پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۴۲۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۴
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تدوین و تصویب اساسنامه سازمان صداوسیما را در نظارت بهتر بر این سازمان موثر دانست و گفت: اکنون روند بررسی آن در کمیسیون فرهنگی به کُندی در حال انجام است.

شعارسال: پروانه سلحشوری افزود: امیدوارم بتوانیم با تدوین اساسنامه صداوسیما در جهت ساماندهی، نظم بخشی و نظارت بهتر بر کار این رسانه پیش رویم.
وی ابراز امیدواری کرد این طرح در مجلس دهم تصویب شود تا صداوسیما نیز دارای قانون مدونی باشد.
سلحشوری تاکید کرد: این رسانه باید دارای اساسنامه باشد زیرا سال ها بدون قانون اداره شده است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کمیته رسانه کمیسیون فرهنگی بیش از دو سال در زمینه تدوین طرح اساسنامه صداوسیما کار کرده است.
سلحشوری ادامه داد: اکنون این اساسنامه تا ماده 5 در کمیسیون فرهنگی مجلس بررسی شده اما روند بررسی آن به کُندی پیش می رود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: در این جلسه ها علاوه بر صداوسیما، نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز حضور دارند و نقطه نظرات آنها دریافت می شود زیرا حوزه کاری آنها با یکدیگر تداخل دارد و مرتبط است.
وی در ادامه به مثالی اشاره کرد و گفت: آیا تلویزیون اینترنتی به وزارت ارتباطات مربوط است یا خود سازمان صداوسیما؟ با تصویب اساسنامه، حد و مرز کار این سازمان مشخص می شود.

** بررسی اساسنامه را سیاسی می کنند
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: متاسفانه بررسی اساسنامه بسیار سیاسی پیش می رود و به نظر می رسد برخی به جای کار کارشناسی، سیاسی کاری می کنند و این مساله، به تصویب قانونی که به نفع همگان باشد، آسیب می زند.
این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه «قانون، فارغ از سیاست و برای نفع همگانی است»، تصریح کرد: قانون برای آن است که بتوان شرایط را ساماندهی کرد و به نظم درآورد، اما در کمیسیون فرهنگی به حدی بر سر تعاریف کوچک اساسنامه صداوسیما بحث و مجادله می شود که روند بررسی آن را بسیار کَند شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 5 مرداد 1397 ، کد خبر: 82983045 ، www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
0
0
امیدواریم این اساسنامه سریع تر به تصویب بشه و شرایط جدیدی در صدا و سیما به وجود بیاد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین