پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۴۶۵۸۲
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶
رئیس دانشگاه مازندران خواستار اجرای آمایش نظام آموزش عالی در کشور شد و گفت: متاسفانه نظام آموزش عالی به مراکز مدرک سازی مبدل شده اند

شعارسال:رئیس دانشگاه مازندران خواستار اجرای آمایش نظام آموزش عالی در کشور شد و گفت: متاسفانه نظام آموزش عالی به مراکز مدرک سازی مبدل شده اند.

خلاق میرنیا صبح شنبه در نشست خبری هیئت رئیسه دانشگاه با اصحاب رسانه با گرامی داشت روز خبرنگار و اینکه اگر رسانه ها شفاف به کار خود ادامه دهند، در کشورها هیچ تنبلی، رکود و دروغی رخ نخواهد داد اظهار داشت: خبرنگار و رسانه، اهرم نگهدارنده مسئولان و مدیران از تنبلی و گناه هستند، از اینرو حضور و کار رسانه ارزشمند است.

وی با اظهار اینکه مقابل رسانه پاسخگو هستیم عنوان کرد: رسانه کمک کار مسئولان در اجرای امور هستند و می توانند در پیشبرد امور نظارت داشته باشند.

وی با بیان اینکه امروزه وضعیت آموزش عالی به گونه ای است که از آن به عنوان مراکز مدرک سازی یاد می کنند از این روند و وضعیت ابراز تاسف کرد و خواستار اجرای آمایش آموزش عالی در کشور و استان مازندران شد.

میرنیا یادآور شد: با اجرای طرح آمایش آموزش عالی، بسیاری از نارسایی های آموزشی از بین می رود و شمار زیاد فارغ التحصیلان بیکاری نشان دهنده آن است که ما مدرک بیهوده به دانشجویان دادیم و آموزش عالی باید با مدرک دادن بیهوده مبارزه کند.

رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینکه یک میلی متر از موضع خود عقب نشینی نخواهیم کرد گفت: تا زمانی که به کارمان ادامه می دهیم از اجحاف نسبت به علم خودداری می کنیم.

میرنیا ادامه داد: دانشگاه مازندران جزو معدود دانشگاههایی است که با قدمت زیاد توسعه مناسبی ندارد و این امر سبب شده تا تنش هایی به ساختار آن وارد شود.

رئیس دانشگاه مازندران با اظهار اینکه بی پولی و مسائل مالی مانع کار در دانشگاه نشده است گفت: به رغم مشکلات مالی، ۴۵ میلیارد تومان پروژه های عمرانی آغاز شده است.

وی با اظهار اینکه دانشگاه مازندران بدهی نامعقولی ندارد، میزان بدهی دانشگاه را ۱۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان ۹ میلیارد تومان بدهی مربوط به حق التدریس است، این درحالی است که از دولت ۱۵ میلیارد تومان طلب داریم.

میرنیا با اشاره به تشکیل اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران گفت: تمام مسائل محوری استان در قالب کارگروه های متعدد با حضور ۲۷۰ نفر و ۱۲ برنامه دسته بندی شده است و منتظر اجرای برنامه ها هستیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار13مرداد97، کدخبر: 4364967،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین