پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۹۶۴
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
مدیرکل طرح های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: 200 هزار فرصت شغلی امسال برای نیازمندان مددجوی زیر پوشش ایجاد خواهد شد.

شعار سال: علی اکبر خادمی روز دوشنبه در نشست آموزشی مدیران و کارشناسان حوزه اشتغال و خودکفایی استان ایلام اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته امسال این تعداد فرصت شغلی برای مددجویان در سراسر کشور ایجاد می شود که در این زمینه توجه ویژه ای به استانها و مناطق محروم کشور خواهد شد.

وی افزود: برای برنامه های اشتغالزایی این نهاد امسال بیش از 45 هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که نسبت به سال های گذشته افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

مدیرکل طرح های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه پارسال 152 هزار فرصت شغلی برای نیازمندان و مددجویان در کشور ایجاد شد، تاکید کرد: 18 هزار شغل از این شمار از طریق کاریابی در شرکت ها و موسسات گوناگون ایجاد شده است.

خادمی کاریابی برای مددجویان را از جدی ترین برنامه های اشتغالزایی امسال این نهاد برشمرد و گفت: در این زمینه سه بسته تشویقی مهم برای کارفرمایان در نظر گرفته شده تا نسبت به بکارگیری مددجویان جویای کار تشویق شوند.

وی با بیان اینکه ارائه آموزش های مهارتی به مددجویان یکی از برنامه های مهم اشتغالزایی این نهاد است، اضافه کرد: در زمینه های کاریابی بدلیل تربیت نیروی ماهر، کارفرمایان استقبال خوبی از نیروی کار مددجویان دارند.

مدیرکل طرح های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه در زمینه کاریابی ارائه آموزش های متناسب با نیاز هر استان و منطقه مد نظر این نهاد است، گفت: در این زمینه از اداره کل تعاون استان ایلام درخواست داریم که در زمینه شناسایی این استعدادها و ارائه آموزش های مهارتی به این نهاد کمک کند.

خادمی با اشاره به اینکه بافت فرش یکی از مشاغل مورد علاقه مددجویان در سال های گذشته بوده گفت: در نظر داریم در 2 سال آینده تولید فرش مددجویان را 2 برابر کنیم و از 100 هزار متر به 200 هزار متر افزایش دهیم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام نیز در این آیین گفت: این نهاد تاکنون بیش از 42 هزار فرصت شغلی برای مددجویان استان ایلام با استفاده از منابع مالی این نهاد و تسهیلات بانکی ایجاد کرده است.

ضیاء رضایی افزود: در سال های اخیر بیشترین درخواست‌های مددجویان این استان در زمینه اشتغال بوده که این موضوع بیانگر تمایل جامعه مددجویی به مقوله خوداتکایی است.

وی با اشاره به اینکه اشتغال و توانمندسازی هم‌ اکنون مهم‌ترین رویکرد کمیته امداد است افزود: طی سال های اخیر راهکارهای مهمی در زمینه اشتغال و توانمندسازی تدوین‌ که خوشبختانه موثر بوده اند.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با اشاره به اینکه بیشترین مشاغل ایجاد شده برای نیازمندان این استان در مناطق محروم و روستایی بوده است افزود: از مجموع 42 هزار فرصت شغلی، 52 درصد در زمینه کشاورزی و دامداری، 32 درصد خدمات و مابقی هم در زمینه صنایع‌دستی و تولیدی بوده است.

وی با اعلام اینکه هدف اصلی این نهاد از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به نیازمندان خوداتکایی و توانمندسازی آنهاست، گفت: از سال 91 تا ابتدای امسال بیش از 13 هزار و 150 خانواده نیازمند توانسته‌اند با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی به خوداتکایی و توانمندی رسیده و از چتر حمایتی این نهاد خارج شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: با توانمند شدن این افراد، بیش از 400 میلیارد ریال که پیش از آن به‌ عنوان مستمری به این افراد پرداخت می‌ شد، صرف جویی صورت گرفته است.

رضایی با اشاره به اینکه تسهیلات پرداختی به مددجویان جویای شغل این نهاد منجر به اشتغال پایدار شده و رضایتمندی خانوارهای مددجو را به دنبال داشته‌ گفت: مشاغل کوچک و خانگی به خاطر اینکه به امکانات و تسهیلات مالی کمتری نیاز دارند مورد استقبال مددجویان قرارگرفته و ازنظر درآمدزایی نیز رضایت‌مندی مجریان این طرح‌ها را به دنبال داشته‌اند.

وی بابیان اینکه نظارت مستمر بر اجرای طرح‌های اشتغالزایی باعث شده میزان انحراف در این شغل‌ها به حداقل برسد گفت: ارایه مشاوره‌های شغلی به مددجویان متقاضی شغل و ارایه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قبل از ایجاد شغل باعث شده که مشاغل ایجادشده برای مددجویان این نهاد با موفقیت همراه باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام به موفقیت‌های این نهاد در زمینه اشتغال در استان اشاره کرد و گفت: کمیته امداد ایلام سال گذشته توانست مقام نخست اشتغال‌زایی را در بین سازمان‌های مختلف در این استان به دست آورد.

بیش از 40 هزار نفر در استان ایلام زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد قرار دارند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 15مرداد 97، کدمطلب: 82992737، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین