پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۵
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: پراکندگی جمعیت و فقر جذابیت رفاهی و امکاناتی مانع توسعه و رشد ورزش استان شده است.

شعار سال: بهرام عزیز زاده مقدم پیش از ظهر پنج‌شنبه در جلسه شورای راهبردی ورزش خراسان جنوبی، اظهار کرد: قرار نگرفتن ورزش در سبد خانوار به‌عنوان یک نیاز اساسی، فقدان همکاری جمعی و پراکندگی کاری و نبود زیرساخت‌های استاندارد قهرمانی از دیگر موانع توسعه ورزش است.

وی خواستار جدی گرفتن شورای راهبردی ورزش برای حل مشکلات ورزشی در استان شد و افزود: خراسان جنوبی درزمینهٔ علمی در مراتب بالایی قرار دارد اما درزمینهٔ ورزشی و جسمانی آن‌گونه که شایسته است، بهره‌برداری نشده است.

عزیز زاده مقدم تأکید کرد: باید تمامی دستگاه‌ها از زیرساخت‌های فکری استفاده کنند تا نتایج مطلوب‌تری درزمینهٔ ورزش استان حاصل شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به هفته ورزش و تربیت‌بدنی، اظهار کرد: در این هفته بیش از ۱۱۰ برنامه فرهنگی، ورزشی و رسانه‌ای در استان اجرا می‌شود.

وی به گزارش عملکرد اداره ورزش از ابتدای سال تاکنون پرداخت و گفت: برگزاری ۶۶ همایش پیاده‌روی و جشنواره ورزش خانوادگی، تقویت ورزش مدارس، حمایت از توسعه رشته‌های خاص و تجهیز مرکز فیزیوتراپی و خدمات درمانی ازجمله اقدامات انجام‌شده است.

*تجهیز ۱۸ باب خانه ورزش روستایی در چهار شهرستان

عزیز زاده مقدم ادامه داد: تجهیز ۱۸ باب خانه ورزش روستایی در چهار شهرستان، میزبانی ۱۱ دوره مسابقات قهرمانی کشوری و منطقه‌ای اردوهای تیم ملی، سامان‌دهی ۱۵ هزار ورزشکار سازمان‌یافته در قالب ۴۵ هیئت ورزشی و ۲۹۴ شهرستانی و کسب ۶۲ مدال کشوری و منطقه‌ای از دیگر اقدامان انجام‌شده از ابتدای سال جاری است.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده درزمینهٔ فرهنگی و تربیتی، اظهار کرد: بهره‌گیری از ابزار ورزش در توسعه مباحث اجتماعی، حمایت ویژه از رشته‌های ورزشی و آئینی (زورخانه‌ای، کشتی و پهلوانی و بازی‌های بومی و محلی) و اعزام کاروان‌های راهیان نور از اقدامات انجام‌شده در این زمینه است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بابیان اینکه این برنامه باهدف ارتقای سطح سلامت و تندرستی آحاد جامعه انجام می‌شود، افزود: ایجاد بستر شکوفایی استعدادها، توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای و ترویج معنویت و اخلاق در میادین و اماکن ورزشی از دیگر اهداف برگزاری برنامه‌های ورزشی در استان است.

وی ادامه داد: امید است خراسان جنوبی به‌عنوان یکی از استان‌های دارای رتبه‌های اول تا سوم در گروه خود قرار بگیرد.

*ساخت‌وسازهای ورزشی در روستاها بلااستفاده مانده است

عزیززاده مقدم در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران با اشاره به تجهیز برخی روستاها به اماکن ورزشی، اظهار کرد: بسیاری از این زیرساخت‌ها آن‌گونه که باید و شاید مورداستفاده قرارمی گیرد.

وی بابیان اینکه در برخی روستاها اماکن ورزشی وجود ندارد، ادامه داد: نگهداری سالن‌های ورزشی کار دشواری است و در این‌گونه از روستاها کسی حاضر به نگهداری سالن و قبول مسئولیت نمی‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به نبود زمین ورزش در مجتمع‌های مسکن مهر، افزود: در این مجتمع‌ها برنامه‌ریزی‌های درستی از ابتدای کار صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: مکان‌های که اجتماع زیادی دارد در ابتدای امر فضاهایی برای آموزش، فرهنگ و ورزش در نظر گرفته می‌شود که این امر در مجتمع‌های مسکونی دیده نشده است.

عزیززاده مقدم با اشاره به پروژه نیمه‌تمام ورزشگاه غدیر، بیان کرد: در ساخت این پروژه تاکنون میزان ۱۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی کمبود اعتبار را عاملی برای توقف پروژه ذکر کرد و افزود: این پروژه نیازمند ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاري مهر، تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ مهر 1394، کد مطلب: 2941522: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین