پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۴۴۵۴۶
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹
چند صباحی است که تهاجم فرهنگی جای خود را به تهاجم ورزشی در سطح جامعه داده است و با عدم حمایت مسئولین محترم همچنان نوک پیکان را به هدف تربیت بدنی و سلامت نشانه رفته اند. خبری منتشر شده است مبنی بر حذف معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش و ادغام آن با معاونت خیلی محترم پرورشی که نقدی گذرا بر آسیب شناسی این موضوع خواهم داشت.

شعار سال: چند صباحی است که تهاجم فرهنگی جای خود را به تهاجم ورزشی در سطح جامعه داده است و با عدم حمایت مسئولین محترم همچنان نوک پیکان را به هدف تربیت بدنی و سلامت نشانه رفته اند. خبری منتشر شده است مبنی بر حذف معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش و ادغام آن با معاونت خیلی محترم پرورشی که نقدی گذرا بر آسیب شناسی این موضوع خواهم داشت.

اگر در تمام دنیا و تمام کشورهای جهان اول تا دهم هم بررسی کنیم کاملا این موضوع مشهود است که فعالیت های ورزشی تاثیر بسیار زیادی در رشد اجتماعی و شخصیت دانش آموزان و همچنین سلامت آنان دارد.در تمام دانشگاه های معتبر داخلی و خارجی ، علوم ورزشی به عنوان یک رشته تحصیلی کاربردی مورد توجه قرار گرفته است و متخصصین این رشته در تمام ابعاد مختلف اجتماعی و ورزش قهرمانی تاثیر گذار بوده و همیشه بر سلامت جامعه از سنین پایه در مدارس آموزش و پرورش تا کهنسالی موثرند.

اگر برای دخل و خرجی که با هم همخوانی ندارد جناب مدیران ارشد گرامی لطفا صورت مسئله را پاک نکنید ...و چرا معلمین تربیت بدنی را هدف قرار داده اید؟ به قطعیت هر چه تمام تر به عنوان یک معلم تربیت بدنی که بچه های ده بالا در روستا آقا ورزش خطاب می کنند، عرض می کنم که همیشه راحت ترین راه حل یک مسئله پاک کردن صورت مسئله است اما اشتباه است...

دوست عزیز همکار خوبم جناب رئیس عزیزتر از جانم !

تمام استعدادهای رشته های مختلف ورزشی در سطح قهرمانی های ملی همه و همه از مدارس آموزش و پرورش آغاز شده است.تمام معلمین فرهیخته تربیت بدنی که با مدرک دکتری در آموزش و پرورش مشغول انجام وظیفه هستند سرمایه های علمی سلامت جامعه ما هستند.تمام معلمین تربیت بدنی که با مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد از سال 1389 به تعداد حداقل 15هزار نفر به آموزش و پرورش ورود پیدا کردند تحولی عظیم را در ورزش قهرمانی و سلامت مدارس ایجاد کردند.

اگر ابتدای امر و در بدو ورود انتقادات سایر دوستان غیر مرتبطی را پذیرا بودیم که تربیت بدنی را در یک توپ گرد و یک شوت هوایی و تور دروازه برای دانش آموزان به روش دیکته و سرمشق لوحه اول ابتدائی، ارائه می دادند، باید بگوئیم که تمام فعالیت هایی که وزارت محترم به عنوان پرورشی مشخص کرده اند زیر مجموعه تربیت بدنی می باشد.

برگزاری تمام مسابقات و فستیوال های ورزشی و جشنواره های فرهنگی ورزشی همه و همه نشان از توانمندی و تاثیر گذاری تربیت بدنی بر سلامت و نشاط دانش آموزان دارد.به استناد سند تحول بنیادین که مورد تایید مقام معظم رهبری هم هست این موضوع کاملا مشهود است که تربیت بدنی و فعالیت ورزشی در همه ابعاد مختلف آموزشی نقش کلیدی دارد و باید عرض کنم که لقمه را وارونه نجویم و از گذشتگان درس عبرت بگیریم.

زمانی را به یاد آوریم که معلم ریاضی اگر پیچیده ترین معادلات هندسی را حل می کرد اما در کلاس درس تربیت بدنی گمراه و سردرگم بود و تمام آسیب های رفتاری و جسمانی را که از حذف این رشته در مدارس شاهد آن بودیم.اگر مدرک دکتری علوم ورزشی را می خواهید با عنوان دکتری پرورشی جلوه دهید، باید هم وزارت علوم و تحقیقات این موضوع را تایید کند و هم معلمین تربیت بدنی که در مدارس ابتدائی تا دبیرستان بیشترین سهم را در این موضوع دارند شما را حمایت کنند.

اگر کاری اساسی می خواهیم انجام دهیم در یک پژوهش بررسی کنیم و به غیر از دوستان متخصص که در اتاق رئیس تایید می کنند از تمام معلمین تربیت بدنی و کارشناسان تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش هم نظر سنجی کنیم و به حقوق دیگران احترام بگذاریم. کلید خانه را به دست صاحبان واقعی آن بسپارید

و به استناد سخن موثر مقام معظم رهبری که فرمودند:

" اگر در یک جمله کوتاه از من بپرسند که شما از جوان چه می خواهید، به او خواهم گفت: تحصیل، تهذیب و ورزش , دوره جوانی، دوره توانایی است و ابه اعتقاد من ، باید عمدتاً در تحصیل علم، در ایجاد صفای نفس و روحیه تقوا در خود و ایجاد نیروی جسمانی در خود که ورزش باشد به کار رود"

اگر همه جوانب را بخواهیم در مورد این موضوع تحلیل کنیم در نهایت باز هم به این نتیجه خواهیم رسید که از گذشته عبرت بگیریم و در هر زمینه ای تخصص را در اولویت برنامه ریزی ها و مدیریت امور در نظر بگیریم و اتاق فکرمان را به سطح جامعه گسترش دهیم...

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری صدای معلم، تاریخ انتشار 6 اردیبهشت97، کدمطلب: 12230، www.sedayemoallem.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین