وی تاکید کرد: ایجاد این زنجیره ها به حذف واسطه ها و کاهش قیمت تمام شده ، منجر می شود.
وی همچنین با بیان اینکه برندسازی و افزایش کیفیت محصولات کشاورزی نیز در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد، گفت: محصولاتی مانند مرغ، سبزی، صیفی و حبوبات باید به سمت برندسازی برود تا مصرف کنندگان محصول را با مشخصات ثبت شده خریداری کنند.
حجتی با اشاره به اینکه برندسازی برنج به طور مشخص در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد، افزود: این کارها هزینه بر است اما در نهایت به نفع مصرف کننده خواهد بود.
وی با بیان اینکه تسهیلات بانکی برای توسعه زنجیره های تولیدی محصولات کشاورزی در نظر گرفته شده است، گفت: ارائه تسهیلات برای توسعه واحدهای مرغداری گوشتی در سیاست های وزارت جهاد کشاورزی نیست زیرا ظرفیت تولید آن بیشتر از تقاضاست.
وزیر جهاد کشاورزی همچنین با اشاره به محدودیت منابع آبی در شرق اصفهان گفت: برای رفع مشکلات این منطقه تامین آب به میزان یک متر مکعب بر ثانیه به وزارت نیرو ابلاغ شده است.
وی اضافه کرد: مقرر است این آب برای کشت فشرده و ایجاد ده ها مجتمع گلخانه ای در شرق اصفهان استفاده شود.
وی خاطرنشان کرد: ظرفیت سازی برای توسعه بازار و اشتغال در شرق اصفهان، حداقل کاری است که می توان برای مردم این خطه کرد.
وی درباره برنج کاری نیز گفت: غیر از ۲ استان شمال کشور نباید در استان های دیگر، آبی برای کشت برنج اختصاص یابد و ما از کشاورزان خواسته ایم تا به این موضوع توجه کنند.
حجتی با بیان اینکه در اصفهان نیز آبی برای کشت برنج وجود ندارد، گفت: اگر در جایی نیز منابع آبی در اختیار آنها قرار می گیرد باید متوقف شده و برای محصولات گلخانه ای یا دارای ارزش غذایی بالاتر استفاده شود.
زنجیره تولید گوشت طیور متشکل از واحد های مختلف از جمله واحد پرورش طیور، جوجه کشی، کشتارگاه صنعتی طیور، دان سازی، مکمل سازی، آزمایشگاهی و تحقیق و توسعه است.
وزیر جهاد کشاورزی روز پنجشنبه برای افتتاح چند طرح به شرق اصفهان سفر کرده
است.
شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت وزارت جهاد کشاورزی ، تاریخ انتشار 28 تیر 97 ، maj.ir
ن.ف83