پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۴۴۷۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۴
مجلس به فروش بلوک 19.5 درصدی آلومینیوم‌ ایران با طرح موضوع تحقیق‌ و تفحص ورود کرد و رئیس سازمان بورس هم دستور بررسی ویژه داده است .

شعارسال: در روز های اخیر مباحثی در خصوص احتمال تبانی و همینطور عدم رعایت مقررات قانونی در خصوص واگذاری بخشی از سهام شرکت ایرالکو به بخش خصوصی در قالب بورس و اوراق بهادر مطرح شده است.

بر این اساس تعدادی از نمایندگان طرح تحقیق و تفحص از شرکت ایرالکو را تهیه کردند که این طرح به هیات رئیس مجلس تحویل داده شده و درحال طی فرآیند اداری است.

در متن درخواست تحقیق و تفحص نمایندگان امده آست: سهام این شرکت بدون رقیب و به صورت انحصاری بدون کشف قیمت واقعی به افرادی که اهلیت ندارند واگذار شده است.

یکی از محورهای این طرح نیز اقدامات سازمان خصوصی سازی در واگذاری سهام این شرکت، نحوه کشف قیمت و چگونگی تایید صلاحیت خریدار است.

علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در این باره گفت: این موضوع را دنبال کردم و مکاتباتی با رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار انجام دادم و بدین منظور مذاکراتی نیز با رئیس سازمان و مدیران بورس داشتیم و سعی بر آن داریم این شائبه و بحث مطرح شده هرچه سریع تر مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادر این موضوع را با دقت بررسی خواهد کرد و حتی حسابرسی ویژه به این منظور انجام خواهد شد.

سابقه فروش بلوکی "فایرا"

براساس این گزارش، در جریان معاملات 15 اسفند سال گذشته، سازمان خصوصی سازی برای چهارمین بار از طرف صندوق فولاد اقدام به عرضه بلوک 19.5 درصدی آلومینیوم‌ ایران‌ کرد که این بلوک شامل بیش از یک میلیارد و 15 میلیون به همان قیمت پایه 200 تومانی هر سهم به فروش رسید.

این بلوک "فایرا" دو متقاضی داشت که با رد درخواست قرارگاه خاتم به دلیل ارسال دیرهنگام مدارک به بورس تهران و عدم تکمن مالی همراه شد تا شرکتی به نمایندگی فردی بنام محسن محمدی خریدار این بلوک باشد و برخی شایعات هم از حضور سهامدار معروف یعنی علی محمدی (مالک شرکت هایی چون آلومینیوم المهدی با 72 درصد، 49.8 درصد سرمایه گذاری ملی ایران ، فاریاب با 38 درصد ، معادن بافق با 76 درصد، باما با 13 درصد و... ) حکایت داشتند که با سه منبع موثق این موضوع رد شد .

در این میان بررسی های تکمیلی نشان داد بلوک مدیریتی فوق توسط کارگزاری توزان بازار و برای دو شرکت بنام های صنایع آلومرول نوین و روان گذاز پردیس خریداری شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری بورس پرس ، تاریخ انتشار: 5 مرداد 1397 ، کد خبر: 89718 ، www.boursepress.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
0
0
ا.ف75
امیدوارم با این طرح ها بتونن به رونقی به این اقتاصد در حال مرگ بدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین