پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۶۰۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
فصل نقل و انتقالات که می‌رسد سرخابی‌های پایتخت وارد معرکه خرید بازیکن می‌شوند و به قول خودشان شروع به ترکاندن بمب می‌کنند. یکی در نیمه‌های شب با بازیکنان موردنظرش قرارداد می‌بندد و دیگری هم تلاش می‌کند تا از قافله عقب نماند

شعارسال:فصل نقل و انتقالات که می‌رسد سرخابی‌های پایتخت وارد معرکه خرید بازیکن می‌شوند و به قول خودشان شروع به ترکاندن بمب می‌کنند. یکی در نیمه‌های شب با بازیکنان موردنظرش قرارداد می‌بندد و دیگری هم تلاش می‌کند تا از قافله عقب نماند.

پرسپولیس 145 میلیارد بدهی دارد و استقلال 170 میلیارد تومان. این میزان از بدهی برای دو باشگاه پرطرفدار استقلال و پرسپولیس غیرقابل‌باور است. فصل نقل و انتقالات که می‌رسد سرخابی‌های پایتخت وارد معرکه خرید بازیکن می‌شوند و به قول خودشان شروع به ترکاندن بمب می‌کنند. یکی در نیمه‌های شب با بازیکنان مورد نظرش قرارداد می‌بندد و دیگری هم تلاش می‌کند تا از قافله عقب نماند. هواداران دو تیم هم در شبکه‌های اجتماعی برای یکدیگر کری می‌خوانند و پز بازیکنان جدیدشان را به هم می‌دهند.

سازمان‌های نظارتی هم گویا علاقه‌ای به ورود به سیستم مالی این دو باشگاه ندارند. از آن‌طرف مدیران هم بدون اینکه به کسی جوابگو باشند برای باشگاه هزینه می‌کنند و بر بدهی‌های این دو باشگاه می‌افزایند.

چگونه بدهی‌های پرسپولیس ظرف مدت 14 سال 87 برابر می‌شود؟ مدیران پرسپولیس در زمان حضورشان در این باشگاه چگونه نتوانسته‌اند دخل‌وخرج این باشگاه را به‌گونه‌ای مدیریت کنند که چنین فاجعه‌ای رخ ندهد. هرچند که بخش مهمی از این بدهی‌ها، مربوط به مسائل مالیاتی است اما مدیران این دو باشگاه می‌توانستد این موضوع را هم مدیریت کنند.

بدهی به افرادی که وجود خارجی ندارد!

در گزارش‌های ارائه‌شده از بدهی‌های این دو تیم پرطرفدار تهرانی آمده که این دو تیم به افراد و یا شرکت‌هایی بدهکار هستند که حتی ردی از آن‌ها وجود ندارد. در اسناد به دست‌آمده از حسابرسی باشکاه استقلال نام افرادی نیز به‌چشم می‌خورد که شناخته‌شده نیستند. یکی از این افراد «علیرضا فلاح نجم‌آبادی» است که در جستجوی اینترنتی هیچ اطلاعات موثقی از او وجود ندارد. مردی که استقلالی‌ها باید 164 میلیون تومان برای تسویه‌حساب به او پرداخت کنند.

اعتراض نمایندگان مجلس به وضعیت مدیریتی استقلال

چندی پیش تعدادی از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی طی تذکر کتبی به وزیر ورزش و جوانان خواستار رسیدگی به وضعیت مدیریتی استقلال شدند. تذکری که بدون شک هیچ کمکی به بهتر شدن وضعیت مدیریتی استقلال نمی‌کند. بخشی از هواداران استقلال مقابل وزارت ورزش می‌روند و به نحوه خرید بازیکن از جانب مدیران استقلال اعتراض می‌کنند. طبق گفته یکی از اعضای هیئت‌مدیره استقلال وزیر ورزش تحت‌فشار هواداران به این تیم کمک مالی می‌کند- درصورتی‌که وزارتخانه طبق قانون حق چنین کاری را ندارد- و استقلال رکورد عجیب‌وغریب خرید 20 بازیکن در فصل نقل و انتقالات را از خودش به‌جا می‌گذارد.

نمایندگان مجلس و وزیر ورزش هم نمی‌دانند که با این کار باعث می‌شوند بر میزان بدهی‌های این باشگاه افزوده شود. مدیران استقلال باید اعلام کنند که چگونه باوجود این مقدار بدهی بازیکن جدید جذب کرده‌اند. البته مدیران آبی‌های پایتخت باید منشأ این پول‌ها را هم عنوان کنند.

تحقیق و تفحص از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس

به‌تازگی نمایندگان مجلس درگیر تحقیق و تفحص از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس شده‌اند. طرحی که می‌تواند به شفافیت بیشتر این دو باشگاه مردمی اما بدهکار کمک کند. مدیران سابق این دو باشگاه باید پاسخگوی تصمیمات خود باشند؛ موضوعی که می‌تواند به سالم‌تر شدن فعالیت مدیران این دو باشگاه منجر شود. باید امیدوار باشیم که کمیته تحقیق و تفحص به نتایج خوبی در این پرونده برسد و مانند پرونده فساد فوتبال تنها به یک نوشته روی کاغذ ختم نشود و ضمانت اجرایی پیدا کند.

خصوصی‌سازی، موضوعی که هرگز به سرانجام نرسید

مدت‌ها است که بحث خصوصی‌سازی این دو باشگاه مطرح می‌شود اما هیچ‌گاه به سرانجام نمی‌رسد؛ و هر بار به دلیلی این اتفاق به تعویق می‌افتد. شاید بهتر باشد که هرچه زودتر این دو تیم به بخش خصوصی واگذار شوند تا بخشی از مشکلات این دو تیم حل شود. با این کار بدهی‌های انباشته این دو تیم تسویه می‌شود و مسئولیت وزارت ورزش به‌عنوان متولی این دو تیم کمتر خواهد شد. هرچند که وزارت ورزش نمی‌تواند به‌صورت هم‌زمان مالک دو باشگاه باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار18مرداد97، کدخبر: 224949، www.etemaadonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
0
0
می دونید چرا ف
افرادی همانند سلطانی فر دوست دارند در سمت وزیر بمانند؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
0
0
ا.ف75
خصوصی هم بشن باز نیاز دارن برای اینکه روی بورس بمونن این همه خودشون رو تحت فشار نشون بدن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
0
0
ا.ف75
این دو تا تیم نمیدونم چه اصراری وجود داره که دولتی بمونن! هیچ نفعی هم برای دولت نداره اخه یه جورایی سر بارن!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین