پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۱۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
شب‌های فرهنگی کرمانشاه با مراسم رقص و پایکوبی مختلط در برج میلاد به شوی بی‌حجابی و بی‌بندوباری بدل شد.

شعار سال: «چارسوق» جشنواره‌ای است فرهنگی برای معرفی آداب و رسوم و فرهنگ و ظرفیت‌های گردشگری استان ها که از 21 تیرماه به میزبانی برج میلاد تهران برگزار شده و می‌تواند با معرفی صحیح داشته‌های فرهنگی و گردشگریپنجره‌ای برای ورود گردشگران به استان ها باشد.

این جشنواره ملی که با رویکرد تقویت فرهنگ اقوام مختلف ایران، معرفی صنایع دستی، جاذبه‌ها و دارایی‌های فرهنگی استان‌های کشور بنا شده با حضور شبانه‌ استان ها با عنوان شب‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

نهم مردادماه شب فرهنگی کرمانشاه بود که محمدابراهیم الهی‌تبار معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه و فرهاد تجری نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم حضور داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه روز بعد از آن در مصاحبه‌ای رسانه‌ای البته سفارشی اعلام کرد که «شب فرهنگی خوبی داشتیم»!

حالا باید دید خوب از نظر جلیل بالایی دقیقا چیست؟ آیا از نظر وی برگزاری پایکوبی و رقص مختلط و ابتذال و بی‌فرهنگی چیز خوبی است؟ چرا باید نماد فرهنگی کرمانشاه اینطور نمایش داده شود؟

در حالی که چند روزی از روز ملی کرمانشاه و سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد می‌گذشت برپایی این مراسم می‌توانست به یادآوری سال‌های حماسه و ایثار به عنوان بخشی از داشته‌های فرهنگی کردهای غیور که سند اصالت و عشق به میهن آنان بود بپردازد، اما با برگزاری مراسم رقص مختلط این شب فرهنگی را به یک محفل بی‌فرهنگی بدل کردند.

چرا باید شب فرهنگی کرمانشاه اینگونه باشد، آیا فرهنگ کرمانشاه این بی بندو باری است؟

چرا باید مدیریت میراث فرهنگی رقص کردی که یک رقص آیینی و حماسی است را در چنین مراسمی اینگونه بدنام کند؟

مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه قبلا هم نشان داده که متولی خوبی برای داشته‌های فرهنگی استان نیست و با برگزاری چندباره اینگونه مراسمات مبتذل این موضوع را بر همگان آشکار کرده است.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری راه دانا، تاریخ انتشار 11 مرداد 97، کد مطلب: 1393741، www.dana.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
0
0
عجب شب های فرهنگی شده بود م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین