پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۲۴۰۱
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۹
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: در سال جاری 340 هزار هکتار از زمین‌های زیر کشت استان مرکزی باهدف بهبود تولید محصولات زراعی توسط 120 کارشناس مورد نظارت قرارگرفته است.

شعارسال: مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: در سال جاری 340 هزار هکتار از زمین‌های زیر کشت استان مرکزی باهدف بهبود تولید محصولات زراعی توسط 120 کارشناس مورد نظارت قرارگرفته است.

علیرضا کیشانی در اراک از نظارت 120 کارشناس کشاورزی در سطوح زیر کشت استان خبر داد و بیان کرد: این تعداد کارشناس باهدف ارائه توصیه لازم به کشاورزان برای بهبود تولید محصولات زراعی، 340 هزار هکتار زمین‌های زیر کشت که شامل گندم آبی و دیم، جو آبی و دیم، کلزا و یونجه است را مورد نظارت قرار می‌دهند.

وی بررسی سازگاری و مقایسه 32 رقم گندم آبی و دیم، 18 رقم جو آبی و دیم و 14 رقم کلزا را از جمله برنامه‌های این سازمان دانست و تصریح کرد: برای انتخاب ارقام باکیفیت و توسعه ارقام جدید با عملکرد بالاتر نسبت به ارقام موجود، 32 رقم گندم، 18 رقم جو و 14 کلزا مورد بررسی و مقایسه قرار گرفته است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار کرد: برنامه تولید بیش از 12 هزار تن بذر گندم و جو از طبقه گواهی‌شده و نظارت بر تولید و فراوری توزیع آن در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

کیشانی از تخصیص 144 میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان برای کشت علوفه با محوریت ارقام جدید خبر داد و گفت: از محل کمک فنی و اعتباری مبلغی بالغ‌بر 144 میلیارد ریال با سود هشت درصد و بازپرداخت یک‌ساله به متقاضیانی که درصدد کاشت علوفه ارقام جدید و کشاورزی حفاظتی هستند، تخصیص داده می‌شود.

وی ادامه داد: برای تجهیز آزمایشگاه کود آلی و زیستی، در سال جاری تسهیلاتی به مبلغ 249 میلیارد ریال با سود 14 درصد و بازپرداخت سه‌ساله تخصیص داده می‌شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اجرای طرح ارتقای امنیت غذایی در سه شهرستان ساوه، شازند و آشتیان را از دیگر اقدامات سازمان در سال جاری دانست و تصریح کرد: طرح ارتقای امنیت غذایی در هشت هزار هکتار گندم دیم، 500 هکتار جو دیم، 500 هکتار نخود دیم و سه هکتار علوفه دیم در سه شهرستان ساوه، شازند و آشتیان در حال اجرا است.

کیشانی خاطرنشان کرد: طرح ارتقای امنیت غذایی باهدف افزایش تولید، حاصلخیزی مزارع دیمی، معرفی محصولات جدید در اراضی دیم و با اولویت اجرای کشاورزی حفاظتی در سه محور تناوب، حفظ بقایا و به حداقل رساندن شخم اراضی در اراضی کشاورزی در حال اجرا است.

وی از دیگر برنامه‌های مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان را توسعه کشت نشایی در تمام محصولات غیر از گندم و جو دانست و گفت: به‌منظور افزایش کارایی آب و بهره‌وری سایر نهاده‌ها از سال 97 توسعه کشت نشایی تمام محصولات کشاورزی در دستور کار این سازمان قرارگرفته و در این راستا دو دستگاه نشاکار چغندرقند با 50 درصد یارانه تحویل کشاورزان داده‌شده است و در سال جاری نیز 100 هکتار زمین برای کاشت نشایی چغندرقند آماده‌شده است.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار: 29فروردین 98، کد خبر:13980129000240 www.farsnews.com،

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین