پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۴۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
فاطمه اشرفی،رئیس انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده عنوان کرد که به فکر زنان ایرانی کارگران اتباع خارجی که از کشور می‌روند،باشیم.
شعارسال: اشرفی، رئیس انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده می‌گوید که رشد خروج کارگران افغان از ایران در سال جاری میلادی بیشتر شده و باید به فکر خانواده این افراد در ایران باشیم.

فاطمه اشرفی، فعال حقوق زنان و کودکان، به تاثیر اوضاع اقتصادی بر وضع زندگی مرزنشینان و ساکنان روستاها و مناطق محروم اشاره کرد و گفت: لازم است به فکر مناطق مرزی و روستاییان هم باشیم که تاثیرات اقتصادی چطور خواسته یا ناخواسته آنها را محروم‌تر از گذشته می‌کند، امکانات کمتری به آنها تعلق می‌گیرد، مشاغل بیشتری را از دست می‌دهند و معیشتشان سخت‌تر می‌شود.

اشرفی به وضع مهاجرانی که در ایران زندگی می‌کنند، هم پرداخت و گفت:‌ این افراد هم که به دلیل نداشتن تابعیت ایران از بیمه و یارانه و ... محروم‌اند،‌ با اوضاع اقتصادی موجود در موقعیت نامناسب‌تری از قبل زندگی می‌کنند و در این میان، بیشترین تاثیر بر زنان و کودکان این افراد وارد می‌شود که قدرت مالی کمتری دارند، از دانش و مهارت کمتری برخوردارند و‌ امکان رها شدن آنها از سوی سرپرست وجود دارد.

در طول سال‌های گذشته با موارد زیادی از اتباع خارجی مواجه بودیم که با دختران ایرانی ازدواج کرده‌‌اند و بعد با بی‌مسئولیتی به کشورشان بازگشتند و آنها را با فرزندانشان تنها گذاشتند. این زنان باید مورد توجه و حمایت‌های دولتی و قانونی قرار بگیرند و در بین تصمیم‌گیری‌ها جایی هم برای آنها باشد

کشورهای اروپایی از سال 2014 با موج مهاجرت از افغانستان، سوریه و آفریقا مواجه شدند

رئیس انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده گفت: با توجه به اینکه بیشتر مهاجران افغان به دلیل اشتغال به ایران آمده‌اند، حالا با کم شدن پروژه‌های عمرانی، ساخت‌وسازها و افزایش بیکاری،‌ این کارگران انگیزه‌های اقتصادی‌شان را از دست داده‌اند و بعضی از آنها تصمیم می‌گیرند به کشور خودشان برگردند یا به کشورهای اروپایی مهاجرت کنند. کشورهای اروپایی از سال 2014 با موج مهاجرت از افغانستان، سوریه و آفریقا مواجه شدند اما با تغییر سیاست‌های مهاجرپذیری و قوانین سختگیرانه‌ای که در نظر گرفتند، حالا افغانستانیهایی که برای رفتن به اروپا به ایران آمده بودند و همچنین آنهایی در ایران زندگی می‌کنند چاره‌ای جز این ندارند که یا در همین وضع بمانند یا به کشور خودشان برگردند. مهاجرت به ترکیه از طریق ایران هم بیشتر از قبل شده اما این کشور هم موانعی را در نظر گرفته که کار را برای متقاضیان مهاجرت سخت‌تر کرده است.

روزانه بین دو تا 2500 نفر از مرزهای شرقی وارد ایران و بین 700 تا 1000 نفر خارج می‌شوند

اشرفی افزود: هنوز نمی‌توانیم بگوییم اگر افغانها ایران را ترک می‌کنند به دلیل مسائل اقتصادی است هرچند که به هر حال ارزش پولی که در ازای کارشان دریافت می‌کنند به مراتب کمتر شده است، همچنین هنوز نمی‌توانیم بگوییم این مهاجرت‌ها روند به شدت فزاینده‌ای داشته چون آمارها نشان می‌دهند همچنان روزانه بین دو تا 2500 نفر از مرزهای شرقی وارد ایران و بین 700 تا 1000 نفر خارج می‌شوند. اما چیزی که مشاهده می‌شود این است که گزارش‌هایی از این بازگشت‌ها وجود دارد و باید به فکر زنان ایرانی باشیم که با مردان افغان ازدواج کرده‌اند و ممکن است در چنین وضعی همراه با فرزندانشان در ایران رها شوند.

او همچنین ادامه داد: در طول سال‌های گذشته با موارد زیادی از اتباع خارجی مواجه بودیم که با دختران ایرانی ازدواج کرده‌‌اند و بعد با بی‌مسئولیتی به کشورشان بازگشتند و آنها را با فرزندانشان تنها گذاشتند. این زنان باید مورد توجه و حمایت‌های دولتی و قانونی قرار بگیرند و در بین تصمیم‌گیری‌ها جایی هم برای آنها باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری پانا ، تاریخ انتشار: 14 مرداد 1397 ، کدخبر: 842735 ، www.pana.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
0
0
وقتی لب مرزمون بیش از اندازه باز تشریف داره و نمیدونم اقایون حواسشون به چی هست باید هم این آسیب هارو با جان بپذیریم
ا.ف۷۵
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین