پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۵۱۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۳
یک نماینده مجلس می‌گوید: قوه قضاییه نباید تنها با مدیرعامل مؤسسات مالی متخلف برخورد کند بلکه با کسانیکه پشت سر آن‌ها بودند و مدیرعامل‌ها را سفارش می‌کردند و باعث بزرگ شدنشان شدند، را بگیرند.

شعارسال: شهاب‌الدین بی‌مقدار عضو کمیسیون شورها و امور داخلی کشور با انتقاد از تخلفات موسسات مالی و اعتباری، گفت: من شنیده‌ام که بانک مرکزی بابت پولی که به سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری متخلف داده بود در حال وارد کردن 11 هزار میلیارد یا 13 هزار میلیارد نقدینگی به بازار است. این در حالی است که مردم می‌گویند بانک مرکزی به چه مجوزی می‌خواهد بابت بخوربخورهای مؤسسات مالی غیرمجاز پول چاپ کند.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی، گفت: مؤسسات مالی و اعتباری عقبه‌ای داشتند که توانستند این پول‌ها را جمع کنند و بخورند. در حال حاضر می‌نویسند پسر فلان آقا 100 میلیارد تومان بابت کارکردش گرفته است. چه خبر است؟ مگر اینجا شرکت مایکروسافت است؟

بی‌مقدار ادامه داد: من معتقدم که قوه قضاییه نباید تنها با مدیرعامل مؤسسات مالی متخلف برخورد کند بلکه با کسانیکه پشت سر آن‌ها بودند و باعث بزرگ شدن مدیرعامل‌ها شدند، برخورد کند. در این شرایط اعتماد مردم به دست می‌آید.

او گفت: ما که از ابتدای انقلاب تاکنون تجربه ‌داریم می‌دانیم که با شعار به‌جایی نمی‌رسیم. در جنگ تحمیلی حرف‌هایی برای صلح زده شد اما قبول نکردند تا جایی که جزیره خارک را با خاک یکسان کردند و به تهران، تبریز و اصفهان موشک زدند. بودجه مملکت هم به‌جایی رسید که برای خرید پوتین هم پول نبود و درنهایت صلح را قبول کردیم. نباید به آن وضعیت برسیم. در حال حاضر کشور در وضعیت خوبی است و اگر بتوانیم باب مذاکره را بازکنیم، می‌توانیم قدم‌های خوبی برداریم.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه شرکت در مذاکره به معنای تسلیم شدن نیست، ادامه داد: باید با اروپایی‌ها قوی‌تر مذاکره کنیم. این‌طور که آقای واعظی گفت ترامپ 8 بار خواسته که مذاکره کند، ما می‌توانیم بنشینیم و با آمریکا مذاکره کنیم. حداقل نتیجه این است که آمریکا بعد از مذاکره نمی‌تواند در محافل بین‌المللی و دیپلماسی ما را متهم کند که اهل مذاکره نیستیم.

باید اجازه دهند مجلس fatf را به‌صورت تمام و کمال تصویب کند

بی‌مقدار گفت: اگر در مذاکره با اروپا به توافق هم برسیم تا وقتی‌که مسائل بانکی‌مان حل نشود اقتصادمان قفل می‌ماند. باید اجازه دهند مجلس fatf را به‌صورت تمام و کمال تصویب کند و بر اساس قانون اساسی هم حق‌داریم شرط و شروطی بگذاریم تا بتوانیم فعالیت بانکی داشته باشیم. قیمت دلار هرچقدر که باشد زمانی که مراوده بانکی نداشته باشیم کاری نمی‌توانیم انجام دهیم.

برخی می‌گویند مقاومت می‌کنیم اما به چه قیمتی؟

او گفت: در شرایط کنونی دور زدن تحریم‌ها به‌آسانی نخواهد بود ضمن اینکه صراف‌هایمان اجازه ندارند، کار کنند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: برخی می‌گویند مقاومت می‌کنیم اما به چه قیمتی؟ آیا برآورد شده که این مقاومت به کجا خواهد کشید؟ ما می‌توانیم جنگ کنیم اما برنده جنگ چه کسی می‌شود؟ ما می‌توانیم جنگ اقتصادی کنیم اما چه کسی تحمل خواهد کرد؟ در حال حاضر مانند اوایل انقلاب نیست.

بی‌مقدار ادامه داد: بنده در اوایل انقلاب نماینده بودم اما مردم علاوه بر اینکه خواسته‌ای از حکومت نداشتند بلکه به حکومت کمک هم می‌کردند. اما آیا در حال حاضر این ملت حاضر است که رزمنده برای جنگ بفرستد؟ آیا حاضر است که پول بدهد؟ به نظر من بهترین راه‌حل این است که از مردم نظرسنجی شود و حتی برای تعیین سیاست در روابط خارجی‌مان، رفراندوم بگذاریم.

روسیه با آمریکا هیچ فرقی ندارد

او گفت: ازنظر من روسیه با آمریکا هیچ فرقی ندارد و روس‌ها خیلی هم از ما حمایت نکرده و هرکسی به دنبال منافع خودش است.

این نماینده مجلس با تأکید بر لزوم اعلام عفو عمومی، گفت: از سوی دیگر برای وفاق ایجاد کردن باید عفو عمومی اعلام شود و حصر را حل کنند. نماینده مجلس باید حق داشته باشد که حرف‌هایش را به بالاتر از دولت بزند اما وقت نمی‌دهند که ما برویم و صحبت کنیم. با صحبت یا ما قانع می‌شویم و یا قانع می‌کنیم. مجلس فعلی اختیارات چندانی ندارد.

بی‌مقدار در پایان گفت: چیزی که ما نسبت به اوایل انقلاب نداریم، اعتماد مردم است. در آن زمان 85 درصد از مردم به حکومت اعتقاد داشتند و به آینده امیدوار بودند اما الآن این‌چنین نیست. اینکه مردم هجوم می‌آورند و دلار و سکه می‌خرند، نشان‌دهنده عدم اعتماد است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار:12مرداد1397 ، کدخبر: 397099 : www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
0
0
ایران نسبت به چند سال خیلی شرایط سخت تری رو داره
ن.ف83
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
ا.ف75
خب خداروشکر که اقایون برای یک بار هم که شده دارن با واقعیت امر روبرو میشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین