پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۰۴۸
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۴
قائم مقام معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی از ارائه سند الگوی کشت به برنامه‌ریزان تا یکی دو ماه آینده خبر داد.

شعارسال: وفابخش در نشست تخصصی و هم اندیشی کشاورزی خراسان شمالی که در بجنورد برگزار شد، گفت: یکی از مشکلات بزرگ در بخش کشاورزی این است که آمایش سرزمینی دارای سند نیست.

وی با اشاره به اینکه الگوی کشت دارای دو مولفه اساسی است، افزود: تکنیک کار یکی از این مولفه هاست و در این زمینه مشکلی وجود ندارد چراکه پروژه های تحقیقاتی و پایان نامه های زیادی در این خصوص وجود دارد.

وفابخش سیاست گذاری را مولفه دوم بیان کرد و ادامه داد: اما مشکل اساسی در این قسمت وجود دارد و تلاش ها بر این است تا حل شود و حل این مولفه موجب می شود تا حوزه تکنیک نیز به صورت موثرتر انجام شود.

وی اظهار کرد: در بسیاری از کشورها خیلی به مولفه تکنیکی توجه نمی کنند و سیاست گذاری برای اجرای الگوی کشت مورد توجه است.

قائم مقام معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: برای اجرای الگوی کشت نیاز نیست که از مساحت های کوچک همچون چند هکتار آغاز کنیم بلکه لازم است از سطح کلان کار را آغاز کرده و سپس به سطوح پایین برسیم.

به گفته وی، ترسیم ظرفیت امنیت غذایی در کشور، سازگاری با محدودیت منابع تولیدی، مستندسازی فلسفه تولید محصولات در ایران از مزایای اجرای طرح الگوی کشت است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:9مرداد1397 ، کدخبر: 97050905184: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین