پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۴۲۷۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵
عضو کمیسیون عمران مجلس بر ضرورت ارایه تسهیلات ارزان برای تامین مسکن اقشار آسیب پذیر جامعه تاکید کرد و گفت: متقاضیان وام مسکن رقمی در حدود دو برابر تسهیلات دریافتی را به بانک بر می گردانند.

شعار سالشهرام کوسه غراوی با بیان اینکه رقم تسهیلات اعطایی بانک ها برای مسکن کارایی چندانی در شرایط فعلی ندارد، گفت: متاسفانه طبق محاسبات سرانگشتی مشخص می شود که تسهیلات مسکن بسیار گران بوده و به تامین مسکن برای اقشار آسیب پذیر جامعه کمکی نمی کند.

نماینده مردم مینودشت و کلاله در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه تجدیدنظر در اقساط بازپرداختی تسهیلات مسکن لازم است، افزود: در حال حاضر، متقاضی تسهیلات مسکن باید رقمی در حدود دو برابر وام دریافتی را به شبکه بانکی برگرداند.

وی با بیان اینکه در هیچ جای دنیا صاحب خانه شدن مردم به سبک و سیاق ایران نیست، تصریح کرد: ارایه تسهیلات برای مسکن باید به نحوی باشد که همسو با توان متقاضی رقم تسهیلات و اقساط آن مشخص شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه آمارهای منتشره در خصوص متقاضیان دریافت تسهیلات مسکن مهر تاییدی بر مثمر ثمر بودن آن در جامعه نیست، گفت: به علت اینکه در شرایط فعلی راهی برای خانه دار شدن اقشار آسیب پذیر به غیر از اخذ تسهیلات وجود ندارد مردم به ناچار به سمت اخذ این نوع وام ها کشیده شده اند.

کوسه غراوی با بیان اینکه باید مدت زمان پرداخت اقساط تسهیلات مسکن افزایش یافته و دولت با ارایه یارانه های کارآمد سهم بیشتری را در خانه دار شدن مردم بر عهده بگیرد، افزود: در شرایط فعلی این سیستم وام دهی در حوزه مسکن بیشتر به نفع شبکه بانکی است.

وی ادامه داد: افزایش رقم تسهیلات مسکن همراه با کاهش نرخ سود آن یکی از ضرورت هایی است که می تواند آینده بازار را درگیر تحول رو به مثبت کند. این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به تجربه کشورهای پیشرفته در حوزه تامین مسکن، گفت: بسیاری از کشورهای پیشرفته با ارایه خانه به اقشار متوسط و ضعیف جامعه و اخذ اجاره تامین مسکن ارزان را همسو با توان متقاضیان انجام داده اند که این موضوع از ایجاد بازار سیاه و حباب نرخ ها نیز جلوگیری کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت باید یکبار برای همیشه با سیاست گذاری کارآمد در بخش مسکن از نوسانات بی شمار قیمتی در این حوزه کاسته و ساماندهی وضعیت را رقم بزند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اقتصاد نیوز، تاریخ انتشار 27تیر 97، کدمطلب:۲۲۶۷۷۰ ،www.eghtesadnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
0
0
امیدواریم این تغییری که این ها ازش حرف میزنند سریع تر اتفاق بیفته
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین