پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۴۸۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
مدیر بازرگانی شرکت پرشیا خودرو با اشاره به اتفاقات و حواشی چند روز گذشته پیرامون این شرکت در جمع خبرنگاران حاضر شد وتوضیحاتی را در مورد این اتفاقات گفت : حتی یک سنت هم ارز دولتی نگرفته ایم و برای اثبات این موضوع اعلام می کنیم که درب شرکت پرشیا خودرو بر روی تمامی ارگان های نظارتی باز است.

شعار سال: مدیر بازرگانی شرکت پرشیا خودرو با اشاره به اتفاقات و حواشی چند روز گذشته پیرامون این شرکت در جمع خبرنگاران گفت : حتی یک سنت هم ارز دولتی نگرفته ایم و برای اثبات این موضوع اعلام می کنیم که درب شرکت پرشیا خودرو بر روی تمامی ارگان های نظارتی باز است.

اکبر حسینی در ادامه افزود : برخی از رسانه ها با یک رفتار غیرحرفه ای به راحتی مارا متهم کردند که ارز دولتی گرفته ایم وحتی به خود زحمت آن را هم ندادند تا به جدول اعلامی نگاهی بیندازند. لیست بانک مرکزی گویای همه چیز بود و حال اینکه به چه دلیل همچین اتهامی به شرکت پرشیا خودرو زدند مشخص نیست. ما از ابتدای فعالیت خود هیچ عمل غیرقانونی مرتکب نشدیم و بازهم تاکید می کنم هر نهاد و یا ارگان نظارتی بخواهد می تواند فعالیت مارا رصد کند.

وی ادامه داد : همانطور که می دانید فرایند ثبت سفارش عمل ساده ای نیست.بر اساس برنامه تدوین شده فروش نیمه دوم در اواخر خرداد ۹۶، برنامه ریزی برای خرید خودرو و ثبت سفارش را آغاز کردیم که شامل ۱۴۷۰ دستگاه خودرو می شد. برای ثبت سفارش خودرو اسناد زیادی باید تهیه شود که با توجه به آن، حدود یک تا دو هفته این فرایند طول می کشد.

حسینی افزود : در اوایل تیر ماه و البته قبل ازآن سایت ثبت سفارش خودرو تا اخرین مرحله در دسترس بوده و امکان ثبت سفارش وجود داشت با این حال در همان زمان گفته می شد که سایت در حال به روز رسانی است. از یاد نبریم که دستور رسمی وزیر مبنی بر بسته شدن سایت ثبت سفارش در تاریخ ۲۸ تیر ماه ۹۶ ابلاغ شد.

وی با اظهار بی اطلاعی از بسته بودن سایت ثبتارش در آن زمان که هنوز به واقع بسته نشده بود گفت : ۱۴۷۰ دستگاه خودرو را ثبت سفارش کردیم که در مرحله اول ۵۹ دستگاه و در مرحله دوم تنها ۲۱ دستگاه که تنها یک روز پیش از بسته شدن سایت ثبت سفارش و در ۲۷ تیر ۹۶ تایید شدند. قائدتا ما فکر می کردیم که قرار است که مشکل ثبتارش برطرف شود و به تدریج تاییدیه ها صورت گیرد که اینگونه نشد و همچنان بر بسته بودن سایت ثبتارش تاکید کردند. نکته جالب ماجرا آنجاست که تعدادی خودرو به وارد کنندگان تحویل شده بود که این مهم تعجب بسیار خود مدیران ارشد ثبتارش را به همراه داشت.

مدیربازرگانی شرکت پرشیا خودرو گفت : این اتفاقات سبب شد تا به نظر برسد ثبت سفارش ها غیرقانونی بوده است در صورتی که باز هم تاکیید می کنم تا به امروز شرکت پرشیا خودرو هیچگونه عمل غیرقانونی انجام نداده است. لیست منتشر شده به هیچ وجه یک رفتار قانونی و جرفه ای نبود چراکه نمی شود هرکه خودرو ب ام و وارد کند مربوط به شرکت پرشیا خودرو باشد.

لیست وارد کنندگان متخلفی که از سوی وزیر ارائه شد به درستی کارشناسی نشده بود. هرکسی که محصولات برند ب ام و را به کشور وارد کند الزاما شرکت پرشیا خودرو نیست. بر اثر سوء مدیریت آقایان شرکت بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان ضرر کرده است، از طرفی کدام عقل سلیم قبول می کند که شرکتی با این عظمت برای این تعداد اندک خودرو تخلف کند. در حال حاضر نیز ۹۰۰ خودرو شرکت پس از یک سال در گمرک خاک می خورد که برای ترخیص برخی از این خودرو ها حدود ۱۵ میلیون تومان هزینه انبار داری باید پرداخت شود.

وی ادامه داد : جالب است بدانید در جلساتی که با دفتر مقررات واردات و صادرات وزارت صنعت و دیگر مسئولان مرتبط برگزار کردیم، آنها متوجه فساد رخ داده شدند که البته از ثبت سفارش‌های غیرقانونی ابراز بی‌اطلاعی کردند. ما نیز به دنبال آن موضوع را به حراست وزارت صنعت، معدن و تجارت اطلاع دادیم تا آنها وارد پرونده تخلفات صورت گرفته شوند. اگر ما متخلف بودیم که خودمان اقدام به این کار نمی کردیم.

حسینی گفت : این رفتار وزارتخانه در انتشار لیست یک کج سلیقگی بوده است چراکه ما تمام اسناد و مدارک لازم را که دال بر بی گناهی ما داشته، به حراست وزارتخانه تحویل داده ایم. درست است که در لیست منتشر شده یک ردیف متقاضی وجود دارد که نام پرشیا خودرو در آن جای گرفته اما این به معنای تخلف نیست که متاسفانه برای افرادی که فنی نبوده اند از آن به عنوان تخلف یاد می کنند.

وی در پایان گفت : ما قربانی و البته شاکی اتفاقات رخ داده هستیم و از همینجا اعلام می کنیم که آمادگی لازم را جهت ارائه اسناد و مدارک به رسانه ها و نهاد های ذی صلاح جهت شفاف سازی این موضوع را داریم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت خودروپلاس، تاریخ 7 مرداد 97، کد مطلب: 17758: www.khodropluss.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
0
0
ا.ف75
اینکه ایشون ترسی از مراجع نظارتی ندارن هم ترسناکه هم امیدوار کننده!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین