پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۴۷۰۴۲
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵
امیررضا صدریکتا، رتبه 4 گروه آزمایشی علوم تجربی کنکور 97 گفت: به نظر من کلاس کنکور و کتاب های کمک درسی مانند جعبه ابزار هستند، خود دانش آموز انتخاب می کند که از کدام مورد باید استفاده کند زیرا هر کدام از این موارد بر هر فردی تاثیرهای متفاوتی دارند.
شعارسال: هر ساله با اعلام نتایج کنکور، افرادی که رتبه شان تک رقمی شده است، حال و هوای خاصی دارند. اسامی کنکور 97 روز گذشته (9 مرداد ماه) اعلام شد، ایسکانیوز در دهم مرداد ماه از برخی رتبه های تک رقمی کنکور 97 دعوت کرد تا با آن ها به گفت و گو بنشیند. امیررضا صدریکتا، رتبه 4 گروه آزمایشی علوم تجربی، یکی از رتبه های برتر کنکور 97 است. مشروح گفت و گوی ایسکانیوز با وی به شرح زیر است.

لطفا خودتان را معرفی کنید؟

امیررضا صدر یکتا رتبه 4 کنکور تجربی هستم. من در فضای خانوادگی آرامی بزرگ شده و درس خوانده ام.

به نظر شما فضا و امکانات افراد تا چه اندازه ای می تواند در موفقیت افراد سهیم باشد؟

گرچه اراده انسان نقش اصلی در موفقیت وی را ایفا میکند اما بهره مندی از امکانات نیز می تواند در موفقیت وی تاثیر داشته باشد. ممکن است برای برخی از هم سن و سال های من، شرایطی مشابه با من ایجاد شود، در چنین شرایطی، امکان دارد آن ها نیز بتوانند موفق شوند.

شما چگونه مطلع شدید که رتبه 4 تجربی را کسب کرده اید؟

من از طریق تماس سازمان صدا و سیما مطلع شدم که رتبه 4 را کسب کرده ام و بسیار خوشحال شدم. مادرم هنگام شنیدن این خبر خوشحال شد و اشک شوق ریخت.

آیا پیش بینی می کردید که رتبه شما تک رقمی شود؟

من در آزمون های آموزشی معمولا جزو رتبه های تک رقمی بودم و تا حدودی پیش بینی می کردم رتبه خوبی کسب کنم.

3 عامل موفقیت شما به ترتیب اولویت، کدام ها هستند؟

در ابتدا لطف خدا را عامل موفقیت خودم می دانم، سپس حمایت خانواده مخصوصا مادرم که همیشه پشتیبان من بودند. سومین عامل موفقیت نیز تلاش خودم بود.

به نظر شما کلاس های کنکور تا چه اندازه ای می تواند در موفقیت افراد نقش آفرینی داشته باشد؟

به نظر من، کلاس کنکور و کتاب های کمک درسی، مانند جعبه ابزار است، خود دانش آموز انتخاب می کند که از کدام مورد باید استفاده کند زیرا هر کدام از این موارد بر هر فردی تاثیرهای متفاوتی دارد.

شما در کدام مدرسه درس خوانده اید؟ آیا از کلاس کنکور استفاده کرده اید؟

من در مدرسه شهید سلطانی 3 کرج درس خوانده ام و از کلاس کنکور استفاده نکرده ام.

برنامه ریزی مطالعاتی شما به چه صورتی بود؟

من روزهایی که مدرسه بودم، حدود 5 تا 6 ساعت درس می خواندم، ساعات مطالعاتی من در روزهای تعطیل به 11 تا 12 ساعت می رسید.

برنامه ریزی های من به صورت سه ماهه بود یعنی اول تیر برای بازه زمانی تابستان برنامه ریزی می کردم و اول مهر برای پاییز، باقی روزها تا روز کنکور را نیز، به همین صورت برنامه ریزی کردم.

کدام رشته و دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنید؟

من پزشکی دانشگاه تهران را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنم.

از دیدگاه شما، سخت ترین قسمت پیش از کنکور، چه بود؟

به نظر من، سخت ترین قسمت کنکور، حفظ روحیه بود زیرا تعداد شرکت کنندگان رشته تجربی بسیار زیاد است، طبیعتا در چنین شرایطی رقابت نیز سنگین خواهد بود، همچنین نوسان در رتبه تک رقمی زیاد است. به عنوان مثال اگر به نتایج کنکورهای آزمایشی بنگرید، در می یابید یک فرد همیشه نتوانسته است رتبه تک رقمی کسب کند. زمانی که داوطلب در یک آزمون رتبه تک رقمی و در آزمون های بعدی رتبه های دو یا سه رقمی کسب کند، طبیعتا از لحاظ روحی به هم می‌ریزد. به اعتقاد من، موضوع حفظ روحیه بسیار سخت بود.

بزرگ‌ترین دغدغه شما و هم نسلانتان چیست؟

بزرگ‌ترین دغدغه هم نسل های من شرایط شغلی آنان است؛ زیرا چند سال دیگر می خواهند وارد کار شوند. طبیعتا شرایط شغلی افراد، مسائل مالی، حقوق و مزایا را در برمی گیرد که دغدغه جوانان هم نسل ما است. من هم از این قاعده مستثنی نبودم و به حقوق و مسائل مالی فکر می کردم.

لطفا نظرتان را درباره این چند کلمه بگویید.

کنکور: یک مسیر

مادر: چون اینجا هم حضور دارند، توصیف این کلمه بسیار دشوار است، شاید بتوان آن را بیشتر از عشق و ایثار معنا کرد.

خوابگاه: شناختی ندارم

مهاجرت نخبگان: من بیشتر ترجیح می دهم در کانون خانواده باشم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسکانیوز، تاریخ انتشار: 16 مرداد 1397 ، کدخبر: 964118،www.iscanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین