پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۹۱
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹
جوسازی تازه رسانه های غربی؛ اعلام عدم حضور زنگنه در نشست دوحه قیمت جهانی نفت را پایین کشید
شعار سال:  درحالی که به گفته رئیس جمهور ونزوئلا، آمریکا به شدت تلاش می کند تا نشست دوحه را به شکست بکشانند و رسانه های غربی رویترز و بلومبرگ و بسیاری دیگر در اقدامی هماهنگ از عدم تاثیر زیاد این نشست بر قیمت نفت گزارش می دهند، خبر عدم حضور وزیر نفت ایران در این نشست بار دیگر دستاویزی شد تا کاهش امروز عصر بهای نفت را به حضور نیافتن وزیر نفت ایران در اجلاس دوحه موسوم به فریز نفتی گره بزنند.

خبرگزاری رویترز با استناد به آژانس بین المللی انرژی نوشت یک توافق برای فریز نفت توسط کشورهای عضو اوپک و غیر اوپکی ها تاثیر محدودی بر عرضه جهانی نفت خواهد داشت و بازارها بعید است تا سال 2017 دوباره متوازن شوند.

این درحالی است که طی هفته گذشته با اعلام حضور کشورهای بیشتر در این نشست و حمایت کشورهای مختلف از نشست دوحه، قیمت نفت روند صعودی به خود گرفته بود.

بلومبرگ نیز روز گذشته گزارش مربوط به افزایش 600 هزار بشکه ای تولید ایران در 14 روز نخست ماه آوریل را به نشست دوحه پیوند زد و نوشت کشورهای تولیدکننده که آماده شرکت در این نشست می شوند با فشار روبرو خواهند شد.

این درحالی است که وزیر انرژی روسیه پیش از این گفته بود که ایران حق دارد تا سهم خود را از بازار بازیابد.

امروز شانا اعلام کرد که وزیر نفت کشور در نشست دوحه شرکت نخواهد کرد و ایران نماینده ای به این نشست خواهد فرستاد.

به دنبال این بیانیه رسانه های غربی بار دیگر دست به تبلیغات زده و مدعی شدند در پی این اعلام عدم حضور، قیمت نفت برنت 1.16 دلار افت کرد و به بشکه ای 42.68 دلار رسید. نفت امریکا نیز با 1.11 دلار کاهش 40.39 دلار فروخته شد.

زنگنه پیش از این در نشست های دو و چند جانبه اعلام کرده بود ایران تا بازگشت تولیدش به سطح پیش از تحریم ها به طرح فریز نفت نخواهد پیوست.این موضوع از سوی روسیه و عربستان نیز پذیرفته شده بود، در عین حال برخی رسانه های خارجی تلاش دارند با پیشداوری ایران را عامل شکست توافقات دوحه معرفی کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 27 فروردین 1395، کد مطلب: 13950127000796، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین