پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۴۲۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۹
عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس می گوید معلوم نیست چه سری وجود دارد که دولت نمی خواهد قانون بودجه سال ۹۷ را اجرایی کند.

شعارسال: علی کاظمی ، با اشاره به اینکه دولت روند تسهیل پرداخت بدهی به بانک ها را اجرایی نمی کند، اظهار داشت: با وجود اینکه در قانون بودجه سال 97 در 2 تبصره فضایی ایجاد شده است که بدهکاران بانکی تسهیلات پرداختی را تسویه کنند؛ اما دولت این تبصره ها را اجرایی نمی کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس ادامه داد: همچنین بارها تاکید شده است که بانک ها از بنگاه داری فاصله بگیرند و بانکداری را دنبال کنند، به همین دلیل انتظار می رفت که بانک ها اموال خود را بفروشند.

نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: در نشست های مختلف موضوع فروش اموال بانک ها پیگیری شد با این حال مشخص شد درصد کمی از اموال بانک ها به فروش رسیده است.

وی بیان داشت: هفته گذشته پرداخت بدهی صندوق ها از سوی دولت نیز پیگیری شد؛ اما همچنان این موضوع به مرحله اجرا نرسیده است.

کاظمی در ادامه ، با بیان اینکه مجلس هر کاری که دولت خواسته را انجام داده است، اظهار داشت: در مصوبات قانون بودجه به موضوع بدهی بانک ها به بانک مرکزی نیز مورد توجه قرار گرفت و برای کاستن از میزان این بدهی موضوع تهاتر بدهی پیمانکاران به بانک ها و بدهی بانک ها به بانک مرکزی را مصوب کردیم با این وجو دولت به اجرای این موضوع نیز تن نداد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مشخص نیست چه سری در عدم اجرای قانون بودجه از سوی دولت وجود دارد، بیان داشت: در قانون بودجه سال 97 حدود 22 یا 23 آیین نامه اجرایی در نظر گرفته شده است که باید در هیات دولت این آیین نامه ها تصویب و برای اجرا ابلاغ شود.

وی گفت: در آخرین پیگیری های صورت گرفته شده دولت بیش از 4 آیین نامه را تدوین و تنظیم نکرده است در حالی که این آیین نامه ها اگر اجرایی شود بخشی از مشکلات اقتصادی مردم بر طرف می شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم ایجاد زمینه برای پرداخت بدهی تولیدکنندگان به بانک ها اظهارداشت: اگر این پول ها به بانک برگردانده شود فرصت مجددی برای تولید کنندگان فراهم می شود تا پروژه های بعدی خود را دنبال کنند به نوعی باعث رونق اقتصادی می شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار: 5مرداد 1397 ، کدخبر: 395646،www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
0
0
پس شما ها چه کاره هستید؟
شما ها ناظر دولتید
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین