پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۴۴۰۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۵
عضو شورای آموزش‌و‌پرورش شهر تهران از آغاز طرح پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی دانش‌آموزان ابتدایی خبر داد.
شعارسال: حجت‌الاسلام والمسلمین سید یدالله شیرمردی گفت: هفته گذشته پس از هفت الی هشت ماه پیگیری که انجام شد با پیشنهادی که به شورا و رئیس شورای آموزش‌و‌پرورش شهر تهران ارائه کردیم، بالاخره تصویب شد که برای پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی یک میلیون دانش‌آموز تهرانی طرح جامعی اجرا شود.

وی افزود: در مرحله اول قرار شد 17 هزار معلم تحت آموزش قرار بگیرند تا آنها بتوانند بحث پیشگیری و درمان در حوزه آسیب‌های اجتماعی را برعهده بگیرند. در حال حاضر اعتیاد، اینترنت و بزهکاری در جامعه فراوان شده است که این عوامل موجب اُفت تحصیلی و تربیتی در بین دانش‌آموزان شده است؛ به گونه‌ای که این آسیب‌ها نسل آینده جامعه ما را تهدید می‌کند.

این عضو شورای آموزش‌و‌پرورش شهر تهران ادامه داد: امروزه وابستگی به اینترنت در رأس آسیب‌های اجتماعی قرار دارد و متاسفانه پیروی از سبک زندگی غربی‌ها بدترین بلایی است که بین دانش‌آموزان وجود دارد. در واقع این آسیب‌ها بحث آموزش و پرورش دانش‌آموزان را با مخاطره مواجه کرده است.

شیرمردی تاکید کرد: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تصویب شد که در مرحله اول 17 هزار معلم تحت آموزش قرار بگیرند که امیدواریم خانواده‌ها، شهرداری‌ها و مساجد وارد عمل شوند و ما بتوانیم از ظرفیت‌های آنها برای پیشگیری از آسیب‌ها استفاده کنیم.

معاون بازرسی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خاطرنشان کرد: امیدواریم با تدابیری که اندیشیده شده آمار آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان کاهش پیدا کند. متاسفانه بر اساس آمارهای ارائه شده یک میلیون و 500 هزار نفر از دانش‌آموزان ما درگیر اعتیاد به مسائل مختلف هستند؛ البته منظور از اعتیاد تنها وابستگی به موادمخدر نیست بلکه هر چه که موجب وابستگی منفی شود، اعتیاد محسوب می‌شود.

شیرمردی با بیان اینکه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی راهی جز آموزش نداریم، تصریح کرد: ما باید آموزش‌ها را به دانش‌آموزان، خانواده‌ها و معلمان ارائه کنیم؛ اگر معلمان توانمند باشند و بتوانند به دانش‌آموزان آموزش‌های لازم را ارائه کنند، به گونه‌ای که کودکان بتوانند به نحو مناسب از فضای مجازی و اینترنت استفاده کنند و زمان خود را صرف مسائل علمی کنند، بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

این عضو شورای آموزش‌و‌پرورش شهر تهران بیان کرد: در این طرح 17 هزار معلم تحت آموزش‌های سه روزه قرار می‌گیرند و بقیه آموزش‌ها به صورت مجازی و غیر حضوری، جزوه و کتاب به آنها ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح در مرحله اول برای دانش‌آموزان ابتدایی اجرا خواهد شد، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان متوسطه اول بیشتر دیده می‌شود که اگر مورد توجه قرار نگیرد ممکن است این امر دانش‌آموزان دوره ابتدایی را نیز تهدید کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 4 مرداد 1397 ، کدخبر: 408975 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
0
0
ا.ف75
چقدر این اموزش ها نیازه! ای کاش زودتر به فکر می افتادن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین