پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۹۳۹
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از مدیران اجرایی، باید زودتر تغییر می‌کردند،‌ گفت: از این تغییرات استقبال می‌کنیم، باید نیروهای با انگیزه و توانمند وارد عرصه شوند.

شعار سال: علی لاریجانی عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح بلوار آیت الله بروجردی با تقدیر از تلاش‌های شهرداری قم در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی بیان داشت: در ابتدای کار آقای سقایان‌نژاد به عنوان شهردار، شهرداری قم با مشکلات مالی زیادی مواجه بود که ایشان توانست با برنامه‌ریزی و پشتکار اقدامات خوبی صورت دهد که پروژه بزرگ بلوار آیت الله العظمی بروجردی از جمله آنهاست که این بلوار زمینه دسترسی شهروندان بخصوص کسانی که در منطقه پردیسان ساکن هستند را به مرکز شهر بهتر فراهم کرد.

وی ابراز داشت: اجرای پروژه‌های عمرانی می‌تواند به امیدواری مردم و همدلی آنها کمک کند، ما امروز در کشور در شرایط متفاوتی نسبت به قبل قرار داریم و دشمنان می‌خواهند با فشار اقتصادی مانع از پیشرفت‌ها در کشور شوند.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: یکی از اهداف دشمنان جلوگیری از فروش نفت و همچنین قطع ارتباط‌های بانکی است، آنها می‌خواهند با اخلال در فروش نفت ایران وضعیت اقتصاد کشور را از حالت طبیعی خارج کنند؛ از طرفی آنها به دنبال ایجاد فضای ناآرام برای کشور هستند و در این زمینه اندیشکده‌های آمریکایی و برخی از سیاستمداران آنها به طور واضح در این زمینه اظهار نظر می‌کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان در منطقه نیز با استفاده از نیروهای واپسگرا می‌خواهند فشار روحی و روانی بر کشور وارد کنند، افزود: اینجا این سؤال مطرح می‌شود که آیا نظام اسلامی می‌توانسته تاکنون مانع اقدامات آنان شود که در پاسخ باید گفت مسئولان در راستای جلوگیری از اقدامات دشمنان سعی کردند از تمامی راه‌های ممکن استفاده کنند تا فشار کمتری به مردم وارد شود.

ایران اسلامی به تعهدات خود عمل کرده است

لاریجانی ابزار داشت: جمهوری اسلامی با آمریکا در طول این چهل سال اخیر مذاکره نکرده بود اما در زمینه انرژی هسته‌ای مذاکرات مستقیمی با آمریکا در دستور کار قرار گرفت و وزیر امور خارجه در دو سال جلسات متعدد با آنان برگزار کرد اما امروز ثابت شده که ایران اسلامی به تعهدات خود عمل کرده اما رئیس جمهور آمریکا پایبند به تعهدات نبود که این امر با انتقادهای بسیاری از کشورهای مختلف مواجه شده است.

وی تصریح کرد: برخی از سران کشورها بعد از خروج آمریکا از برجام طی تماس‌هایی که با مسئولان کشور داشتند گفتند هرچند که ایران می‌تواند مقابله به مثل کند اما از جمهوری اسلامی می‌خواهیم که با ما همکاری کند و ایران نیز این موضوع را رد نکرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمی توان روی این موضوع حساب باز کرد که مذاکرات با اروپایی‌ها تا چه میزان می‌تواند به نتیجه برسد، افزود: نمی‌توانیم سرنوشت کشور را به وعده و وعیدها گره بزنیم البته مذاکره با اروپایی‌ها ادامه دارد و از این طریق نخواستیم که فضا تندتر شود و رفتار مشابهی همانند آمریکا داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی راه‌های مختلفی را آزموده تا دشمنان و موجودات موذی برای کشور مشکل ایجاد نکنند، افزود: امروز با استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهای داخل کشور می‌توانیم فشارهای دشمنان را تبدیل به فرصت و توسعه کنیم.

لاریجانی بیان داشت: مردم ایران نشان دادند که در شرایط حساس و اضطراری دست به کارهای بزرگی می‌زنند و ما این مسئله را در زمان هشت سال جنگ تحمیلی مشاهده کردیم که چگونه بنیه دفاعی کشور تقویت شد و ایران به یک ظرفیت بازدارندگی دست یافت.

امروز کسی به غرش دشمنان اعتنایی ندارد

وی افزود: امروز کسی به غرش دشمنان اعتنایی ندارد و این در حالی است که سعودی‌ها با یک تلفن آنها ۲۵۰ میلیارد دلار برای بازسازی زیرساخت‌های آمریکا پرداخت کرده‌اند و یا ۱۱۰ میلیارد دلار تسهیلات نظامی از این کشور خریداری کردند و حتی آمریکا برای این کشور شرط و شروطی تعیین کرده که البته درباره ایران نمی‌تواند چنین حرف‌هایی بزند و اصطلاحاً حرف‌های گنده‌تر از دهانشان بزنند.

رئیس خانه ملت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تغییر و تحول در دولت عنوان داشت: برخی از مدیران در بخش‌های اجرایی می‌بایست زودتر از این تغییر می‌کردند. ما از این تغییرات استقبال می‌کنیم، باید نیروهای با انگیزه و توانمند وارد عرصه شوند و این افراد باید با یک برنامه و تفکر سر کار بیایند. امروز باید مسئولانی رأس کار بیایند که بتوانند دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب و مردم را در ساماندهی امور به درستی مدیریت کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 3 مرداد 97، کدمطلب: 4357357، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین