف و تیام گفت: ما در جلسه هیئت مدیره صحبت کردیم. نتیجه این شد که اگر جپاروف زیاده خواهی بکند، قراردادش منتفی می شود ولی پول تیام را هیئت مدیره اگر می تواند، جور کند و او را در تیم نگه دارد.

او افزود: افراد زیادی پشت صحنه افزایش مبلغ جپاروف و تیام حضور دارند. وقتی هوادار باشگاه را تحت فشار می گذارد، بیشترین بهره را بازیکن می برد و بیشترین ضرر هم به باشگاه می رسد. خارجی ها هم این را فهمیده اند. بدون استثنا همه آنها در ایران آدم دارند و اخبار به روز را می گیرند. وقتی مطلع شدند باشگاه در فشار است، گفتند ما هم می ایستیم تا جایی که باشگاه به مبلغ مورد نظر ما برسد و پس از آن قرارداد را ببندیم. ولی اگر پشت باشگاه می آمدند، من با این بازیکنان با نصف قیمت می بستم، همانطور که در مرحله اول چنین کاری کردم. مگر قرارداد سال اول تیام بالای 300هزار تا بود؟ جپاروف هم همینقدر بود. خود شفر هم 360 هزار دلار بود. زمانی که اینجا کار می کردم چون محرمانه بود هیچ عددی را نمی گفتم. اما می خواهم بگویم که همه توهین هایی که به من شد، هیچکدام مال من نبود و من هیچ کوتاهی ای نکردم. دیروز به ترکیه رفتم که یک دلار در آن پیدا نمی شود. از شرکتی که پسرم در آن کار می کند خواهش کردم که 100 هزار دلار به ما قرض بدهد تا پول شفر و دستیارانش را بدهیم. چه کسی این کار را می کند که خودش بدهکار شود تا مشکلات باشگاه را حل کند؟

او درباره کمک های مالی هواداران استقلال نیز گفت: هوادارانی که به ما می گفتند شماره حساب بده که کمک کنیم، از کمک های آنها کلا 10 میلیون روی هم رفته جمع نشد. این رقم پول بلیت تیام هم نمی شود که از سنگال به ایران بیاید. اما توهین و فحاشی را خوب بلد هستند. البته باید بگویم که برخی هم خوب و منطقی رفتار کردند و هدایت شده نبودند. بیرون خیلی ها را می بینم که تشکر هم می کنند به خاطر کارهایی که من کردم و تیمی که ساخته شده و مربی که آوردیم.

افتخاری نکاتی هم پیرامون نحوه امضای قراردادهای امسال آبی پوشان مطرح کرد: امسال هم بازیکنانی مثل صیادمنش و آذری را جذب کردیم که آینده استقلال بیمه می شود. این ها دو سال بعد با نزدیک به 20 سال سن فیکس تیم ملی می شوند. همچنین در این دو ساله ما همه قراردادها را اصلاح کردیم. دیگر کسی نمی تواند سر باشگاه را کلاه بگذارد. قبلا بازیکنان مسن می آمدند و با استقلال سه ساله می بستند. برخی قرارداد بستند و دو سال روی نیمکت نشستند و پولشان را هم گرفتند. بازیکنی آمد که مصدوم بود و قرارداد بست و آخر هم پولش را گرفت و رفت. امسال کاری کردیم که تمام بازیکنان جوان پنج ساله بدون قید و شرط با استقلال بستند. نه اجازه دادیم دلالی کنارشان باشد و نه اینکه هر موقع خواستند بروند. کل اختیارشان با باشگاه است. به نظرم الان دیگر همه چیز شفاف شد.

او درباره ادامه حضور خود در هیات مدیره استقلال گفت: نخیر من در هیات مدیره دیگر نیستم. دوستان گفتند اما من قبول نکردم چرا که این همه برای تیم زحمت کشیدم اما آن طور دستمزد من را دادند. به اندازه کافی به خانواده من ناسزار گفتند و فحاشی کردند. من از خانواده ای مذهبی هستم و هیچگاه دینم را فدای آخرت نمی کنیم. به کسی هم ظلم نکردیم.

افتخاری درباره حضور دوباره خود در باشگاه استقلال گفت: ممکن است یک روز دیگر به باشگاه بیایم و باقی مانده ها را تحویل آقای فتحی بدهم.

مدیرعامل سابق استقلال درباره سومین ستاره استقلال نیز گفت: بهرحال این اتفاق در این دوره نیفتاد امیدوارم مدیران جدید استقلال را ستاره باران کنند.

او صحبت های خود را این گونه ادامه داد: به دلیل مشکلاتی که برای شفر در فرودگاه به وجود آمد مسئول تشریفات را تغییر دادیم. پس از آن دیدیم آقای زرندی با توجه به فعالیت هایی که دارد نمی تواند به عنوان مترجم شفر فعالیت کند. در فضای مجازی ما را بمباران می کردند. من که وقت نمی کردم پاسخگوی آنها باشم. آقای زرندی انسان بسیار خوبی است و من هم خیلی او را دوست دارم و فقط برای راحت بودن خود گفتیم یک نفر را در روابط عمومی می گذاریم تا کارها انجام دهد.

افتخاری درباره تاثیر زمانی در رفتن او از باشگاه گفت: نه این را نگویید، من با ایشان دوست هستم و به این دوستی افتخار هم می کنم. مجموع چیزهایی که برای شما تعریف کردم باعث شد تا من از تیم بروم. به غیر از این ما هم زندگی داریم. دو سال است به صورت شبانه روز در باشگاه استقلال مشغول به کار هستیم. بدون چشم داشت همه وقتم را گذاشتم و اتفاقا از جیبم هم هزینه کردم اما آخرش می آیند و برای دو بازیکن که من مقصر تمدید نکردن آنها نیستم این رفتار را با من می کنند. در این رابطه من نمی توانستم هر چه آن دو بازیکن می گویند بگویم چشم. اتفاقا آنها هم فهمیدند که با هوادار می توانند قیمت خود را بالا ببرند. من که رفتم اما هواداران حواسشان باشد. به مدیریت بعدی این فشارها را نیاورند. بازیکنان و مربیان خارجی از این موضوع سوءاستفاده می کنند. اگر آنها باشگاه شان را دوست دارند این کار را نکنند.

افتخاری در این خصوص که شفر مدعی شده بود باید او به کار خودش ادامه می‌داد و با این شرایط مبارزه می کرد گفت: موقعی که می آیند و حرمت ها شکسته می شود. جمع می شوند جلوی وزارتخانه. وزیر که بنده خدا چندین بار کارمان گیر کرده و رفتیم آنجا و کمک کرده است. بعد می روند به ایشان توهین می کنند دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود. آن بنده خدا چه گناهی کرده وقتی اینقدر از استقلال حمایت کرده و به او توهین می کنند. این ها باب و مرسوم شده که می روند و می گویند وزیر پرسپولیسی نمی خواهیم اما من خبر دارم که ایشان چه کمک‌های بزرگی به استقلال کرده است. پرسپولیسی‌ها هم هر وقت مشکلی به وجود می آید می روند و می گویند وزیر استقلالی نمی‌خواهیم و این نشان می‌دهد که ایشان تبعیضی قائل نیست و هر زمان هم من رفتم کارم را انجام داد.

وی با اشاره به کمک‌های مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش در خصوص یکی از مشکلات این باشگاه گفت: آن روزی که آقای شفر در فرودگاه گیر کرده بود من به ایشان (سلطانی فر) که در کرمان برای افتتاح پروژه ای تشریف داشتند، زنگ زدم و گفتم برای این مساله به کمک شما نیاز داریم. لطف کنید و به وزیر کشور زنگ بزنید تا مشکل آنها حل شود و تا پنج دقیقه می‌خواهم مشکل این ها حل شود و سوار هواپیما شوند! با تعجب گفت 5 دقیقه! در عرض سه دقیقه کارمان را انجام داد. من وقتی می بینم که این ها می روند به وزیر توهین می کنند، می گویم من بروم تا شاید دست از سر وزیری که اینقدر به ما کمک می کند بردارند.

بزرگترین لطمه را به باشگاه بعضی از هواداران استقلال زدند. در مورد قرارداد با شفر و البته در مورد قرارداد با دو بازیکن خارجی. فشار آوردند که تمدید کنیم. بابا من کارم را بلدم. مگر شفر را من نیاوردم؟ مگر تیام را من نیاوردم؟ اگر می‌خواستم به حرف شما گوش بدهم تیام را همان پارسال با یک میلیون دلار باید می آوردم. نمی گذارند آدم کار خودش را بکند. در همین حضور اخیرم در ترکیه که پدرم فوت کرده بود من نه ساعت در ترکیه ماندم و با تیام حرف زدم. حالا آمدیم و یک چرت در فرودگاه زدیم و از آن عکس گرفتند که آی این خواب است. نه همه شما خوابید. من ساعت سه صبح بازیکن گرفتم وقتی همه شما خواب بودید! این‌هاست که آدم دلسرد می شود. من به چه امیدی می ماندم، این قدر خدمت کردم و تیمشان را قهرمان کردم اما نتیجه این شد گفتم پس اشتباه کردم، دوست هم ندارم به خانواده من یک موی آنها را با همه اینها عوض نمی‌کنم توهینی شود. به خاطر زن و بچم استعفا دادم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ 27 تیر 97، کد مطلب: 646029: www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین