پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۸۱۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
رئیس سازمان جهاکشاورزی در استان مرکزی گفت:در حوزه تحقیقات در استان اقدامات ارزشمندی انجام شده و مراکز ملی تحقیقاتی در استان وجود دارد و همچنین طرح‌های کشاورزی تولید لوبیا با مصرف پایین آب در استان مرکزی اجرا می‌شود.
شعار سال: رئیس سازمان جهاکشاورزی در استان مرکزی گفت:در حوزه تحقیقات در استان اقدامات ارزشمندی انجام شده و مراکز ملی تحقیقاتی  در استان وجود دارد و همچنین طرح‌های کشاورزی تولید لوبیا با مصرف پایین آب در استان مرکزی اجرا می‌شود.

 مجید آنجفی عصر امروز در روز ملی مزرعه لوبیا در شهرستان خمین با اشاره به جایگاه و ظرفیت استان مرکزی اظهار داشت: استان مرکزی مهد مشاهیر و مفاخر بزرگ کشور در قرن اخیر است و بیش از یک چهارم مشاهیر و مفاخر در استان مرکزی به کشور معرفی شده‌اند.

وی افزود: اگرچه استان مرکزی یک استان صنعتی نامگذاری شده اما یکی از هفت استان برتر کشور در حوزه کشاورزی بوده و در برخی تولیدات به صورت ملی مطرح شده و به عبارتی رتبه دوم و سوم حبوبات کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: در حوزه تحقیقات در استان اقدامات ارزشمندی انجام شده و مراکز ملی تحقیقاتی  در استان وجود دارد، در همین مرکز در شهرستان خمین با تلاش و مشارکت انجام شده هفت رقم لوبیا معرفی شده است.

آنجفی بیان کرد: امروزه باید بپذیریم که علیرغم دستاوردهای بزرگی که در بخش کشاورزی کشور در دهه‌های اخیر حادث شده با بحران منابع آبی طرف هستیم، اولویت و سرفصل فعالیت‌ها باید در راستای افزایش میزان تولیدات و کاهش میزان مصرف آب باشد.

وی ادامه داد: تعهد تولید گندم استان 190 هزار تن بوده اما امروز از مرز 250 هزار تن گذشتیم این در حالی است که 30درصد کاهش بارندگی در استان وجود داشته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی عنوان کرد: در کشت لوبیا در استان کشاورزان باید بپذیرند که با بحرانی که به ویژه در دشت خمین وجود دارد باید به فوریت به فکر راه چاره بود، تولید لوبیا با مصرف بالای 15 هزار متر مکعب هیچ توجیهی ندارد، در همین شهرستان با استفاده از روش‌های ابیاری زیرسطحی تواسنته‌ایم میزان آب مصرفی در کشور را تا کمتر از یک سوم کاهش دهیم.

آنجفی خاطرنشان کرد: هدفگذاری ما باید به گونه‌ای باشد که لوبیا را در استان با کمتر از پنج هزار مکعب تولید کنیم و در تولید گندم به همین عدد با کاهش چشمگیر میزان مصرف آب برسیم.

وی اضافه کرد: در توسعه سیستم‌های نوین آبیاری این توفیق وجود داشته که با یک چرخش خیلی خوب از سمت سیستم‌های ثابت و انواع سیستم‌های پرفشار در حال حرکت به سمت سیستم‌های کم فشار و زیرسطحی هستیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 20 مرداد 1397، کدخبر: 1799706 ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
0
0
ا.ف75
واقعا استانی مثل اراک میتونه در این زمینه ها در کشاورزی سرامد باقی استان ها در کشور باشه وفقط مدیریت صحیح میخواد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین