پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۲۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
معاون اول رئیس‌جمهور از اعطای ضمانت حقوقی به مدیران تصمیم‌گیر در واگذاری طرح‌های نیمه تمام خبر داد.

شعار سال: اسحاق جهانگیری که در جلسه شورای‌عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی صحبت می‌کرد، با اشاره به تصمیمات اخیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا برای واگذاری طرح‌های نیمه تمام کشور با شرایط سهل و آسان به بخش خصوصی، تأکید کرد: تصمیمات مناسب و راهگشایی در این زمینه اتخاذ شد و امتیازات و معافیت‌های فراوانی برای بخش خصوصی درنظر گرفته شد.

جهانگیری ادامه داد: براساس تصمیم شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، مقرر شد مدیرانی که نسبت به واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی تصمیم‌گیری می‌کنند، اگر تصمیم آن ها منطبق با کارگروه واگذاری طرح‌ها باشد از بازخواست توسط دستگاه‌های نظارتی معاف شوند. معاون اول رئیس‌جمهور افزود: البته مدیری که برای تصمیم‌گیری واهمه داشته باشد مدیر نیست زیرا مدیران منصوب شده‌اند تا در چارچوب قانون با قدرت و جسارت تصمیمات مناسب اتخاذ کنند و در عین حال اگر تصمیم نادرستی اتخاذ کنند باید در مقابل آن پاسخگو باشند. او اعلام کرد: مجموعه تصمیمات اتخاذ شده در راستای زمینه‌سازی‌ برای رشد بخش خصوصی و ایجاد شرایط سهل و آسان برای واگذاری طرح‌ها به این بخش به‌معنای آن است که دولت و نظام ، اهتمام ویژه‌ای برای باز کردن مسیر فعالیت بخش خصوصی دارند و از بخش خصوصی به‌طور جدی حمایت خواهند کرد.

سهام عدالت

با تأیید اعضای حاضر در جلسه شورای‌عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مقرر شد برای حفظ و صیانت از دارایی مشمولان سهام عدالت که تاکنون برای دریافت سود خود مراجعه نکرده‌اند و به‌منظور جلوگیری از کاهش نیافتن ارزش این دارایی‌ها، سازمان خصوصی‌سازی‌ دوباره فراخوان‌هایی را از طریق رسانه‌ها و صدا و سیما برای دریافت شماره حساب بانکی آن ها منتشر کند و درصورت مراجعه نکردن این افراد در مدت زمان تعیین شده، دارایی این گروه از مشمولین نزد یکی از بانک‌های دولتی با نرخ سود مناسب سپرده‌گذاری شود. در این جلسه همچنین درخصوص تعیین بازه زمانی به‌منظور شناسایی وراث مشمولان متوفی سهام عدالت و نیز شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت که در موعد مقرر قانونی سود مربوط به سهام عدالت را واریز نمی‌کنند تصمیم‌گیری شد.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه همشهری، تاریخ انتشار 24 مرداد 97، کد مطلب: 27077، www.newspaper.hamshahri.org


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
0
0
ا.ف75
ینی کار دولت به جایی رسیده که داره منت بخش خصوصی رو میکشه تا بیاد براش کار انجام بده! تا دیروز تحویلشم نمی گرفت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین