پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۴۱۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
رئیس مجلس خبرگان ضمن قدردانی از مسئولان قوه قضاییه در برخورد با مفاسد اقتصادى گفت: امروز مشکل منابع نداریم بلکه مشکل مدیریت داریم و باید مدیران انقلابى و نیرومند و جوان روى کار بیایند.

شعار سال: آیت‌الله احمد جنتى امروز در جلسه مشترک هیئت رئیسه مجلس خبرگان و روساى کمیسیون‌هاى این مجلس ضمن تبریک ولادت حضرت امام رضا (ع)، مسائل اقتصادی را مسئله روز دانست و گفت: امروز در شرایط جنگ اقتصادى قرار داریم و همه باید متحد باشیم.

رئیس مجلس خبرگان ضمن قدردانى از مسئولان قوه قضاییه در برخورد با مفاسد اقتصادى افزود: امروز مشکل منابع نداریم بلکه مشکل مدیریت داریم و باید مدیران انقلابى و نیرومند و جوان روى کار بیایند.

وی با بیان اینکه شفافیت و درون‌زایی اقتصاد کلید حل مشکلات اقتصادی است، ادامه داد: باید با متخلفان اقتصادی و ارز و طلا برخورد جدی شود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه متاسفانه ثبت سفارش‌های زیاد و وارد کردن اتومبیل‌های میلیاردی به تشدید این مشکلات دامن زد، تاکید کرد: قوه قضائیه باید با قدرت عمل کند و عاملان اصلی فساد‌های مالی و گرانی را شناسایی کند.

آیت‌الله جنتی اظهار کرد: همه باید کمر بسته و برای حل این مشکلات وارد عمل شویم چرا که دشمنان می‌خواهند ریشه‌های فرهنگ و اسلامی ما را بزنند و نیرو‌های خود را برای آن بسیج کرده‌اند.

آیت الله احمد جنتی رییس مجلس خبرگان رهبری امروز در جلسه مشترک هیئت رئیسه و روسای کمیسیون های این مجلس ضمن تبریک ولادت امام رضا(ع) اظهار داشت: مسائل اقتصادی مسئله روز است، امروز در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و همه باید متحد باشیم.

آیت الله جنتی با برشمردن مولفه‌ها و راهکارهایی برای تقویت بنیه اقتصادی کشور تصریح کرد: درآمدهای نفتی کشور باید صرف زیرساخت‌ها شود، نه هزینه‌ها؛ همچنین باید از خام فروشی در انرژی جلوگیری شود. علاوه بر این‌ها توجه به صنایع اصلی مانند صنایع غذایی، دارویی و بنیه دفاعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی راه‌حل نهایی عبور از مشکلات اقتصادی است افزود: در سیاست خارجی باید به کشورهای منطقه و دوست، توجه و در عین حال نسبت به کشورهای بدعهد بی‌اعتنایی شود.

آیت الله جنتی با اشاره به مسئله مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: باید همه دستگاه‌های دیگر در امر مبارزه با مفاسد اقتصادی به قوه قضاییه کمک کنند و ضروری است تا سریعا عاملان گرانی‌ها و فسادها شناسایی و محاکمه شوند. مردم باید بدانند که نظام نسبت به این قبیل مسائل بی‌تفاوت نیست و با متخلفان و مفسدان برخورد قاطع به عمل می‌آورد. امیدواریم آیت الله آملی لاریجانی در این امر با همان قاطعیتی که از ایشان سراغ داریم، عمل کند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم هر روز با گرانی تازه‌ای مواجه می‌شوند، ادامه داد: بنابراین ضروری است در مقابله با عاملان این گرانی‌ها و مفاسد اقتصادی اقدام انقلابی صورت بگیرد.

جنتی با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ گفت: عده‌ای در داخل و خارج به فکر این هستند که انقلاب ما را از لحاظ فرهنگی و اسلامی بشکنند و تلاش دارند تا ایمان و عقاید مردم را ضعیف و سست کنند. در این قضیه مسئولیت علما و روحانیون، مسئولیت درجه اول است و بدون روحانیون انقلابی واجد شرایط، نمی‌توانیم فرهنگ اسلامی را حفظ کنیم، بنابراین ما مسئولیت سنگینی داریم و باید در این قضیه کمربسته وارد شویم و بدانیم که پیشگام همه ما مقام معظم رهبری هستند که از همه انقلابی‌تر و فعال‌تر هستند.

آیت الله جنتی با تاکید بر اینکه باید در شرایط فعلی نظارت جدی داشته باشیم و تا جایی که در توانمان است با فساد مقابله کنیم، گفت: بدانیم که مقام معظم رهبری بار سنگینی را به دوش خبرگان گذاشته‌اند و ما باید به درستی از پس این مسئولیت برآییم.

وی در ادامه خطاب به روسای کمیسیون‌های خبرگان گفت: مساله کارگروه‌های ایجادشده را جدی بگیرید و در نظر داشته باشید که بسیاری از مسائل مطرح شده در این کارگروه‌ها، از جمله مسائل بانکی و اقتصادی به مطالعات تخصصی نیاز دارد. در حوزه مسائل اقتصادی که در کارگروه‌های خبرگان مطرح می‌شود، می‌توان از متخصصان بخش خصوصی که به صورت عملی در امور اقتصادی ورود دارند، استفاده کرد. اعضای کارگروه‌های مجلس خبرگان باید مسائل مطرح شده در این کارگروه‌ها را با جدیت پیگیری کنند، مگر به سبب عذر شرعی از غیبت در جلسات کارگروه‌ها پرهیز کنند.

آیت الله جنتی گفت: البته می‌دانم که چون جلسات این کارگروه‌ها در تهران یا در قم برگزار می‌شود، برای برخی آقایان که در شرق یا غرب کشور حضور دارند، کار اندکی سخت است اما باید این سختی را متحمل شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ 4 مرداد 97، کد مطلب: 409541: www.ana..ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
0
0
ا.ف75
این روزها واقعا بیانات ایت الله جنتی داره راه گشایی میکنه برای مسائل کشور! ای کاش هقدر تموم نخبگان خودمون رو بدونیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین